Wat heb je zoal gedaan vandaag?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » za jul 11, 2009 8:59 pm

Vandaag na 22 jaar eindelijk een nieuwe leren jas gekocht.
Mijn ouwe was echt helemaal op,en was al 2 keer gerepareerd met nieuwe stukken leer en zo.
Maar de plaatselijke leerreparateur wilde hem niet meer maken :D
dus een andere moeten kopen. :(
En eindelijk een selfinflating matras gekocht.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » za jul 11, 2009 9:59 pm

geluid verzorgd, bij een performance van een glaskunstenaar en een fluitiste. De muziek (deels electronisch) was door een vriendin van me geschreven. Een en ander vond plaats in Fort Vuren. De dag verliep erg frustrerend omdat de organisatie er een gigantische puinhoop van maakte. Er waren allerlei toezeggingen gedaan die later weer ontkent waren etc. Vele gefrustreerde kunstenaars die ruzie met elkaar kregen en ook nog allemaal gelijk hadden. Je kunt niet meerdere mensen hetzelfde toezeggen en er dan vanuitgaan dat het allemaal wel losloopt. De organisatie heeft duidelijk nergens echt over nagedacht. Erg jammer.

een vermoeide Krimson die net thuis is....
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7197
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » za jul 11, 2009 10:38 pm

Op en neer naar Meppel gereden om een motor te kopen bij Gebben motoren, een NX250 uit '90 met nog maar 22.339 km op het tellertje. Zo zag ie er ook uit en zo klonk ie ook; net ingereden :P
Voor en achter voorzien van wilbers vering. Tjonge dit ding reed en veerde hoe dat Honda 'm eigenlijk had moeten bouwen ipv die originele brommerveertjes.
Ik vind het BIJNA zonde om 'm te gaan verratten , BIJNA hé ;)

In die zaak weten ze wel wat service is zeg ;D staan 2 minuten bij de motor te kijken (ik er half overheen hangend om de onderkant van de demper te bekijken, rotte demper is een kwaaltje van dit model, vraagt de verkoper of ie 'm even uit het rijtje motoren zal halen, zodat ik 'm beter kan bekijken. Natuurlijk, geen probleem ;D
De man biedt ook meteen eerst koffie/thee aan en maakt een babbeltje met ons (hoort dat we daar niet bepaald uit de buurt komen ;) ), alles heel relaxed. Geeft complete tekst en uitleg bij de motor, achtergrondverhaal van de motor klopt, ik wist al waar ie vandaan kwam/waarom inruil, oude eigenaar is ook MFer uit het NX250-topic.
Proefrit wordt aangeboden, krijg nog tips voor paar leuke weggetjes in de omgeving. Motor wordt voor de zekerheid even volgetankt.
Susanne wordt nog meer koffie aangeboden en gevraagd of ze ook in de werkplaats rond wil kijken om de tijd door te brengen. Man neemt echt de tijd voor ons, ondanks redelijk drukke zaterdag rond lunchtijd.
Terwijl we staan te wachten op de sleutels en groene plaat voor de proefrit, vraagt een andere verkoper al vrij vlot of we al geholpen worden :-= , ze hebben hier aandacht voor de klant :-=
De proefrit is prima bevallen, zoals gezegd, dit apparaat rijdt en veert zoals de 1e ontwerper bij Honda voor ogen moet hebben gehad. Ik had vandaag ook al proefgereden bij een particulier in Epe, maar dat reed stukken minder, leken wel lekke fietspompen joh. De vering van de NX staat niet voor niks bekend als behoorlijk (te) slap ;D
verder mankeerde er nog zat aan bij de particulier, dus lekker laten staan en doorgereden naar Meppel/Rogat.
Bij terugkeer van de proefrit was de verkoper nog met een andere klant en hebben we maar ff op de kledingafdeling rondgekeken. Susanne heeft problemen met het vizier van haar nolan helm (vizierrubber is versleten en lekt daardaar), en vraagt om contactgegevens van de importeur van Nolan om deze aan te schrijven. Ondanks dat we de helm daar niet eens gekocht hebben en inmiddels ook al 5-6 jaar oud is, krijgt ze meteen het aanbod om de exacte gegevens van de helm door te geven zodra we thuis zijn (we zijn met de auto), dan zorgt zij dat het helemaal geregeld wordt :-= toppie

Nu nog 2 weekjes geduld, dan kan ik de motor ophalen, weer geheel nagekeken, voorzien van verse olie+filter, nieuwe linker spiegel (barst in het glas) en nieuwe remblokjes. Komende week zat de werkplaats nog helemaal vol, dat gingen ze niet meer halen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » zo jul 12, 2009 8:40 am

klinkt als een goede ervaring daar!

groetjes Captain Krimson
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » zo jul 12, 2009 12:54 pm

Net even naar de Pannerdse motordag geweest,
het was er-rug nat :evil:
wat ook de opkomst niet echt ten goede kwam
gespannfahrer

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door stitch » zo jul 12, 2009 4:45 pm

Zo vandaag weer voor het eerst na DHR de garage ingedoken. Daar lag alles nog net zo als we het er de donderdagnacht voor DHR hadden achtergelaten. jeetje wat een bende.
:cry: :cry:

Ook nog wat DHR spullen uitgepakt en opgeruimd.. Kwam in de zwarte box nog wat gereedschappen tegen. Bandenlichters oa. :? :?
en nog wat "vreemd" gereedschap.

Nu heb ik veel en verschillende merken gereedschap, maar deze komen me niet bekend voor . Een deel was van John zijn grijs doosje, maar een aantal sleutyeltjes 10/11 lijken mij niet mijn eigendom te zijn. Dus wie iets mist laat het ff weten.

Ik weet ook niet meer wie er allemaal gereedschappen hadden gepakt bij het sleutelen.

Jan , Chris, Elvis , Gerrit ????


greets stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7197
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » zo jul 12, 2009 5:15 pm

Sleuteltjes 10-11 of 10-12 kunnen van mij zijn, maar ik heb er hier nog genoeg ;)
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » zo jul 12, 2009 5:40 pm

Ik heb geen eigen gereedschap gebruikt :wink:
gespannfahrer

elvis
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 859
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 7:35 pm
Locatie: zwijndrecht

Bericht door elvis » zo jul 12, 2009 6:15 pm

die sleutels heb ik der ook zat van dus
ach volgende treffen doen we wel weer ruilen
:wink:
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door stitch » zo jul 12, 2009 6:23 pm

goed , pleur ik ze in de bak overigen. stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7197
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » zo jul 12, 2009 7:49 pm

Vandaag eerst uitgeslapen, toen geluierd en daarna begonnen met verkoopklaar maken van de rat. Claxon/luchthoorns deden niets meer, de vlammenwerper/rookmachine werkte niet goed en het blok begon wat te ratelen/tikken (GOH, wat raar :? :? )
Claxon was kwestie van slechte massa (zeg maar geen, stekkertje was afgebroken)
vla/rookmachine lag (weer eens) aan het pompje, als het goed is nu definitief verholpen.
Motorisch geluid is gevalletje kleppen stellen (stonden iets te luid) en de nokaskettingspanners een oplawaai verkopen zodat de kettingen weer op spanning staan, dat was m'n vermoeden al.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

kaiman
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 1695
Lid geworden op: di sep 19, 2006 4:09 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door kaiman » zo jul 12, 2009 8:50 pm

ff bij de NTTO aangemeld ivm met mijn nieuwe bike ;D

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3947
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » zo jul 12, 2009 9:20 pm

Wakker in NRW-country, koffie, broodjes, red bull, water hozen uit m'n tent, inpakken, wegwezen, 350 km gereden, douchen, filmpje kijken, hapje gegeten.
Zometeen nog een afterborrel en dan heerlijk m'n eigen bed in..... ZZZzzzzz...
Olive is the New Black

nachtmerrie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 807
Lid geworden op: vr mar 28, 2008 8:24 pm
Locatie: Brabant

Bericht door nachtmerrie » zo jul 12, 2009 10:27 pm

Zit nu ook lekker fris gedouched op mijn eigen plekkie thuis.
Ja het was nat daar op NRW maar ook in ons eigen kikkerlandje is het een nat weekend geweest heb ik begrepen. :(
Vanmorgen de natte tent ingepakt en droog weggereden. Onderweg 1 korte hevige bui gehad. Valt wel mee. :roll:

Morgen is er weer een dag en ..... na regen komt zonneschijn. :)

Eerst maar effe met de foto´s aan de gang. Altijd leuk. :!:
Nightmare at the darkside off the moon

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » zo jul 12, 2009 11:13 pm

De laatste vakantiedag is net op... over 6½ uur gaat de wekker weer en gaan we 'er weer lekker tegenaan' op het werk. Joepie. :evil:
De verhuizing is oke gegaan, alles is uitgepakt en we hebben teveel zooi....oh nee, IK heb teveel zooi..dat is het... :twisted:
Afgelopen week doorgebracht in de caravan van m'n pa, lekker goed bed en riante voortent met luifel eraan.
Stapel boeken doorgelezen en veeeel geslapen.
Met de motor heen en terug, maar ter plekke geen meter gereden.
Veels te veel regen! Nu slapie doen. :-z :-z :-z :-z :-z :-z
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gesloten