knalprobleem, tips please
Moderators: Goos, Woody, Teevee
knalprobleem, tips please
dodemansknop? check
accu? check
neutraal? check
startrelais? check
hoofdzekering? check
Het lijkt of de startmotor vast slaat, of althans de ketting die de krukas aan moet zwieren, want ik hoor wel de startmotor uit draaien als ik de startknop loslaat. Er zit net een nieuwe startmotor op en het tandwiel zit in de ketting, maar krijgt blijkbaar de krukas niet rond? Krijg 'm wel lopend door de versnelling geduwd dus blok zit niet vast.
Handen in het haar enzo, dat wordt geen premiere op de motor. Iemand tips wat ik nog zou kunnen proberen of zou kunnen checken?
accu? check
neutraal? check
startrelais? check
hoofdzekering? check
Het lijkt of de startmotor vast slaat, of althans de ketting die de krukas aan moet zwieren, want ik hoor wel de startmotor uit draaien als ik de startknop loslaat. Er zit net een nieuwe startmotor op en het tandwiel zit in de ketting, maar krijgt blijkbaar de krukas niet rond? Krijg 'm wel lopend door de versnelling geduwd dus blok zit niet vast.
Handen in het haar enzo, dat wordt geen premiere op de motor. Iemand tips wat ik nog zou kunnen proberen of zou kunnen checken?
Laatst gewijzigd door Vleer op wo aug 12, 2009 11:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7197
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
accu ook gemeten tijdens het starten? een onbelaste accu kan lijken voldoende spanning te geven, maar tijdens het starten kan het compleet naar 0 vallen.
bij m'n oude pegaso kon ik trouwens 1 lullig ringetje op 2 manieren monteren. Op de juiste manier werkte het perfect, op de verkeerde manier werd de as van de startkoppeling vastgeklemd zodra ik het zijdeksel van het carter weer vastdraaide.
bij m'n oude pegaso kon ik trouwens 1 lullig ringetje op 2 manieren monteren. Op de juiste manier werkte het perfect, op de verkeerde manier werd de as van de startkoppeling vastgeklemd zodra ik het zijdeksel van het carter weer vastdraaide.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Goldwing 1000? Als je de startknop indrukt hoor je een electromotor zoemen maar je krukas draait niet mee?
Dan pakt je starterkrans niet, maar dan hoeft er nog niks stuk te zijn. Er kan ook gewoon wat vastgeplakt zitten. Deed de mijne ook na de winterstop.
Ik heb hem aangeduwd en het blok goed warm gereden, dat was voldoende om alles weer aan het werk te krijgen.
Je kunt natuurlijk ook je startmotor uitbouwen, dan zou je er bij moeten kunnen. Maar om de startmotor uit te bouwen moeten de uitlaten er weer af etc. etc.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Dan pakt je starterkrans niet, maar dan hoeft er nog niks stuk te zijn. Er kan ook gewoon wat vastgeplakt zitten. Deed de mijne ook na de winterstop.
Ik heb hem aangeduwd en het blok goed warm gereden, dat was voldoende om alles weer aan het werk te krijgen.
Je kunt natuurlijk ook je startmotor uitbouwen, dan zou je er bij moeten kunnen. Maar om de startmotor uit te bouwen moeten de uitlaten er weer af etc. etc.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Laatst gewijzigd door Teevee op zo jul 26, 2009 8:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Zo, het heeft ff geduurd, van het weekend enkele opmerkingen van jullie nagelopen, maar niks werkte, totdat ik vanavond een slachtoffer heb gevonden om 'even' het aanduwen te proberen
Dat werd niks, dus toen maar in de auto geduwd en sleepkabel erachter.
Bij de eerste sleep sloeg hij al aan, daarna 4x weer niet en net toen ik het op wilde geven sloeg hij weer gewoon aan via de startmotor....zucht.
MAAR HIJ DOET HET WEER !!
Rondje gereden, rookwolken uitbrakend en met een hoop geknal (zoals het hoort dus eigenlijk), maar lekker rijd ie niet. Wil ook snel afslaan en het lijkt of hij op 3 pitten loopt, weinig trekkracht. Dus daar ga ik nog even naar kijken komende dagen.
Leuke belevenis ook, aangesleept worden op de motor. Vooral met iemand in de auto die er geen ervaring mee heeft. Zo'n ruk aan je stuur telkens is nie fijn nie, maar hey, het was het waard!
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Dat werd niks, dus toen maar in de auto geduwd en sleepkabel erachter.
Bij de eerste sleep sloeg hij al aan, daarna 4x weer niet en net toen ik het op wilde geven sloeg hij weer gewoon aan via de startmotor....zucht.
MAAR HIJ DOET HET WEER !!
![pompom :-**](./images/smilies/pompom.gif)
Rondje gereden, rookwolken uitbrakend en met een hoop geknal (zoals het hoort dus eigenlijk), maar lekker rijd ie niet. Wil ook snel afslaan en het lijkt of hij op 3 pitten loopt, weinig trekkracht. Dus daar ga ik nog even naar kijken komende dagen.
Leuke belevenis ook, aangesleept worden op de motor. Vooral met iemand in de auto die er geen ervaring mee heeft. Zo'n ruk aan je stuur telkens is nie fijn nie, maar hey, het was het waard!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Benzine is 1/2 jaar oud, voor vocht erin ben ik niet zo bang, maar kan het wel aftappen en nieuwe erin gooien.
Als ik al een rondje gereden heb heeft het dan nog zin om de carbs af te tappen?
Zal iig ff carbreiniger gaan halen, moet toch nog olie hebben.
Morgen even verder prutsen!
Thx voor de tips allemaal, moet goed komen.
Als ik al een rondje gereden heb heeft het dan nog zin om de carbs af te tappen?
Zal iig ff carbreiniger gaan halen, moet toch nog olie hebben.
Morgen even verder prutsen!
Thx voor de tips allemaal, moet goed komen.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Jazeker heeft dat zin, benzine drijft nl. op water. Dus kan er water in de vlotterbakken blijven zitten.
Dat gaat echt niet verdampen, want de benzine verdampt eerder via de sproeier en verdampen kost ernergie dus blijft het water wat onderzit lekker koel.
Dat gaat echt niet verdampen, want de benzine verdampt eerder via de sproeier en verdampen kost ernergie dus blijft het water wat onderzit lekker koel.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Kijk, weer wat geleerd!Woody schreef:Jazeker heeft dat zin, benzine drijft nl. op water. Dus kan er water in de vlotterbakken blijven zitten.
Dat gaat echt niet verdampen, want de benzine verdampt eerder via de sproeier en verdampen kost ernergie dus blijft het water wat onderzit lekker koel.
Ben het alleen vergeten voordat ik net een rondje ging rijden. De hele buurt opgeschrikt onderweg met heerlijke kanonsschoten. Kan dat ook door water in de carbs komen? Iig niet door de choke, die stond uit.
Maar lekker rijd ie nog niet, kan er niet de snelweg mee op zo. Nog steeds nauwelijks trekkracht.
Vandaag verse kaarsjes, verse olie en verse peut erin gegooid, maar de koppeling doet ook vervelend kwam ik net achter. Hij rookt in ieder geval niet meer, dus de meeste troep zal er wel uit zijn.
nu even kijken hoe ik de carbs leeg kan kieperen?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Ik heb ze ontdekt ja, maar wist het niet zeker.
Heb een beetje carburateur vrees
veel te veel schroefjes waar je niet zomaar aan moet gaan draaien.
Deed ik vroegah wel gewoon en dan vond ik het gek dat de motor raar ging doen.
Maar ja onderaan de vlotterbak weinig afstelmogelijkheden, dus ik waag het erop.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Heb een beetje carburateur vrees
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Deed ik vroegah wel gewoon en dan vond ik het gek dat de motor raar ging doen.
Maar ja onderaan de vlotterbak weinig afstelmogelijkheden, dus ik waag het erop.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.