ik ben er achter gekomen dat er achter me oliekeering een borg ring mist (seegerring maar dan voor een boring) .
nummer 20 (de rechter).
ik denk dat de vorige eigenaar deze eruit gelaten heeft, de keering lekte en ik dacht ik ga hem nu eens vervangen maar die zag er nog goed uit, hij was wel een beetje gesleten maar geen uitdroging of scheuren, dus ik denk dat het aan the missing part legt.
en nummer 22 die had ik ook niet maar die had ie voor de keering geplaatst
iig ik had vanaf het begin van de boring (gat van voortandwielas) gemeten tot het lager (met schuifmaat) en toen kwam ik op 7,5mm en de keering is 6 mm.
dus ik denk dat de keering de kans krijgt om te bewegen en daardoor sneller kapot gaat, of het houdt niet genoeg olie tegen en dat daarvoor die seegerring is, maar iig ik zou eerder denken dat hij er is om het lager op ze plek te houden en dat als je de oliekeering verwijdert dat je iig niet het lager raakt.
hebben jullie hier ervaring mee of tips of advies, want ja is het wel de moeite om uit te gaan zoeken wat voor maat enz ik nodig heb voor die ring
oh ja en moet ik de keerring nou zo plaatsten als op het plaatje of andersom, want hij zat andersom dus met de wanden van me af.
greats, john
ik mis wat
Moderators: Goos, Woody, Teevee
zoals ik het zie: nummer 22 hoort (denk ik) in een uitsparing in het blok te vallen waardoor het lager op zn plek blijft.
1 ding snap ik niet.. nummer 22 valt zo te zien door de keering heen, hoebedoel je dat ie hem er voor heeft geplaatst?
zelf heb ik ook een x zo'n keering verkeerd om geplaatst op de nokkenas van een auto en deze is toen ook gaan lekken. (dit was wel zo'n soort keering maar dan met een veer tussen de wanden in) als dit:
als het niet te moeilijk is om deze onderdelen te bestellen zou ik het doen zoals is aangegeven, je hebt de boel nu los.
anders kun je nog een keer!
misschien heb je hier wat aan?
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... 90_106_529
1 ding snap ik niet.. nummer 22 valt zo te zien door de keering heen, hoebedoel je dat ie hem er voor heeft geplaatst?
zelf heb ik ook een x zo'n keering verkeerd om geplaatst op de nokkenas van een auto en deze is toen ook gaan lekken. (dit was wel zo'n soort keering maar dan met een veer tussen de wanden in) als dit:
als het niet te moeilijk is om deze onderdelen te bestellen zou ik het doen zoals is aangegeven, je hebt de boel nu los.
anders kun je nog een keer!
misschien heb je hier wat aan?
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... 90_106_529
groeten uit mooi Dedemsvaart....
ja nummer 20 had hij voor het voortandwiel geplaatst, dus zegmaar eerst de keering en alles erop en het voortandwiel en toen kwam hij er blijkbaar achter dat hij nummer 20 vergeten was en heeft hij die maar ook op de as gemonteerd maja
ik zie geen uitsparing maar idd dat zou wel zo moeten zijn met zoeen seegerring, of het kan zijn dat het lager al ietsjes verschoven is, dus eigenlijk zou ik het lager voorzichtig kunnen tikken op de buitenring met een pijp van dezelfde diameter, maargoed anders ga ik wel ff langs de motorzaak om het even te vragen of ik dat makkelijk kan bestellen, the missing parts
en roukema die ken ik idd goeie zaak
de keering komt idd overeen met de foto van jou, alleen moet hij dan ook precies zoals op jou foto naar het blok toe zegmaar, dus eigenlijk als je hem gemonteerd heb dat ik alleen die zijde nog kan zien?
iig, alvast bedankt, greats john
ik zie geen uitsparing maar idd dat zou wel zo moeten zijn met zoeen seegerring, of het kan zijn dat het lager al ietsjes verschoven is, dus eigenlijk zou ik het lager voorzichtig kunnen tikken op de buitenring met een pijp van dezelfde diameter, maargoed anders ga ik wel ff langs de motorzaak om het even te vragen of ik dat makkelijk kan bestellen, the missing parts
en roukema die ken ik idd goeie zaak
de keering komt idd overeen met de foto van jou, alleen moet hij dan ook precies zoals op jou foto naar het blok toe zegmaar, dus eigenlijk als je hem gemonteerd heb dat ik alleen die zijde nog kan zien?
iig, alvast bedankt, greats john
de keering komt idd overeen met de foto van jou, alleen moet hij dan ook precies zoals op jou foto naar het blok toe zegmaar, dus eigenlijk als je hem gemonteerd heb dat ik alleen die zijde nog kan zien?
zoals ik het zie op het plaatje met de gladde kant naar het blok en de wanden naar je toe.
en raar dat de vorige eigenaar nummer 20 er zo heeft opgedrukt,
net of hij dacht: als je zorgt dat je niks overhoudt moet het wel goed zijn.
dus als hij bij een blokrevisie wat overhoudt gooit hij dat gewoon los in het blok!
heb je sowieso alle onderdelen erin zitten!!
zoals ik het zie op het plaatje met de gladde kant naar het blok en de wanden naar je toe.
en raar dat de vorige eigenaar nummer 20 er zo heeft opgedrukt,
net of hij dacht: als je zorgt dat je niks overhoudt moet het wel goed zijn.
dus als hij bij een blokrevisie wat overhoudt gooit hij dat gewoon los in het blok!
heb je sowieso alle onderdelen erin zitten!!
groeten uit mooi Dedemsvaart....
hahaha ja idd dat is idd wat ie dacht denk ik gewoon beetje erg makkelijk maja, ja voor de rest is ie nooit motorisch uit elkaar geweest alleen dit denk ik, gewoon de standaart dingen, maja ik vind alleen het voortandwiel op de as ook een beetje veel speling hebben, ik weet niet of hij dat een beetje moet hebben maar anders denk ik dat nummer 26 een beetje versleten is
maja idd die keering doe ik gewoon zoals op het plaatje staat want ja, dat staat in het wph, dus lijkt me niet dat ze dat ff verkeerd neer gaan zetten
maar ik ga wel ff informeren over die seegerring en hoop dat t allemaal wel los loopt , greats, john
maja idd die keering doe ik gewoon zoals op het plaatje staat want ja, dat staat in het wph, dus lijkt me niet dat ze dat ff verkeerd neer gaan zetten
maar ik ga wel ff informeren over die seegerring en hoop dat t allemaal wel los loopt , greats, john
nou ik heb het opgelost en alles is dicht en blijft het ook tot nu toe, alleen ik heb nu ff goed kunnen testen maar ik denk dat er twee nog grotere sproeiers in moeten,
ik weet niet of jullie het probleem kennen, hij trekt wel lekker op in lagere toeren maar t lijkt net of hij in hogere toeren wat mist, want hij wil niet harder als 100 gaan de kleur heb ik even naar gekeken, de rechter is gewoon bruin en de linker is zegmaar wit maar met een klein tintje bruin, wat eigenlijk goed zou moeten zijn na het opzoeken van bougie kleuren, maja misschien moeten de carbreteurs gelijk gestelt worden zodat ze allebei even veel power geven .
maja volgende maand maar denk ik ff een set carbtune en colortune kopen ben ik gelijk klaar
ik weet niet of jullie het probleem kennen, hij trekt wel lekker op in lagere toeren maar t lijkt net of hij in hogere toeren wat mist, want hij wil niet harder als 100 gaan de kleur heb ik even naar gekeken, de rechter is gewoon bruin en de linker is zegmaar wit maar met een klein tintje bruin, wat eigenlijk goed zou moeten zijn na het opzoeken van bougie kleuren, maja misschien moeten de carbreteurs gelijk gestelt worden zodat ze allebei even veel power geven .
maja volgende maand maar denk ik ff een set carbtune en colortune kopen ben ik gelijk klaar
Als je het normale standaard luchtfilter gebruikt zou synchroom stellen van de carburatie al wat schelen in de trekkracht.
De ontsteking goed afstellen is zeer aan te raden, dan gaat ze nog beter rijden.
Heb je (nep) K&N filters dan moet je grotere sproeiers in de carbjes draaien. Anders is het benzinemengsel te arm en da's weer niet goed.
Succes!
De ontsteking goed afstellen is zeer aan te raden, dan gaat ze nog beter rijden.
Heb je (nep) K&N filters dan moet je grotere sproeiers in de carbjes draaien. Anders is het benzinemengsel te arm en da's weer niet goed.
Succes!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!