ombouw van 4 in lijn naar 2 in lijn of v2 of toch een 1 cil?
Moderators: Goos, Woody, Teevee
ombouw van 4 in lijn naar 2 in lijn of v2 of toch een 1 cil?
prettige kerst allemaal!
ik heb een vraag:
ik ben van plan om mijn cb400F te voorzien van een ander blok.
dit omdat de 4cilinder wat eronder hoort meer het geluid geeft van een racer dan een chopper.
maar welk blok raak ik kwijt in dit kleine frame?
heb gedacht aan een vt500 blok, sr500 blok, suzuki savage..
een dikke 1 pitter klinkt naar mijn mening het mooist, knallen met die emmer!
maar wat voor blok kan ik het best nemen ivm onderhoudt?
ik kan mij iets herinneren dat papa bear zijn off the road gevoelig was ivm de koppakking.
een rs500 blok is behoorlijk prijzig en een suzuki savage is (volgens forums op internet) ook een onderhoudt gevoelig blok.
als iemand nog wat heeft liggen voor een schappelijke prijs hoor ik het graag!
alle tips zijn welkom,
alvast bedankt!
en een goed uiteinde natuurlijk!
greetz,
o ja, een foto waar het blokkie in moet!
ik heb een vraag:
ik ben van plan om mijn cb400F te voorzien van een ander blok.
dit omdat de 4cilinder wat eronder hoort meer het geluid geeft van een racer dan een chopper.
maar welk blok raak ik kwijt in dit kleine frame?
heb gedacht aan een vt500 blok, sr500 blok, suzuki savage..
een dikke 1 pitter klinkt naar mijn mening het mooist, knallen met die emmer!
maar wat voor blok kan ik het best nemen ivm onderhoudt?
ik kan mij iets herinneren dat papa bear zijn off the road gevoelig was ivm de koppakking.
een rs500 blok is behoorlijk prijzig en een suzuki savage is (volgens forums op internet) ook een onderhoudt gevoelig blok.
als iemand nog wat heeft liggen voor een schappelijke prijs hoor ik het graag!
alle tips zijn welkom,
alvast bedankt!
en een goed uiteinde natuurlijk!
greetz,
o ja, een foto waar het blokkie in moet!
groeten uit mooi Dedemsvaart....
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Het klinkt allemaal leuk en vooral zeer crea bea. Maar is het de bedoeling om je motor te gaan herkeuren bij het RDW? Want probeer je eraan te houden dat het blok dat je er nieuw in wilt lepelen, hetzelfde aantal cylinders heeft. Anders krijg je zeker problemen. Je kentekenbewijs is leidend. Dus probeer dat aan te houden.
Het is maar een tip.
Het is maar een tip.
Radt, Ratter, Ratst.
Ach Ad, hij heeft toch het frame al verzaagd bij het balhoofd, dus een paar cilinders meer of minder kan er ook nog wel bij.rADt schreef:Het klinkt allemaal leuk en vooral zeer crea bea. Maar is het de bedoeling om je motor te gaan herkeuren bij het RDW? Want probeer je eraan te houden dat het blok dat je er nieuw in wilt lepelen, hetzelfde aantal cylinders heeft. Anders krijg je zeker problemen. Je kentekenbewijs is leidend. Dus probeer dat aan te houden.
Het is maar een tip.
Probeer eens eens een CB450N blokje te scoren, past kwa maatvoering wel in je frame.
En mocht het allemaal lukken en je wilt gaan rijden zonder herkeuring: MAAK GEEN ONGELUKKEN!
Stop making sense
Oh, je hoeft helemaal geen ongelukken te maken hoor, je valt met het ding dusdanig op dat je ongetwijfeld een keer aangehouden gaat worden. En dan heb je kans dat je én niet meer met je motor verder mag rijden én een flinke prent krijgt.
Met ander blok erin laten herkeuren door het RDW, scheelt een hoop gezeik.
Maak je zonder een herkeuring een ongeluk, dan wordt alle schade op jouw persoontje verhaalt.
Raak je zonder schuld betrokken bij een ongeluk, dan wordt je de verzekering uit gesmeten omdat je motor niet overeenstemd met wat je hebt opgegeven voor de verzekering. Wat het weer lastig maakt om een nieuwe verzekering af te sluiten.
En rijdt je het buitenland en je wordt aangehouden, reken dan op inbeslagname en een flinke boete.
Met ander blok erin laten herkeuren door het RDW, scheelt een hoop gezeik.
Maak je zonder een herkeuring een ongeluk, dan wordt alle schade op jouw persoontje verhaalt.
Raak je zonder schuld betrokken bij een ongeluk, dan wordt je de verzekering uit gesmeten omdat je motor niet overeenstemd met wat je hebt opgegeven voor de verzekering. Wat het weer lastig maakt om een nieuwe verzekering af te sluiten.
En rijdt je het buitenland en je wordt aangehouden, reken dan op inbeslagname en een flinke boete.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
klopt,voodoo schreef:Ja, dat maakt nu toch geen zak meer uit, je hebt het frame toch al verzaagd.
het gaat net zo lang goed tot het fout gaat,
tot nu toe is het goed gegaan, en spijt komt altijd achteraf...
dus deze wordt gesloopt!
ik ga verder met mijn suzuki gs850 van 1979 om die te verratten
en hou het verder volgens de regels.
groeten uit mooi Dedemsvaart....
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Re: ombouw van 4 in lijn naar 2 in lijn of v2 of toch een 1
Maar dit blijft wel een mooie bizarre fiets. Is wel een echte ratbike. Daar is geen discussie over mogelijk.
Radt, Ratter, Ratst.