tandwielen

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

tandwielen

Bericht door jboy » di okt 05, 2010 5:32 pm

stel dat je rat ineens een knal geeft en je kan goedkoop een schademotor kopen en zet de hele motor over op je rat.

hoe zit het dan met de tandwiel/ketting overbrenging, komen de tandwielen overeen van een ander merk?, bijvoorbeeld yamaha en honda,

want het lijkt me ook weer niet zo dat ze voor elk type motor nieuwe tandwielen gaan maken, of wel? :oops:

want voor zoeen soort project zie ik dat eigenlijk als enigste opstakel, ofja, een punt van ontwetendheid.

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » di okt 05, 2010 5:45 pm

Een groter obstakel lijkt me of het blok überhaupt in het frame past :?
Er zijn een paar standaardmaten in kettingen (schakelmaat)waarbij je eenvoudig gesteld de kans 99% is dat bij (ongeveer) gelijke cilinderinhouden/vermogens) de schakelmaat gelijk is. Bv een 520 of 530 ketting, waarbij 530 veelal op zwaardere/sportmotoren wordt gebruikt.
Wat voor blok wil je ipv het huidige (geen idee zo wat het is) gaan gebruiken?
Houd er wel mee dat je kentekenbewijs (ongeveer ;) moet blijven kloppen, dus gooi geen 4-cilinder in een V-twin frame, dat geeft een ERG grote kans op problemen met de politie/RDW.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » di okt 05, 2010 6:44 pm

tja. ik ken alles passend maken he :wink:

ik bedenk wel eens wat als idee voor mijn motor als hij er ooit mee ophoud en ik hou wel van een uitdaging.

ik keek namelijk naar een ouder model xj600. maja dan gooi je inderdaad een 4 cilinder op een paralel twin.

maargoed, het oude model xj600 die heeft dat de carbreteurs niet omhoog staan zoals bij de diversion maar gewoon naar achter, dus neemt het ook niet al teveel ruimte inbeslag alleen meer in de breedte.

het vermogen gaat dan van 35 kw naar 52kw.

het is idd een risico als je gepakt word maja, kword wel eens een beetje ziek van al die regels, voordat je ook maar iets van plan bent moet je al weer na gaan denken van ja, hoe regel ik dat met me kentekenbewijs en wat zijn de consequenties als de politie je pakt.

maja ik snap het wel hoor, het is wel doodzonde als je alles mooi hebt ingebouwd en hun pakken hem af. :roll:

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » di okt 05, 2010 7:05 pm

De problemen die je met je verzekering kunt krijgen zijn veel groter dan die met de politie.

Als je ooit een ongeluk veroorzaakt maak je kans op: motor niet conform kenteken = illegaal op de weg = onverzekerd = zelf heel veel geld betalen.
En dan hoef je niet eens echt een ongeval te veróórzaken, er kan ook één of andere puber op de fiets door rood rijden. Mag jij toch betalen.

Hou je vermogen (en aantal cilinders en zo) dus goed in het oog als je gaat verbouwen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » di okt 05, 2010 9:53 pm

ja idd die kosten zijn wel ff hoger als een boete van de politie :wink: ,

anders moet ik tegen die tijd bepalen wat ik wil, of ik iets snellers wil of gewoon wat anders, want ja, dan maar een andere motor als het een hoop gezeik kan verkomen.

kwas namelijk erg geinspireerd door dit filmpje een tijd geleden en zag hem, laatst weer eens 8)

http://www.youtube.com/watch?v=97MXqK6l ... re=related

dus ik dacht, he dat kan ook nog :)

Plaats reactie