ergens sluiting

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » di feb 15, 2011 7:37 am

Al doende leert men...
Olive is the New Black

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » wo feb 16, 2011 5:21 pm

yep, je leert het meeste in de praktijk he :wink:

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » wo feb 16, 2011 5:39 pm

jboy schreef:yep, je leert het meeste in de praktijk he :wink:
Absoluut. Helaas is de praktijk vaak in de regen langs de kant van de weg of om twee uur snachts in de schuur als je morgen écht met die motor weg moet. :wink:
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo feb 16, 2011 8:28 pm

:D
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » wo feb 16, 2011 10:12 pm

hahaha ja idd :wink:

ik heb vandaag nog een keer lopen testen met de draden voor ik me eigen ertoe zou zetten om de kabelboom door te gaan meten,

ik had er een nieuwe zekering ingedaan en zag elke keer als ik mijn contact omzetten dat het draadje in de zekering heel langzaam buigen ging, nou gelijk weer uitzetten en hij ging weer terug in oorsprongkelijke vorm.

dus ik ben 1 voor 1 de draden afgegaan met loshalen, testen en weer verder gaan, toen stuiten ik op mijn olie schakelaar en mijn neutraal schakelaar, daar stopte het bij 1 van de twee, zijkant van me blok lag nog open dus ik had gelijk de draden even doorgemeten en ze gaven nog goed contact door in de hele draad boom, dus ik heb eigenlijk beide draden compleet gemeten van voor tot in me blok, ik weet nu even niet bij welke hij precies stopte marehm, hebben jullie dat wel een gehad?

ik ken de draden wel los koppelen maar dan denkt me motor dat hij nog in versnelling staat (jaja mein freund denkt ;D ) en wil hij nog steeds niet starten (neutraal schakelaar) kan ik dit niet omzeilen ofzo? er is me wel een manier bij gebleven van kingrat

http://www.youtube.com/watch?v=0naDL0ayhRQ

wat hij bij 10 seconden doet, ken dat ook bij mij? :roll: , moet ik voortaan wel een schroevendraaier aan me sleutelbos dragen :lol:

gegroet, john

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do feb 17, 2011 8:37 am

jahoor dat kan.. je overbrugt alleen de startrelaiszekering zo te zien.

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » do feb 17, 2011 9:50 pm

khad het eerst eens geprobeerd, en de startmotor ging draaien :) , toen maar eens kijken of hij dan ook nog ging vonken, in eerst in stantie op de cilinderkop niet, toen stoote ik hem perongeluk tegen een boutje op me blok en kwam er een vonk af terwijl ik niet starte, staties opgebouwd denk ik, toen ging ik starten tegen het boutje, en ja hoor hij vonkte.

toen pakte ik een lang stuk benzine slang en vulde deze met een beetje benzine en even goed vastgemaakt aan mijn stuur, toen ging ik starten via het startrelais, handmatig :twisted: (komen mooie vonken vanaf).

eerst een paar keer pruttelpruttel, ff aan de choke trekken en hoppa, hij liep :!: :P

dus dat doe ik voortaan maar zo, kben iig opgelucht dat hij het nu weer doet en heb helemaal weer energie om hem weer de weg op te krijgen 8)

ik mag trouwens kingrat wel bedanken voor het beeld dat mij tebinnen schoot en ik wil jullie ook allemaal bedanken voor het nodige support, thanks mensen :wink:

Plaats reactie