Motorrijders aan banden gelegd - Telegraaf 13-4-2011

Nieuws, aankondigingen en andere berichten

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
geronimo
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 145
Lid geworden op: do apr 16, 2009 11:24 am
Locatie: Meppel

Motorrijders aan banden gelegd - Telegraaf 13-4-2011

Bericht door geronimo » wo apr 13, 2011 9:37 am

Motorrijders aan banden gelegd door Frans Schrader
MAURIK -
Het grote aantal verkeersdoden en het roekeloze rijgedrag vormen de aanleiding om te komen tot een reeks van maatregelen, waar met name motorrijders zich van bewust dienen te zijn. Daarom moeten zij voorlopig zeer alert zijn op hun rijgedrag. Zo wordt het rijden in aaneengesloten groepen in het rivierengebied zelfs geheel ontraden. In geval van asociaal weggedrage kunnen wegen worden afgesloten.

In het kader van een intensiever handhavingsbeleid van de politie en gemeenten worden op vele honderden kilometers dijken enkele tientallen borden geplaatst met een waarschuwing voor fatsoenlijk rijgedrag. Het opvoeren van snelheidscontroles en extra geluidsmetingen moet ook op andere populaire wegen zorgen voor meer veiligheid. „Het is gedragen en anders wegblijven”, zegt de politie Gelderland-Zuid. Nu het motorseizoen is losgebarsten en tienduizenden motorrijders het fraaie lenteweer ook komend weekeinde weer zullen benutten, moeten zij in tal van provincies rekening houden met de aangekondigde maatregelen. BerendrukIn de Betuwe maar ook in Zeeland vonden afgelopen weekeinde grootscheepse controles plaats op motorovertreders. „In gebieden zoals rond Maurik in de Betuwe, waar de bloesem nu ook nog eens in volle bloei staat en het berendruk is, is het nu echt twee voor twaalf”, aldus de politie. „Wordt het rijgedrag niet verbeterd, dan gaan we de dijkwegen echt afsluiten”, zo stellen politie en gemeenten in een verklaring.

De motorrijdersvereniging KNMV is daar fel tegenstander van. „Als weggebruikers rekening met elkaar houden, dan kunnen de dijken gewoon open blijven”, stelt het KNMV. Wel vraagt de vereniging in de campagne ’We gaan weer de weg op’ aandacht voor extra aandacht op de motor.Het KLPD signaleert een onrustbarende stijging van het aantal motordoden in het verkeer. Het aantal is de afgelopen jaren gestegen van 59 naar 70, een toename van meer dan tien procent. „Het aantal motorrijders maakt normaliter slechts tien procent uit van het totaal aantal weggebruikers, dus dat is wel erg veel”, zo stelt het KLPD.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Motorrijders aan banden gelegd - Telegraaf 13-4-2011

Bericht door Woody » wo apr 13, 2011 12:14 pm

geronimo schreef:Motorrijders aan banden gelegd door Frans Schrader
.Het KLPD signaleert een onrustbarende stijging van het aantal motordoden in het verkeer. Het aantal is de afgelopen jaren gestegen van 59 naar 70, een toename van meer dan tien procent. „Het aantal motorrijders maakt normaliter slechts tien procent uit van het totaal aantal weggebruikers, dus dat is wel erg veel”, zo stelt het KLPD.
Zou er een verband kunnen zijn tussen toename van de motoren met ABS en de toename van de verongelukte motorrijders? Komt zomaar in me op.....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » wo apr 13, 2011 1:34 pm

Wat een kop in het zand reactie van de KNMV weer zeg.
„Als weggebruikers rekening met elkaar houden, dan kunnen de dijken gewoon open blijven”, stelt het KNMV. Wel vraagt de vereniging in de campagne ’We gaan weer de weg op’ aandacht voor extra aandacht op de motor.
Alle weggebruikers, Dus OOK (en helaas naar mijn mening toch ook VOORAL) de motorrijders.
Of het nou wel eens lekker is om over de dijkjes te blazen of niet, bij gebrek aan andere leuke weggetjes in NL, je bent niet de enige op de dijk, het is daar gewoon DRUK. En je moet gewoon ook rekening houden met de fietsers en automobilisten.
Afgelopen zondag ook een paar stukjes over de maas en de waaldijk gereden en ik schaam me diep voor een overgroot deel van mijn mede-motorrijders. met hoge snelheid rakelings langs, tussen en voor fietsers en auto's door rijden. :evil: :evil: :evil:

wat mij betreft mogen ze nog veel meer controleren en bekeuren op de dijken, dan blijven de racekippen vanzelf weg en wordt het WEL weer leuk op de dijk, zonder dat afsluitingen nodig zijn.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
geronimo
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 145
Lid geworden op: do apr 16, 2009 11:24 am
Locatie: Meppel

Bericht door geronimo » wo apr 13, 2011 2:29 pm

magna schreef: wat mij betreft mogen ze nog veel meer controleren en bekeuren op de dijken, dan blijven de racekippen vanzelf weg en wordt het WEL weer leuk op de dijk, zonder dat afsluitingen nodig zijn.
Ik ben het helemaal met je eens magna

Gebruikersavatar
Sardaukar
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 534
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 2:07 pm
Locatie: Ede

Bericht door Sardaukar » wo apr 13, 2011 3:53 pm

Tja..ik merk op de dijken voornamelijk dat het recreatieverkeer erg anti-motor is, en het vertikken om aan de kant te gaan voor je. En dat stoort mij weer gigantisch..eigenlijk :s
Live to ride, ride to live. Too wild to be tamed forever

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo apr 13, 2011 7:25 pm

ik heb meer het idee dat het door het grote vermogen van veel motoren komt dat veel lui als een randdebiel gaan rijden...ff haantjesgedrag doen..veelal zijn het ook weekend warriors.
Niet zo raar dat andere weggebruikers zich raar gaan gedragen..en wat dacht je van bewoners? ...denk gewoon aan elkaar tijdens recreatief rijden...
MZllllsss,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » wo apr 13, 2011 9:24 pm

Sardaukar schreef:Tja..ik merk op de dijken voornamelijk dat het recreatieverkeer erg anti-motor is, en het vertikken om aan de kant te gaan voor je. En dat stoort mij weer gigantisch..eigenlijk :s
Ik ben bang dat we dat aan onszelf te danken hebben, en met we bedoel ik dan die scheurende en/of met open pijpen racende randdebielen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Sardaukar
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 534
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 2:07 pm
Locatie: Ede

Bericht door Sardaukar » do apr 14, 2011 3:06 pm

magna schreef:
Sardaukar schreef:Tja..ik merk op de dijken voornamelijk dat het recreatieverkeer erg anti-motor is, en het vertikken om aan de kant te gaan voor je. En dat stoort mij weer gigantisch..eigenlijk :s
Ik ben bang dat we dat aan onszelf te danken hebben, en met we bedoel ik dan die scheurende en/of met open pijpen racende randdebielen.
Ik denk dat het inmiddels een vicieuze cirkel is geworden. Ik weet wel van mezelf dat ik me uiteindelijk ga irriteren aan het recreatieverkeer dat nergens rekening mee houdt..en daardoor ga ik weer lomper rijden. Is ook niet goed van mij, weet ik, maar zo gaat het bijna altijd wel als ik de dijk op duik.
Live to ride, ride to live. Too wild to be tamed forever

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » vr apr 15, 2011 8:28 am

Sardaukar schreef:
magna schreef:
Sardaukar schreef:Tja..ik merk op de dijken voornamelijk dat het recreatieverkeer erg anti-motor is, en het vertikken om aan de kant te gaan voor je. En dat stoort mij weer gigantisch..eigenlijk :s
Ik ben bang dat we dat aan onszelf te danken hebben, en met we bedoel ik dan die scheurende en/of met open pijpen racende randdebielen.
Ik denk dat het inmiddels een vicieuze cirkel is geworden. Ik weet wel van mezelf dat ik me uiteindelijk ga irriteren aan het recreatieverkeer dat nergens rekening mee houdt..en daardoor ga ik weer lomper rijden. Is ook niet goed van mij, weet ik, maar zo gaat het bijna altijd wel als ik de dijk op duik.
En je bent nog wel bekend door je defensieve rijstijl... :lol:
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » vr apr 15, 2011 12:34 pm

Wat een geluk dat ik hier woon. Veel dijkjes, wenig motoren, geen dijkafzettingen.
Oja, de meeste dijkwegen hier zijn smal (meter of 3½-4) dus hard rijden laat je wel uit je hoofd. Ook omdat je met een schuiver of in de ringvaart beland of 4 meter lager op de klei. Of in wat prikkeldraad....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Sardaukar
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 534
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 2:07 pm
Locatie: Ede

Bericht door Sardaukar » vr apr 15, 2011 3:39 pm

Captain Krimson schreef:
Sardaukar schreef:
magna schreef: Ik ben bang dat we dat aan onszelf te danken hebben, en met we bedoel ik dan die scheurende en/of met open pijpen racende randdebielen.
Ik denk dat het inmiddels een vicieuze cirkel is geworden. Ik weet wel van mezelf dat ik me uiteindelijk ga irriteren aan het recreatieverkeer dat nergens rekening mee houdt..en daardoor ga ik weer lomper rijden. Is ook niet goed van mij, weet ik, maar zo gaat het bijna altijd wel als ik de dijk op duik.
En je bent nog wel bekend door je defensieve rijstijl... :lol:
Euh..heb je een punt. Misschien kan ik ook maar beter m'n mond houden :roll:
Live to ride, ride to live. Too wild to be tamed forever

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » za apr 16, 2011 7:12 am

Sardaukar schreef:
Captain Krimson schreef:
Sardaukar schreef: Ik denk dat het inmiddels een vicieuze cirkel is geworden. Ik weet wel van mezelf dat ik me uiteindelijk ga irriteren aan het recreatieverkeer dat nergens rekening mee houdt..en daardoor ga ik weer lomper rijden. Is ook niet goed van mij, weet ik, maar zo gaat het bijna altijd wel als ik de dijk op duik.
En je bent nog wel bekend door je defensieve rijstijl... :lol:
Euh..heb je een punt. Misschien kan ik ook maar beter m'n mond houden :roll:
neuh... mond houden is zelden een goed idee ;-)
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

Plaats reactie