En ik ben...
Moderators: Goos, Woody, Teevee
En ik ben...
Beste Rataplan-leden,
Mijn naam is Rutger. Als fanatieke 4-takt brommer rijder ben ik besmet geraakt met het sleutelen. Op m'n 19e dus op de brommer naar de rijschool om daar motorrijles te krijgen en daarna weer op de brommer naar huis (juiste plek op de weg was lastigste tijdens het lessen).
M'n eerste motor kocht ik pas 10 jaar later. Ik kreeg een nieuwe baan in centrum Amsterdam en zag het als de enige mogelijkheid om het woon-werk verkeer aantrekkelijk/aanvaardbaar te maken. Een CBR600f uit '88.
2,5 jaar lang elke dag naar Amsterdam (ik heb weinig vrienden gemaakt op de A2). In de winter verloor ik een kuipdeel omdat deze van de kou losbrak (met 100km/u). Dus m'n naked bike was geboren
Op een gegeven moment was ik alweer een paar jaar zonder motor maar had inmiddels wel een garage. Op zoek naar een project vond ik in Enschede 5 gevulde kratten waarvan de verkoper beloofde dat er een complete XR500 in zat. En 3 maanden later reed ik rondjes op m'n crosser.
Dit bleek niet het model voor mij te zijn dus deze verkocht en opzoek gegaan naar iets nieuws.
Van jongs af aan altijd Honda gereden maar nu met een ruimere blik gezocht.
Ik zocht een goedkope, rijdende, grote, chopper achtige, 2 cilinder, met cadanaandrijving. Ik vond in Zeeland een Yamaha XV920 (niet rijdend) voor €250. Een nachtje aan de acculader en ik had voor hetzelfde geld een rijdende XV920
Deze ben ik dus nog steeds aan het verbouwen. De spatborden zijn vervangen voor die van een Djepr, de buddy voor het zadel van een Harley, de tank voor 1 van een Moto Guzzi en het stuur door een recht stok.
Het subframe heb ik vermaakt om lijn van de motor te veranderen en het zadel te ondersteunen. Na een lascursus heb ik de Guzzi tank verlengt zodat deze mooi aansluit bij het zadel. Ik heb een nieuwe luchtfilterhuis gemaakt waar ook een deel van de electra in zit, maar ik blijf nu al een tijd steken op het maken van een nieuwe draadboom.
Omdat het me te lang duurt en ik het rijden mis heb ik voor nog minder een niet rijdende Honda VF750 gekocht. De contactsleutels waren kwijt.
Na 2 avonden pielen startte de Honda weer
Ik heb tegen de vorige eigenaar maar gezegd dat ik er iets langer over gedaan heb.
Maar goed hier begin ik pas aan te sleutelen als de Yamaha klaar is. Tot die tijd rijd ik er lekker op rond.
Misschien tot ziens bij Highlands (als jullie het kunnen vinden)
Mijn naam is Rutger. Als fanatieke 4-takt brommer rijder ben ik besmet geraakt met het sleutelen. Op m'n 19e dus op de brommer naar de rijschool om daar motorrijles te krijgen en daarna weer op de brommer naar huis (juiste plek op de weg was lastigste tijdens het lessen).
M'n eerste motor kocht ik pas 10 jaar later. Ik kreeg een nieuwe baan in centrum Amsterdam en zag het als de enige mogelijkheid om het woon-werk verkeer aantrekkelijk/aanvaardbaar te maken. Een CBR600f uit '88.
2,5 jaar lang elke dag naar Amsterdam (ik heb weinig vrienden gemaakt op de A2). In de winter verloor ik een kuipdeel omdat deze van de kou losbrak (met 100km/u). Dus m'n naked bike was geboren
Op een gegeven moment was ik alweer een paar jaar zonder motor maar had inmiddels wel een garage. Op zoek naar een project vond ik in Enschede 5 gevulde kratten waarvan de verkoper beloofde dat er een complete XR500 in zat. En 3 maanden later reed ik rondjes op m'n crosser.
Dit bleek niet het model voor mij te zijn dus deze verkocht en opzoek gegaan naar iets nieuws.
Van jongs af aan altijd Honda gereden maar nu met een ruimere blik gezocht.
Ik zocht een goedkope, rijdende, grote, chopper achtige, 2 cilinder, met cadanaandrijving. Ik vond in Zeeland een Yamaha XV920 (niet rijdend) voor €250. Een nachtje aan de acculader en ik had voor hetzelfde geld een rijdende XV920
Deze ben ik dus nog steeds aan het verbouwen. De spatborden zijn vervangen voor die van een Djepr, de buddy voor het zadel van een Harley, de tank voor 1 van een Moto Guzzi en het stuur door een recht stok.
Het subframe heb ik vermaakt om lijn van de motor te veranderen en het zadel te ondersteunen. Na een lascursus heb ik de Guzzi tank verlengt zodat deze mooi aansluit bij het zadel. Ik heb een nieuwe luchtfilterhuis gemaakt waar ook een deel van de electra in zit, maar ik blijf nu al een tijd steken op het maken van een nieuwe draadboom.
Omdat het me te lang duurt en ik het rijden mis heb ik voor nog minder een niet rijdende Honda VF750 gekocht. De contactsleutels waren kwijt.
Na 2 avonden pielen startte de Honda weer
Ik heb tegen de vorige eigenaar maar gezegd dat ik er iets langer over gedaan heb.
Maar goed hier begin ik pas aan te sleutelen als de Yamaha klaar is. Tot die tijd rijd ik er lekker op rond.
Misschien tot ziens bij Highlands (als jullie het kunnen vinden)
Ratger dus niet Ratgert (voor de duidelijkheid)
XV920-VF750
XV920-VF750
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3363
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam