je mot toch wat...
Moderators: Goos, Teevee, Woody
Van de gesloopte Kawa alle boutjes bewaart. Van twee boutjes het schroefdraad verder getapt en het boutje een stukje korter gemaakt.
Bovenste is voor, onder na bewerking:
Hier gaan de boutjes in, met een stukkie ijzer om de tellers aan te monteren:
Deze kast dus:
Bovenste is voor, onder na bewerking:
Hier gaan de boutjes in, met een stukkie ijzer om de tellers aan te monteren:
Deze kast dus:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
ziet er leuk uit.
Als je de bouten na wat langere tijd nog ooit los wilt kunnen krijgen, smeer dan wat kopervet op het opgesneden deel van de draad. Doordat je de draad opgesneden hebt oxideert deze heel erg snel, zeker in een alumininiumum kroonplaat en dat rot compleet vast.
Ik weet het, het is een rat, maar een beetje simpele voorzorgsmaatregelen kan nooit kwaad.
Als je de bouten na wat langere tijd nog ooit los wilt kunnen krijgen, smeer dan wat kopervet op het opgesneden deel van de draad. Doordat je de draad opgesneden hebt oxideert deze heel erg snel, zeker in een alumininiumum kroonplaat en dat rot compleet vast.
Ik weet het, het is een rat, maar een beetje simpele voorzorgsmaatregelen kan nooit kwaad.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Mwah, de kroonplaat is van RVS, dus kopervet....oke een drupke kan.
Maar....de voorrem wilde maar niet op druk komen. Dus de hele handel eraf gehaald (volle kuip remvloeistof moeten wegdonderen) en eens goed bekeken....blijkt dat de handel door middel van een vastgeschroefd plaatje begrensd wordt met inknijpen.
Okeej, hier is de firma Prut Pruts en Co bezig geweest. Gelukkig heb ik nog wat zooi liggen, o.a. een remhandel-dinges van een oude Honda.
Die weer gangbaar gemaakt (daar zat dus rooie prut in). Later deze week proberen een nieuw reservoir te scoren, daar zit een barst in, wat weer met iets van rubber is gedicht.
Anders de voorrem-handel-met-reservoir van de Kawa gaan opzoeken....
Ondertussen bij de motorzaak nieuwe remleidingen besteld, degene die erop zaten staan snaarstrak als je het voorwiel los van de grond wil hebben.
En ontdekt dat de oliebout onder het carter toch niet zo vast zit als ik had gedacht....
Kortom, ben nog even bezig. Morgen eerst intake-gesprek voor baan in Lijnden (bij Zwanenburg, wat weer tussen Amsterdam en Halfweg ligt, en Halfweg ligt....halfweg Amsterdam en Haarlem. En Haarlem is de hoofdstad van onze provincie maar da's topografie enzo).
Maar....de voorrem wilde maar niet op druk komen. Dus de hele handel eraf gehaald (volle kuip remvloeistof moeten wegdonderen) en eens goed bekeken....blijkt dat de handel door middel van een vastgeschroefd plaatje begrensd wordt met inknijpen.
Okeej, hier is de firma Prut Pruts en Co bezig geweest. Gelukkig heb ik nog wat zooi liggen, o.a. een remhandel-dinges van een oude Honda.
Die weer gangbaar gemaakt (daar zat dus rooie prut in). Later deze week proberen een nieuw reservoir te scoren, daar zit een barst in, wat weer met iets van rubber is gedicht.
Anders de voorrem-handel-met-reservoir van de Kawa gaan opzoeken....
Ondertussen bij de motorzaak nieuwe remleidingen besteld, degene die erop zaten staan snaarstrak als je het voorwiel los van de grond wil hebben.
En ontdekt dat de oliebout onder het carter toch niet zo vast zit als ik had gedacht....
Kortom, ben nog even bezig. Morgen eerst intake-gesprek voor baan in Lijnden (bij Zwanenburg, wat weer tussen Amsterdam en Halfweg ligt, en Halfweg ligt....halfweg Amsterdam en Haarlem. En Haarlem is de hoofdstad van onze provincie maar da's topografie enzo).
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Gisteren verder gegaan met het remmelarij. Van een gesloopte Honda de remdrukzuiger uit de voorrem gehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd, maar goed terugkomen na inknijpen van het remhandel, niet dus.
Wat dan? Enige optie is nog een remhandel met potje van een gesloopte Kawasaki (eerst even zoeken waar dat ding ook alweer lag) alleen wist ik dat ik daar een probleem had: één van de twee bouten van het deksel was dol gedraaid, de kop dan.
Met het nodige geram met een gewone schroevedraaier er weer iets van het eruit gedraaide kruis erin terug gekregen, en met de slagschoevendraaier de bout er eindelijk uit gekregen.
Eerst even andere bouten erbij gezocht en op lengte gemaakt, vervolgens gemonteerd.
Nog even wat kliederen met verf en toen was het alweer etenstijd...
Wat dan? Enige optie is nog een remhandel met potje van een gesloopte Kawasaki (eerst even zoeken waar dat ding ook alweer lag) alleen wist ik dat ik daar een probleem had: één van de twee bouten van het deksel was dol gedraaid, de kop dan.
Met het nodige geram met een gewone schroevedraaier er weer iets van het eruit gedraaide kruis erin terug gekregen, en met de slagschoevendraaier de bout er eindelijk uit gekregen.
Eerst even andere bouten erbij gezocht en op lengte gemaakt, vervolgens gemonteerd.
Nog even wat kliederen met verf en toen was het alweer etenstijd...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Jazeker! De bedoeling is op deze naar Texel te rijden als test en twee weken daarna naar Engeland en uiteraard DHR en wat andere treffentjes.
Vanmiddag de olieplugbout even aangedraaid, die zat nog wat losjes, de acht halve uitlaatkransen pas gezaagd zodat de hele uitlaat goed aansluit en de voorrem (eindelijk) een beetje op druk gekregen.
Morgen verder, accu even laten testen (oplaadlampje van de oplader ging na 20 sec uit, grote kans dat de accu dood is).
Nog te doen: de draadjes van de cockpit wat langer solderen, benzine halen, olie bijvullen, drukknopje voor toeter ergens zien te scoren en monteren, koplamphuis repareren, beugel voor koplamp maken, monteren, lichtschakelaar vastzetten, bagagerekkie verzinnen, maken en monteren, testritje inclusief remproef.
Met nog 9 dagen tot vertrek naar Texel..geen probleem toch!
Vanmiddag de olieplugbout even aangedraaid, die zat nog wat losjes, de acht halve uitlaatkransen pas gezaagd zodat de hele uitlaat goed aansluit en de voorrem (eindelijk) een beetje op druk gekregen.
Morgen verder, accu even laten testen (oplaadlampje van de oplader ging na 20 sec uit, grote kans dat de accu dood is).
Nog te doen: de draadjes van de cockpit wat langer solderen, benzine halen, olie bijvullen, drukknopje voor toeter ergens zien te scoren en monteren, koplamphuis repareren, beugel voor koplamp maken, monteren, lichtschakelaar vastzetten, bagagerekkie verzinnen, maken en monteren, testritje inclusief remproef.
Met nog 9 dagen tot vertrek naar Texel..geen probleem toch!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Je rijdt toch nog wel een groot test rondje, want halverwege stil komen te staan is wel spannend maar niet gewenst.
Overigens mijn ratbobber is voor 80% weer de oude.
claxon werkt weer. stroom laadt weer bij, remmen doet ie weer als van ouds etc etc.
Alleen nog het elektrisch starten en twee nieuwe banden en de olie lekkage bij de dynamodeksel, kwestie van vloeibare pakking.
O ja, welkom terug JPI
Overigens mijn ratbobber is voor 80% weer de oude.
claxon werkt weer. stroom laadt weer bij, remmen doet ie weer als van ouds etc etc.
Alleen nog het elektrisch starten en twee nieuwe banden en de olie lekkage bij de dynamodeksel, kwestie van vloeibare pakking.
O ja, welkom terug JPI
Accu was dus overleden. Vriend van me heeft de accu uit zijn motor aan mij gegeven ('haal 'm er maar uit, was al slecht) en die was dus ook overleden.
Nieuwe accu voor € 45,= erin gezet.
Draadjes van het dashboard verlengt. Dashboard gemonteerd, tellerkabels aangesloten. Verlichting van de tellers aangesloten, werkt. Oude koplamp (barst in glas) verwijderd.
Morgen de olie bijvullen. Aan de controlelampjes werken, of die het gaan doen.
De vervangende koplamp met ductape versterken (scheur in plastic huis) en monteren. Dan nog wat benzine erin en dan kan er gereden gaan worden!
Daarna: bagagerek maken.
Nieuwe accu voor € 45,= erin gezet.
Draadjes van het dashboard verlengt. Dashboard gemonteerd, tellerkabels aangesloten. Verlichting van de tellers aangesloten, werkt. Oude koplamp (barst in glas) verwijderd.
Morgen de olie bijvullen. Aan de controlelampjes werken, of die het gaan doen.
De vervangende koplamp met ductape versterken (scheur in plastic huis) en monteren. Dan nog wat benzine erin en dan kan er gereden gaan worden!
Daarna: bagagerek maken.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Dan moet ie volgens mij net op tijd klaar wezen voor texel Is dan net een leuk testritjeWoody schreef:Accu was dus overleden. Vriend van me heeft de accu uit zijn motor aan mij gegeven ('haal 'm er maar uit, was al slecht) en die was dus ook overleden.
Nieuwe accu voor € 45,= erin gezet.
Draadjes van het dashboard verlengt. Dashboard gemonteerd, tellerkabels aangesloten. Verlichting van de tellers aangesloten, werkt. Oude koplamp (barst in glas) verwijderd.
Morgen de olie bijvullen. Aan de controlelampjes werken, of die het gaan doen.
De vervangende koplamp met ductape versterken (scheur in plastic huis) en monteren. Dan nog wat benzine erin en dan kan er gereden gaan worden!
Daarna: bagagerek maken.
een echte roker is geen onruststoker!
Vanmiddag bagagerekkie gemonteerd, benzine in d'r tank , effe op knoppie drukken en ZE LEEFT!
Morgen eerste testrit!
Toch wat frustratie gehad....één der vorige eigenaren had verzonnen dat 'poedercoaten' een heel goed plan is voor het behoud van het pas verzaagde en aangepaste frame.
Op zich niets mis mee, maar dan is het wel zo verstandig om die delen waar nog wat aan gemonteerd moet worden, deze af te plakken voordat er met die poeder-troep gekliederd gaat worden.
En dan heb ik over het monteren van zoiets onbenulligs als 'achterveren'.
En 'schroefdraad'. Voel je 'm al aankomen? Ik ook niet, draaide er een bout vanaf met stukkie schroefdraad er nog in....
Inderdaad, ook het schroefdraad voor de ophanging van de achterveren is voorzien van een fijne laag plastic.... Gelukkig is er nog genoeg overgebleven om na schoonmaken te voorzien van vers schroefdraad.
De achterveer + steun bagagerekkie erover en net voldoende ruimte voor een bout.
Echt, zo fijn, ouwe meuk kopen voor weinig..... maar morgen krijg ik die grijns niet van m'n kop!
Morgen eerste testrit!
Toch wat frustratie gehad....één der vorige eigenaren had verzonnen dat 'poedercoaten' een heel goed plan is voor het behoud van het pas verzaagde en aangepaste frame.
Op zich niets mis mee, maar dan is het wel zo verstandig om die delen waar nog wat aan gemonteerd moet worden, deze af te plakken voordat er met die poeder-troep gekliederd gaat worden.
En dan heb ik over het monteren van zoiets onbenulligs als 'achterveren'.
En 'schroefdraad'. Voel je 'm al aankomen? Ik ook niet, draaide er een bout vanaf met stukkie schroefdraad er nog in....
Inderdaad, ook het schroefdraad voor de ophanging van de achterveren is voorzien van een fijne laag plastic.... Gelukkig is er nog genoeg overgebleven om na schoonmaken te voorzien van vers schroefdraad.
De achterveer + steun bagagerekkie erover en net voldoende ruimte voor een bout.
Echt, zo fijn, ouwe meuk kopen voor weinig..... maar morgen krijg ik die grijns niet van m'n kop!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Kijk dat is het echte ratbikerrijden deze voorzorgmaatregelen meenemen en hopen dat alles blijft zitten Het had mij ook wel leuk geweest met jullie op te rijden,maar helaas ik ga wat eerder heen nog effe wat muziek aansluiten!2strokerob schreef:Nou zal wat duct tape,ijzerdraad en ty-raps meenemen dan komen we wel aan ..mijn achterlicht begint ook los te rotten dus heb ik misschien zelf ook nodig
MZlllss,Rob.
een echte roker is geen onruststoker!