Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -
Moderators: Goos, Teevee, Woody
- Goos
- Bestuur Rat
- Contacteer:
Gisteravond na de ALV samen met Teevee richting huis gereden.
't Was inmiddels na middernacht dus dan schiet dat lekker op over de A2 richting het zuiden... als er geen wegwerkzaamheden zijn ...
"Gaan we er tussendoor? " was de vraag, "Ja! " was het antwoord.
Teevee voorop, in de wetenschap dat ik met mijn 100 cm. brede stuur misschien niet overal tussendoor zou kunnen , zodat hij in ieder geval lekker door kon tuffen.
Oftewel ... dat werd dus serieus filerijden.
Tussen de half slapende automobilisten , die echt geen seconde nadenken over de mogelijkheid dat er weleens een motorrijder tussen de twee linker rijbanen zou willen rijden en dat je daarom beter niet op die middenstreep kunt blijven stil staan, en de schreeuwerige party-people "MAG IK ACHTEROP?" zaten gelukkig ook heel veel oplettende en welwillende automobilisten die me de ruimte gaven. Auto's en motoren samen in de file kan dus prima als we allemaal een klein beetje blijven opletten.
Na een paar kilometer file door een wegversmalling kon het gas er weer op.
Thuis aangekomen onder het genot van een biertje teruggekeken op een gezellige bijeenkomst.
't Was inmiddels na middernacht dus dan schiet dat lekker op over de A2 richting het zuiden... als er geen wegwerkzaamheden zijn ...
Teevee voorop, in de wetenschap dat ik met mijn 100 cm. brede stuur misschien niet overal tussendoor zou kunnen , zodat hij in ieder geval lekker door kon tuffen.
Tussen de half slapende automobilisten , die echt geen seconde nadenken over de mogelijkheid dat er weleens een motorrijder tussen de twee linker rijbanen zou willen rijden en dat je daarom beter niet op die middenstreep kunt blijven stil staan, en de schreeuwerige party-people "MAG IK ACHTEROP?" zaten gelukkig ook heel veel oplettende en welwillende automobilisten die me de ruimte gaven. Auto's en motoren samen in de file kan dus prima als we allemaal een klein beetje blijven opletten.
Thuis aangekomen onder het genot van een biertje teruggekeken op een gezellige bijeenkomst.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Uitgeslapen tot bijna half negen, ontbeten, om 10.00 uur met de motor de buren wakker gemaakt, naar Rijswijk gereden, naar Schiedam gereden, terug naar huis gereden, laatste stukkie binnendoor via Oostzaan (kabel snelheidsmeter was alweer losgetrild) en Purmerland.
Prima weer voor een stukkie rijden. Onderweg diverse keren op de plaat gezet door medeweggebruikers die voor de verandering niet in door de staat verstrekte voertuigen zaten!
200 km Op één tank is mogelijk, helaas is onderweg olie bijvullen wel noodzakelijk...
Prima weer voor een stukkie rijden. Onderweg diverse keren op de plaat gezet door medeweggebruikers die voor de verandering niet in door de staat verstrekte voertuigen zaten!
200 km Op één tank is mogelijk, helaas is onderweg olie bijvullen wel noodzakelijk...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
@woody en @ voodoo en @ de rest, ik ben er vanmorgen anderhalf uur mee bezig geweest, ik krijg er geen grip op met de griptang. Er steek wel genoeg uit. zo'n half tot 1 cm. Ik smeek jullie, kom me aub helpen!!!!ook de kl#te koppeling wil niet lukken. Ik sta op het punt om de motor in de container te gooienmania schreef:oké alles was gister binnen, dus vanmiddag gaan klussen. ging redelijk, nieuwe kabel zit er op. Ook meteen het oliefilter en olie vervangen, ging ook allemaal redelijk vlot. Dus conclusie...........koppelingskabel lijkt veel te lang en krijg ik dus niet afgesteldmania schreef:zo net koppelingskabel en nieuw olie filterr besteld, wachten wanneer t binnen is.
en dan de handjes maar eens voorzichtig vuil maken. ik hebal eerder eens een koppelings kabel vervangen, ik kan me herinneren dat t best lastig was, maar goed we proberen het gewoon.
of als iemand zich verveeld of gewoon thuis eens weg wil zijn, mag die me altijd komen helpen!
en nadat ik het nieuwe oliefilter erin had, en ik het klepje ervoor weer vast zette, braken er een paar uitsteekdingen af waar de moertjes opmoeten. godverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodver en nu HEEEEELLLLLPPPPP
't zal allemaal wel.........
Anoes,
Rustig blijven is op dit moment ff het beste wat je kunt doen.
Van dit soort momenten hebben we allemaal wel eens.
Laat het even rusten en begin d'r later nog eens aan.
Spuit de draadeinden ondertussen een paar keer per dag goed in met WD40 en probeer het over een paar dagen (als de WD40 goed ingetrokken is) het nog eens.
Vraag desnoods een sterk iemand uit de buurt om die tang steviger op het afgebroken draadeind te zetten.
Succes !
Rustig blijven is op dit moment ff het beste wat je kunt doen.
Van dit soort momenten hebben we allemaal wel eens.
Laat het even rusten en begin d'r later nog eens aan.
Spuit de draadeinden ondertussen een paar keer per dag goed in met WD40 en probeer het over een paar dagen (als de WD40 goed ingetrokken is) het nog eens.
Vraag desnoods een sterk iemand uit de buurt om die tang steviger op het afgebroken draadeind te zetten.
Succes !
Olive is the New Black
GEEN PANIEK! Probeer er eens twee moeren op te draaien. Vervolgens houdt je de achterste moer vast met een sleutel, en je draait de voorste moer strak tegenaan totdat de verkantingen gelijk zitten.
Dan past de moerdop over beide heen en als ze strak genoeg tegen elkaar zitten, dan zou het draadeind eruit gedraaid kunnen worden.
Geef voordat je begint even een stevige tik met een hamer op het draadeind, dan 'schrikt' het los (hopelijk).
Enne...Zen....het blijft Japanse techniek.....
Dan past de moerdop over beide heen en als ze strak genoeg tegen elkaar zitten, dan zou het draadeind eruit gedraaid kunnen worden.
Geef voordat je begint even een stevige tik met een hamer op het draadeind, dan 'schrikt' het los (hopelijk).
Enne...Zen....het blijft Japanse techniek.....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Rataplan Rat
Anous , anders maken we er een eerste hulp sleutel weekend van..als je daar dan ff geduld voor hebt ik kan met overleg wel zaterdag of zondag langskomen en neem dan wel dochter en vriendin mee
Belangrijk is wel dat de boutstukjes niet verder afbreken maar kan genoeg speciaal gereedschap meenemen.
Ik hoor het wel,MZlllss,Rob.
Belangrijk is wel dat de boutstukjes niet verder afbreken maar kan genoeg speciaal gereedschap meenemen.
Ik hoor het wel,MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!
@Dirk en Woody, idd ingespoten met WD40, Jeroen het ook laten proberen met de griptang. Dat met die moertjes ook geprobeerd, maar nop geen beweging. Nog geen tikje erop gegeven. Ik laat het idd maar ff rusten, misschien morgen weer eens proberen.
@Rob, erg lief van je, ik heb alleen het weekend echt geen tijd. Maar de motor loopt niet weg
@Rob, erg lief van je, ik heb alleen het weekend echt geen tijd. Maar de motor loopt niet weg
't zal allemaal wel.........
Afgelopen weekend naar blubbertreffen geweest werd op een vrij hoog niveau geburnd filmje duurt wat lang maar t idee was best leukhttp://www.youtube.com/watch?v=-TV15NQjDrk
een echte roker is geen onruststoker!
Het viel mij ook al op dat de gemiddelde forensen een stuk beter met filerijdende motoren overweg kunnen dan die party-people op zaterdag avond.Goos schreef:Gisteravond na de ALV samen met Teevee richting huis gereden.
Maar gelukkig heelhuids er doorheen gekomen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter