Startgezeik

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Startgezeik

Bericht door Vleer » ma jan 07, 2013 5:46 pm

Ik begin er een beetje moe van te worden dat ik elke keer 5 minuten of langer aan het klooien ben om m'n neutraallampje aan te krijgen om te kunnen starten.
Ook al staat de bak in z'n vrij, wil het lampje niet branden, gevolg geen ronddraaiende startmotor. Soms na lang pielen met de schakelpook wil het lampje wel gaan branden en start hij probleemloos.

Ik wil eigenlijk de boel gewoon doorlussen ergens, maar weet niet waar. Zit er ergens een schakelaar in de versnellingsbak? Maakt het lampje zelf deel uit van het circuit? Kortom, ik heb geen elektra schema hier, dus weet iemand dit uit z'n blote hoofd? Het is een Honda NTV.
:?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » ma jan 07, 2013 6:27 pm

Klinkt als een defecte neutraalstandschakelaar of een stekkertje dat vol corrosie zit.
Kijk een of je ergens 2 draadjes uit het blok ziet komen in de buurt van je schakelpook. Volg die draadjes eens tot het stekkertje en maak daar de zaak eens schoon. Grote kans dat ie het dan wel weer doet.
Olive is the New Black

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » ma jan 07, 2013 6:53 pm

Wil die ook niet starten als je de koppeling intrekt?
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma jan 07, 2013 7:03 pm

voodoo schreef:Wil die ook niet starten als je de koppeling intrekt?
"Oudere" honda's trekken zich normaal idd niets van de neutraalstand aan als je de koppeling intrekt. Elke Honda die ik heb gehad kon ik gewoon in z'n versnelling starten, zolang ik de koppeling maar ingeknepen hield.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma jan 07, 2013 7:04 pm

Als ik hier kijk: http://ntv.punio.eu.org/haynes/9.pdf moet je op zoek naar een stekker met een blauw/rode draad en een lichtgroen/rode draad.
Blauw/rood is de oliedruk schakelaar, lichtgroen/rood is de neutraalstand.

Beide draden voeren spanning en schakelen in het blok naar massa. Als je dus deze beide draden bij de stekker aan de massa legt, moeten je oliedruklamp en neutraalstand lamp gaan branden.

Als je dat voor de neutraalstand zo aansluit zal je lampje altijd branden en zul je kunnen starten.
Je kunt natuurlijk ook de lichtgroen/rode draad bij de ignition control unit aftakken en aan de massa leggen. Net waar je beter bij kan.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma jan 07, 2013 7:13 pm

Ik ben het handboek nu voor je aan het uploaden, over een half uurtje op www.magnamaniac.com/manuals/NTV650_88-96_SM_Haynes.pdf
ff snel gekeken, en zoals ik het kan zien moet de schakelaar achter die kap over je voortandwiel zitten (pagina 38 in het pdf)
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma jan 07, 2013 7:17 pm

Ik ben het handboek nu voor je aan het uploaden, over een half uurtje op www.magnamaniac.com/manuals/NTV650_88-96_SM_Haynes.pdf
ff snel gekeken, en zoals ik het kan zien moet de schakelaar achter die kap over je voortandwiel zitten (pagina 38 in het pdf)

[edit]
de link van TeeVee is wellicht makkelijker, dan kun je per hoofdstuk downloaden. http://ntv.punio.eu.org/haynes
de locatie van de schakelaar vind je in hoofdstuk 2, pagina 9
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » ma jan 07, 2013 9:17 pm

Helaas het trucje met de koppeling werkt deze keer niet, maar ik zie al een heleboel mogelijkheden. Bedankt heren, morgen even aan de slag.
Het linkje van Teevee doet het niet zo goed op een ipad, dus Magna bedankt voor het wph!
Ik laat nog wel ff weten of een en ander gelukt is.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma jan 07, 2013 9:58 pm

Vleer schreef:Helaas het trucje met de koppeling werkt deze keer niet, maar ik zie al een heleboel mogelijkheden. Bedankt heren, morgen even aan de slag.
Het linkje van Teevee doet het niet zo goed op een ipad, dus Magna bedankt voor het wph!
Ik laat nog wel ff weten of een en ander gelukt is.
kijk eens bij je koppelingshendel of de 2 draadjes daar aangesloten zitten? evt kun je deze doorverbinden.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » di jan 08, 2013 8:11 am

Dat euvel had ie bij mij al maar niet zo erg..denk dat Magna's oplossing met kabeltje doorverbinden bij je koppelingshendel de simpelste opslossing zou moeten zijn..dat ik daar nooit aan gedacht had 8) .
Mocht je nog een WPHB in papieren vorm willen lezen ,ik heb oa. een fabriekshandboek, dan hoor ik dat wel.
Mzzzlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » wo jan 09, 2013 2:51 pm

Asjemenou, 2 minuten werk. Kabeltjes koppelingshandle doorverbonden. Je moet het maar weten! Ikke weer blij. :wink:
En geen neutraallampje wat continu blijft branden. Dat had ik op m'n magna, maar daar heb ik me nooit aan gestoord. Gewoon afgeplakt. Waar heb je dat ding eigenlijk voor nodig? 8)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » wo jan 09, 2013 6:45 pm

graag gedaan.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo jan 09, 2013 10:08 pm

Great job :D
Fuel is what I burn!

Plaats reactie