nieuw op het forum
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Ik heb een vraag ik heb naar tweedehands motoren gezocht op deze site. Nu kwam ik uit bij de Honda V30 Magna, heeft een van jullie ervaring met deze motor? En wat moet ik eventueel voor extra kosten meerekenen om me een bepaald budget voor te kunnen stellen? Deze vond ik er namelijk wel goed uitzien en denk daar wel wat van te kunnen maken, of toevallig een aanbieder?
highway my way
Ik heb zo het vermoeden dat het om deze gaat: http://www.autoscout24.nl/Moto/Details. ... 00&asrc=st
Dat is de goedkoopste aanbieding. Vraag is of die 62K echte km's zijn of mijlen. Zijn het mijlen, dat heeft-ie iets van 99K in km gereden.
Da's wel erg veel voor een Magna.
Wel goede banden.
Dat is de goedkoopste aanbieding. Vraag is of die 62K echte km's zijn of mijlen. Zijn het mijlen, dat heeft-ie iets van 99K in km gereden.
Da's wel erg veel voor een Magna.
Wel goede banden.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7193
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Magna is het tegenwoordig gewoon, zo maniakaal ben ik niet meer
De V4 500tjes zijn op zich vrij probleemloze motortjes, ze hebben niet hetzelfde risico als de grote broers van te weinig olie naar de koppen met bijbehorende snelle slijtage van de nokkenassen.
De krukaslagers gaan helaas wel bovengemiddeld kapot, dat wil zeggen, wat vaker als bij "de gemiddelde motor", het is niet zo dat het een tikkende tijdbom is. Oliepeil goed bijhouden en netjes op tijd olie verversen scheelt al veel. Het belangrijkste is echter om de motor niet "als een cruiser te rijden"
Dat wil zeggen niet laag in de toeren wat rondtokkelen en ook vanuit laag in de toeren veel gas geven. Het is in principe een sportblokje, bijna exact hetzelfde blok zit ook in de VF500F, enkel de tandwielverhoudingen van de versnellingsbak zijn iets anders. Met zijn ca.65PK is het ook best een heel potente motor voor een 500CC choppertje. Het blokje houdt dus van TOEREN MAKEN (nadat je 'm netjes op temperatuur gereden hebt natuurlijk)
Als je uit deze 3 een keuze wil maken zou ik toch voor een van de 2 rode gaan, puur op de kilometerstand. Over de verdere staat van de 3 motoren valt van wat foto's helemaal niks te zeggen. Met wat onderhandelen zou je er toch nog wel €100 af moeten kunnen krijgen, zeker met de winter voor de deur.
De V4 500tjes zijn op zich vrij probleemloze motortjes, ze hebben niet hetzelfde risico als de grote broers van te weinig olie naar de koppen met bijbehorende snelle slijtage van de nokkenassen.
De krukaslagers gaan helaas wel bovengemiddeld kapot, dat wil zeggen, wat vaker als bij "de gemiddelde motor", het is niet zo dat het een tikkende tijdbom is. Oliepeil goed bijhouden en netjes op tijd olie verversen scheelt al veel. Het belangrijkste is echter om de motor niet "als een cruiser te rijden"
Dat wil zeggen niet laag in de toeren wat rondtokkelen en ook vanuit laag in de toeren veel gas geven. Het is in principe een sportblokje, bijna exact hetzelfde blok zit ook in de VF500F, enkel de tandwielverhoudingen van de versnellingsbak zijn iets anders. Met zijn ca.65PK is het ook best een heel potente motor voor een 500CC choppertje. Het blokje houdt dus van TOEREN MAKEN (nadat je 'm netjes op temperatuur gereden hebt natuurlijk)
Als je uit deze 3 een keuze wil maken zou ik toch voor een van de 2 rode gaan, puur op de kilometerstand. Over de verdere staat van de 3 motoren valt van wat foto's helemaal niks te zeggen. Met wat onderhandelen zou je er toch nog wel €100 af moeten kunnen krijgen, zeker met de winter voor de deur.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7193
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Er staat er ook nog 1 in BoZ: http://link.marktplaats.nl/730328200jopo86 schreef:Bedankt Magna! hier kan ik wat mee ga snel een kijkje nemen bij een van de aanbieders
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)