roadtrip spanje, frankrijk enzo.....

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

roadtrip spanje, frankrijk enzo.....

Bericht door frodo » di okt 21, 2014 12:44 pm

Zoals eerder gemeld waren we van plan om naar de Kanaaleilanden te rijden. Plannen zijn er om veranderd te worden, en met een blik op het weer werd de zon ons reisdoel.
08-10-14 Thuis vertrokken en lekker vlot door België gereden. In het noorden van Frankrijk begon het te regenen. We hadden al besloten om pas voorbij Dijon te stoppen en hielden vast aan dit plan. De regen werd steeds erger maar we hielden vol. We stonden op den duur onze handschoenen simultaan te drogen aan de warme lucht drogers in de wc van een wegrestaurant, twee verzopen katten met de slappe lach. We waren de enige motoren op de weg. Toen we bij Bourguignons waren, was de maat (en onze laarzen) vol, en hebben we een hotelletje opgezocht. Volkomen verregend en koud liepen we naar de receptie . vol, kut... Het aardige meisje van de receptie zag ook wel dat we een warm plekje zochten en belde met een bevriend domain-eigenaar , en voor we het wisten hadden we een compleet chalet tot onze beschikking. JEUH! in de badkamer hing een kachel waar we al onze spullen op konden drogen, dubbel JEUH!. Na een gigantische entrecôte en een beetje bier ben ik uitgeplokt en werd de volgende morgen pas weer wakker.
09-10-14 Door naar de zon. De hele dag regen!!! ik heb in mijn motorrijcarriëre nog nooit zoveel regen naar beneden zien komen. Het verkeer op de weg kwam bijna tot stilstand omdat het zicht in de zware buien nihil was .We reden met een gangetje van 40km/u achter een bestelbusje aan omdat die goed zichtbare achterlichten had. er stond af en toe zo'n 5cm water op de weg zodat we een boeggolf hadden. gelukkig was het niet zo koud als de dag daarvoor zodat we het beter konden volhouden.
pas laat in de middag reden we de regen uit, de zon in. we hebben als aalscholvers , in de jezus houding, op de fiets gezeten en waren dan ook weer zo droog. wat is de zon dan lekker!. zodra we weer wat waren opgedroogd gestopt bij een wegrestaurant , waar 5 minuten later een zijspan stopte . hij keek net zo triomfantelijk als wij..hij was ook door het noodweer gereden, en samen hebben we in de zon , zelfvoldaan, zitten roken. S'avonds een hotelletje gevonden in St Rampert. goed gegeten en gedronken.
10-10-14 S'avonds aangekomen in Cerbère. een paar buien gehad en de rest zon. in de zon op het terras aan de middellandse zee.
11-10-14 Naar Terassa. de kustroute Via Figueres (Dali museum) en Colera is fantastisch. goed onderhouden asfalt met bochten die zo mooi vloeien dat ik zelfs met de volgepakte Pan met de knie aan de grond kom. m'n broek helemaal kaal gereden, WHOEHAHAHA!!. ik leer het ook nooit. We waren van plan in Barcelona een hotelletje te pakken maar toen we stopten voor het 5-sterren hotel "W" werden we meteen gemaand onze motoren te verwijderen. "you cannot park here" aldus de deurwacher.
ik zei dat we onze motoren zouden parkeren in de parkeergarage zodra we waren ingecheckt en de bagage had binnengebracht. Hij reageerde dat we niet het soort gasten waren die in het hotel gewenst waren!! Hierop ontplofte Iris ..ze heeft de man vakkundig de tering gewenst en we zijn toen maar weer opgestapt. Ik had Iris nog nooit een burn-out zien maken , maar toen ze weg reed heeft ze een heel fraaie streep rubber op het marmer achtergelaten! Trots!. Nog even door Barcelona gereden en toen door naar Terrassa. Goed hotel met vriendelijke mensen.
12-10-14 Naar La Seu D'urgell gereden via mont Serrat.Een hele mooie rit, maar mont serrat is erg verandert. vreselijk touristisch geworen, even rondgekeken en toen snel weer door. S'avonds in een lokaal kroegje met de lokale bevolking de herhaling van de GP gekeken. Marques komt uit die streek dus het bier stroomde rijkelijk.
13-10-14 Vandaag dwars door de pyreneën naar Sabnanigo gereden. eerste stuk de bergen in alles potdicht van de mist, maar de beloning als je eenmaal door de wolken heen bent is geweldig. prachtig landschap en heel veel haarspeldbochten. Er lopen hier veel verwilderde paarden op de weg die door de mest de bochten extra spannend maken. veel verlaten middeleeuwse spook-dorpjes .De mensen zijn naar de stad vertrokken. zonde.
14-10-14 Via Pamplona naar San Sabastian en door naar St Jean de Luz. Wat kan een mens genieten ! lege prachtige wegen en dan de zon en de oceaan ! bier op het strand is dan een vereiste.
15-10-14 Naar Isle de Ré. Vandaag 4 keer geflitst. allebei! :oops: kijken wat we binnen krijgen :roll: . op isle de re is Iris op van die grote kinderkoppen onderruit gegaan. koppelingshendel stuk en een gekrenkt ego. Wat kan dat meisje inventief vloeken. LOL. in de supermarche een lang schroefbit en tape gekocht. koppelingshendel weer functioneel gemaakt.
16-10-14 Rustdag, beetje getourd over het eiland.
17-10-14 Via de kust naar Hon Fleur gereden. leuk stadje.
18-10-14 Via de kust naar huis.. een erg geslaagde rit. En Iris , die pas 6 maanden geleden haar rijbewijs heeft gehaald is een held.
olie? hoezo?

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » di okt 21, 2014 5:28 pm

voor het gemak ff de foto's uit je andere topic hierbij geplakt en de andere gesloten.

https://www.youtube.com/watch?v=le-8SIetJLg
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » di okt 21, 2014 5:33 pm

klinkt als een prima vakantie. Ben je ook in het museum binnen geweest in Figueres? Erg gave dingen heeft die man gemaakt.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

bedankt

Bericht door frodo » di okt 21, 2014 8:05 pm

magna bedankt , ik had het al geprobeerd... digibeet , sorry... en wat dali betrft ....ik ben elke keer weer onder de indruk van die man..vlakbij het dali museum is een technischmuseum, ook zeker de moeite waard. ik ga zeker nog eens terug...
olie? hoezo?

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: bedankt

Bericht door magna » di okt 21, 2014 8:59 pm

chrisw schreef:magna bedankt , ik had het al geprobeerd... digibeet , sorry... en wat dali betrft ....ik ben elke keer weer onder de indruk van die man..vlakbij het dali museum is een technischmuseum, ook zeker de moeite waard. ik ga zeker nog eens terug...
Is voor mij wellicht ook wat om te onthouden als ik in die buurt verkeer (paar keer in rosas geweest)
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
scrapdad
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 269
Lid geworden op: do mar 15, 2012 12:31 am
Locatie: Assen

Bericht door scrapdad » wo okt 22, 2014 5:30 pm

Klinkt fantastisch!
There's no budget like no budget

Plaats reactie