Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -
Moderators: Goos, Teevee, Woody
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Niet nodig, ik heb een TT rider voor op de motor en een aangepaste action-gps voor in de auto. En de quest doet het Ook nog prima, alleen een beetje oude kaarten. Is verder ook een heel leuk ding om Outdoor te gebruiken met topografische kaarten erin. Batterijduur van een uur of 10 en lekker klein, past in je broekzak.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
De bestellingen van Motorpartsonline opgehaald bij het UPS-afgiftepunt. De uitlaatdemper bleek echter alleen het verchroomde hitteschild te zijn.
De bochten daarentegen zijn helemaal compleet en in zeer goede staat.
Morgenmiddag? aan de sleutelariij. Eerst wat plastic met beleid demonteren en dan wat ijzer losrossen. Gelijk eens bedenken wat ik aan die lekke demper kan gaan doen totdat Magna wat creatief laswerk kan aanbrengen.
De bochten daarentegen zijn helemaal compleet en in zeer goede staat.
Morgenmiddag? aan de sleutelariij. Eerst wat plastic met beleid demonteren en dan wat ijzer losrossen. Gelijk eens bedenken wat ik aan die lekke demper kan gaan doen totdat Magna wat creatief laswerk kan aanbrengen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
De afgelopen avonden en vanochtend bezig geweest met de div weer rijdbaar maken, wat winters ermee doorrijden eist toch een beetje z'n tol
Achterremklauw losgemaakt, schoongemaakt en van voorzien van nieuwe keerringen, blokjes, vloeistof en kleurtje. de voorklauwen heb ik een paar maanden geleden al gedaan en doen hun taak nog prima, de div heeft sindsdien ook amper gereden en geen pekel meer gezien.
olie en filter natuurlijk ververst.
klepspeling gecontroleerd, gelukkig alles binnen de toleranties.
De uitlaat zat inmiddels aan elkaar met ijzerdraad, glastape en gungum, en was op diverse plekken echt niet meer "gasdicht" tussen de gaten dicht was voor de collector iig een beter beschrijving. Ik maakte de bevestigingsbout los waarmee deze aan het blok hangt en 1 demper en de collector viel er zo tussenuit daar was dus wat werk aan nodig.
De balanspijp en alle (restanten van de) verbindingsklemmen er af geslepen, ook bij de dempers. De voorbochten en de dempers zelf zijn nog in onverwacht prima staat, dus dat viel weer mee.
De uitlaatklemmen waren ook compleet vergaan.
Op het werk stukken rvs bandstaal in ringen gebogen, de uiteinden omgezet en daar gaatjes in geboord. Dat geeft weer 6 uitlaatklemmen
bij de oud ijzerhandel wat stukken pijp gezocht van de juiste diameters en deze aan de collector gelast en ingeslepen, zodat ik ook weer moffen er aan heb zitten. Bij louis.de nieuwe pakkingen en hittebestendige verf gekocht en het hele spul kan weer gemonteerd worden
Nu de kuip toch maar weer terug monteren, kuiploos rijden bevalt me op de snelweg toch minder als met een lekkere windgeleider voor je neus.
Achterremklauw losgemaakt, schoongemaakt en van voorzien van nieuwe keerringen, blokjes, vloeistof en kleurtje. de voorklauwen heb ik een paar maanden geleden al gedaan en doen hun taak nog prima, de div heeft sindsdien ook amper gereden en geen pekel meer gezien.
olie en filter natuurlijk ververst.
klepspeling gecontroleerd, gelukkig alles binnen de toleranties.
De uitlaat zat inmiddels aan elkaar met ijzerdraad, glastape en gungum, en was op diverse plekken echt niet meer "gasdicht" tussen de gaten dicht was voor de collector iig een beter beschrijving. Ik maakte de bevestigingsbout los waarmee deze aan het blok hangt en 1 demper en de collector viel er zo tussenuit daar was dus wat werk aan nodig.
De balanspijp en alle (restanten van de) verbindingsklemmen er af geslepen, ook bij de dempers. De voorbochten en de dempers zelf zijn nog in onverwacht prima staat, dus dat viel weer mee.
De uitlaatklemmen waren ook compleet vergaan.
Op het werk stukken rvs bandstaal in ringen gebogen, de uiteinden omgezet en daar gaatjes in geboord. Dat geeft weer 6 uitlaatklemmen
bij de oud ijzerhandel wat stukken pijp gezocht van de juiste diameters en deze aan de collector gelast en ingeslepen, zodat ik ook weer moffen er aan heb zitten. Bij louis.de nieuwe pakkingen en hittebestendige verf gekocht en het hele spul kan weer gemonteerd worden
Nu de kuip toch maar weer terug monteren, kuiploos rijden bevalt me op de snelweg toch minder als met een lekkere windgeleider voor je neus.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)