je mot toch wat...
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Het is ook een 'lopend project' want hij staat gewoon gebruiksklaar voor de deur. Later deze week weer verder plakken, want de chopper wil geen toeren maken.
Ik vermoed dat er ergens valse lucht wordt aangezogen waardoor de gasschuiven niet omhoog willen.
Wordt nog hard werken ook, donderdag is m'n pa jarig + aftocht naar Engeland. Is de vakantie toch nog ergens goed voor...
Ik vermoed dat er ergens valse lucht wordt aangezogen waardoor de gasschuiven niet omhoog willen.
Wordt nog hard werken ook, donderdag is m'n pa jarig + aftocht naar Engeland. Is de vakantie toch nog ergens goed voor...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Vanmiddag even bezig geweest met de chopper. Sinds R&S is de deksel van het remvloeistofreservoir van de achterrem verdwenen, dus even door de onderdelen gegaan en een oplossing gevonden; met tie-raps uiteraard!
Daarna begonnen om de luchtfilters op een wat solidere manier vast te zetten dan met binnenband-elastiekjes:
Nog 'wat' werk: montage op de carbs en een afdakje waaraan ik niet m'n handen opensnijdt...
Daarna begonnen om de luchtfilters op een wat solidere manier vast te zetten dan met binnenband-elastiekjes:
Nog 'wat' werk: montage op de carbs en een afdakje waaraan ik niet m'n handen opensnijdt...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
mooi opgelost. ook fijn dat je nu ook weer kan remmen. ik heb opdracht gehad de cb met verlengde voorvork om te bouwen als caferacerrat. heb duidelijke instructies gehad met wat ze wel en wat ze niet wil hebben. ik denk dat er volgend jaar een meisje meegaat naar r&s. ander nieuws: de cb turbo loopt weer (heb nu geen nokkenassen meer) en is dus klaar voor DHR !!!! nu nog zien dat ie 't volhoud
olie? hoezo?
Ja die liggen er ook. De PC800 heeft territoriumdrift... Ik heb Redp een pm terug gestuurd.Dyrck schreef:Ik dacht meer aan olievlekken op de stoep.Vleer schreef:Tja, nou worden we wel nieuwsgierig! Ik gok op de Purmerringvaart?Redpigeon schreef:WOODY je hebt een PM over iets wat in joe woonplaats ligt !!!!!!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
- Locatie: ergens langs de Rijn
Niet vertellen Woody waar het om gaatWoody schreef:Ja die liggen er ook. De PC800 heeft territoriumdrift... Ik heb Redp een pm terug gestuurd.Dyrck schreef:Ik dacht meer aan olievlekken op de stoep.Vleer schreef: Tja, nou worden we wel nieuwsgierig! Ik gok op de Purmerringvaart?
haha als ze het echt willen weten zullen ze komende winter ook een stukkie duitsland inmoeten om het te zien
gespannfahrer
Vanmiddag het hele snelheidsmeter-dinges gedemonteerd. Kabel is niet gebroken. Dus teller uit het dashbord. Wil de magneet niet meer ronddraaien.
Met schroevedraaier beweging in gekregen en vervolgens met spuitbusje siliconenzooi bespoten en hier en daar wat kogellagervet gesmeerd.
Loopt weer soepel. Dan maar de opnemer demonteren. En ja hoor: stuk.
Die twee uitsteeksel horen dezelfde dikte te hebben als de rest van het rondje metaal. Dit brengt de draaibeweging van het wiel over naar een busje met een vertanding die weer een busje aandrijft (haakse overgang) waar de kabel naar de snelheidsmeter aan vastgeschroefd zit.
Dus je teller loopt vast en niet de kabel breekt maar een stukkie metaal in de opnemer wordt naar de klote geholpen. En datzelfde stukkie metaal was helemaal goed in de oude opnemer maar die heb ik weggegooid!
AAARRRRGGGHHHH!
Les: dingen bewaren die niet stuk zijn. Dus ook de onderdeeltjes die niet stuk zijn van dingen die stuk zijn.
Enfin, stukkie metaal met hamer bewerkt, weer in elkaar gezet en het werkt (voorlopig). Morgen verder, er moeten nog wat ringetjes bij de vooras. En dat is lastiger dan het lijkt omdat mijn ringetjes niet passen....dat is dus vijlen.
Gaat lukken, volgende week even proefritje en dan eind van de week naar Duitsland voor een biertje (of twee).
Met schroevedraaier beweging in gekregen en vervolgens met spuitbusje siliconenzooi bespoten en hier en daar wat kogellagervet gesmeerd.
Loopt weer soepel. Dan maar de opnemer demonteren. En ja hoor: stuk.
Die twee uitsteeksel horen dezelfde dikte te hebben als de rest van het rondje metaal. Dit brengt de draaibeweging van het wiel over naar een busje met een vertanding die weer een busje aandrijft (haakse overgang) waar de kabel naar de snelheidsmeter aan vastgeschroefd zit.
Dus je teller loopt vast en niet de kabel breekt maar een stukkie metaal in de opnemer wordt naar de klote geholpen. En datzelfde stukkie metaal was helemaal goed in de oude opnemer maar die heb ik weggegooid!
AAARRRRGGGHHHH!
Les: dingen bewaren die niet stuk zijn. Dus ook de onderdeeltjes die niet stuk zijn van dingen die stuk zijn.
Enfin, stukkie metaal met hamer bewerkt, weer in elkaar gezet en het werkt (voorlopig). Morgen verder, er moeten nog wat ringetjes bij de vooras. En dat is lastiger dan het lijkt omdat mijn ringetjes niet passen....dat is dus vijlen.
Gaat lukken, volgende week even proefritje en dan eind van de week naar Duitsland voor een biertje (of twee).
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7197
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
en anders de simpele oplossing, een fietsteller er op? Zo rij ik al jaren met NiX 2.5, omdat ik het complete dashboard heb verwijderd. Omdat die dingen niet zijn verlicht, heb ik wel 1 dashboardverlichtingdraadje laten zitten, deze verlengd en zo'n dashboardlampje boven de teller gemonteerd. voila, verlichting op m'n teller.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Nah, heb ik al eens geprobeerd op de RatCB750 (waar Frodo zich nu op aan het uitleven is) maar dat ding was hopeloos. Pas als ik eenmaal op een kruissnelheid zat gaf-ie de snelheid redelijk aan. En de dagtellerstand is moeilijk leesbaar. En geen verlichting. Aangezien ik in het donker rijden niet erg vindt, is een goed verlichte teller wel zo handig.
Net zoals een toerenteller (ik trek dat ding nog wel eens door) en een versnellings-indicatie. Als het er op zit, waarom geen gebruik van maken?
Net zoals een toerenteller (ik trek dat ding nog wel eens door) en een versnellings-indicatie. Als het er op zit, waarom geen gebruik van maken?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Eindelijk de tijd kunnen nemen om de vooras te monteren met een extra tussenring zodat-ie niet meer wordt samengeknepen. En even twee M8 bouten op maat gemaakt, extra schroefdraad erin gedraaid en de uitlaatbocht van cilinder 1 vastgezet. Kan wel inbusbouten kopen, maar als die er weer verdwijnen blijf ik bezig....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!