NitroMax' Gonzo
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Zo, voorvorkkeerringen en -olie vervangen, velgen met nieuwe banden gemonteerd !
Geel T-shirt om de "snavel" omdat ik al 3 x m'n kop ertegen gestoten had
En alles weer gemonteerd, vorkrubbers bleken blauw geweest te zijn, ff matzwart gespoten ( na de foto )
Hij loopt nog steeds niet helemaal lekker, pikt niet netjes op bij vlot gasgeven, achterste uitlaatbocht blijft ook iets kouder, alle bougies doen het dus wrschlk toch binnenkort ff carbs eraf en nakijken maar dat korte stukje naar DHR meeting moet geen probleem zijn morgen
Geel T-shirt om de "snavel" omdat ik al 3 x m'n kop ertegen gestoten had
En alles weer gemonteerd, vorkrubbers bleken blauw geweest te zijn, ff matzwart gespoten ( na de foto )
Hij loopt nog steeds niet helemaal lekker, pikt niet netjes op bij vlot gasgeven, achterste uitlaatbocht blijft ook iets kouder, alle bougies doen het dus wrschlk toch binnenkort ff carbs eraf en nakijken maar dat korte stukje naar DHR meeting moet geen probleem zijn morgen
Belangrijk accessoire gescoord vandaag
Heenweg ging prima en lekker vlot over de dijkjes, was ff wennen aan die ver vooruitstaande/hoge koplampen waardoor ik in het begin de bocht wat verkeerd inschatte ( en dat op gloednieuwe banden )
DHR was erg gezellig, oude en nieuwe kennissen gesproken.
Helaas ging'ie op de terugweg al vrij snel op anderhalve en daarna op 1 cilinder lopen dus rustig over de dijkjes terug gekacheld.
Achterste cilinder vette bougies, hij geeft ook een behoorlijke blauwe rookpluim dus denk dat de zuigerveren hun beste tijd gehad hebben
Nou ja, nog wat meer te sleutelen
Heenweg ging prima en lekker vlot over de dijkjes, was ff wennen aan die ver vooruitstaande/hoge koplampen waardoor ik in het begin de bocht wat verkeerd inschatte ( en dat op gloednieuwe banden )
DHR was erg gezellig, oude en nieuwe kennissen gesproken.
Helaas ging'ie op de terugweg al vrij snel op anderhalve en daarna op 1 cilinder lopen dus rustig over de dijkjes terug gekacheld.
Achterste cilinder vette bougies, hij geeft ook een behoorlijke blauwe rookpluim dus denk dat de zuigerveren hun beste tijd gehad hebben
Nou ja, nog wat meer te sleutelen
Inderdaad meer te sleutelen, besloten niet te reviseren maar er een ander blok in te hangen.
Iemand gevonden die z'n PC 800 ( of zoals Robin aangaf: WC800 ) in onderdelen verkoopt en overeen gekomen dat ik volgend weekend zn PC ophaal met een karretje ( er is al eea verkocht ), blok ff aanhoor, de motor oplaad en het blok er hier in m'n eigen garage uit haal. Daarna breng ik de losse restanten weer terug. Makkelijker en misschien zelfs goedkoper dan een revisie.
Ben gelijk begonnen met het demonteren van m'n eigen blok, weet ik ook waar ik rekening mee moet houden als ik de andere eruit haal.
Dat het blok erg lekte langs de kleppendekselpakkingen wist ik wel maar er kwamen zelfs oliespetters uit de uitlaat
Handige plek voor een reservebougie :
Toen ik vertelde aan Cora ( m'n vrouw ) was haar reactie: "Mooi zo, je had dat ding gekocht als sleutelproject en je was er veel te snel klaar mee om te rijden ! "
Iemand gevonden die z'n PC 800 ( of zoals Robin aangaf: WC800 ) in onderdelen verkoopt en overeen gekomen dat ik volgend weekend zn PC ophaal met een karretje ( er is al eea verkocht ), blok ff aanhoor, de motor oplaad en het blok er hier in m'n eigen garage uit haal. Daarna breng ik de losse restanten weer terug. Makkelijker en misschien zelfs goedkoper dan een revisie.
Ben gelijk begonnen met het demonteren van m'n eigen blok, weet ik ook waar ik rekening mee moet houden als ik de andere eruit haal.
Dat het blok erg lekte langs de kleppendekselpakkingen wist ik wel maar er kwamen zelfs oliespetters uit de uitlaat
Handige plek voor een reservebougie :
Toen ik vertelde aan Cora ( m'n vrouw ) was haar reactie: "Mooi zo, je had dat ding gekocht als sleutelproject en je was er veel te snel klaar mee om te rijden ! "
Jammer inderdaad
Donorbrommert is thuis
Zat geen accu in en stond al tijd stil maar ff op startaccu en wat remmenreiniger in het luchtfilterhuis en starten/lopen. Koppeling en bak voelen ook goed ( kon niet rijden, voorband was erg lek )
En eindelijk luxe, radiobediening op het stuur, van de Honda/Kenwood installatie in de kofferbak:
Blok eronderuit en inbouwen in mijn motor, de rest kan terug in dozen ( hoewel ik denk ik voor € 100,- extra alles mag houden kreeg ik de indruk )
Donorbrommert is thuis
Zat geen accu in en stond al tijd stil maar ff op startaccu en wat remmenreiniger in het luchtfilterhuis en starten/lopen. Koppeling en bak voelen ook goed ( kon niet rijden, voorband was erg lek )
En eindelijk luxe, radiobediening op het stuur, van de Honda/Kenwood installatie in de kofferbak:
Blok eronderuit en inbouwen in mijn motor, de rest kan terug in dozen ( hoewel ik denk ik voor € 100,- extra alles mag houden kreeg ik de indruk )
Hop
und Hop
Stapel is nu overigens nóg hoger want:
Vet en olie ff van het blok gespoeld met een halve fles Dasty, 3 bussen remmenreiniger en de hogedrukspuit, sleutelt wat prettiger
Voorlopig geen onkruid meer en het gras hoef ik ook niet meer te maaien
Met wat subtiele hulp het blok erin gelepeld:
Heb al wat verder afgebouwd, begint weer op een motorfiets te lijken
und Hop
Stapel is nu overigens nóg hoger want:
Vet en olie ff van het blok gespoeld met een halve fles Dasty, 3 bussen remmenreiniger en de hogedrukspuit, sleutelt wat prettiger
Voorlopig geen onkruid meer en het gras hoef ik ook niet meer te maaien
Met wat subtiele hulp het blok erin gelepeld:
Heb al wat verder afgebouwd, begint weer op een motorfiets te lijken
It's aliiiiive !!
Net Gonzo gestart na de harttransplantatie, startte zonder problemen, loopt -nog - nergens vloeistof uit, vloog niets in de brand en maakte geen rare/enge bijgeluiden.
Straks nog wat bedrading intapen en zo hier en daar ty-raps om alles op z'n plek te houden, van de week proefritje maken ( eerst nog paar keer starten en laten lopen )
Dan paar bussen matzwart inslaan en aan de slag
Net Gonzo gestart na de harttransplantatie, startte zonder problemen, loopt -nog - nergens vloeistof uit, vloog niets in de brand en maakte geen rare/enge bijgeluiden.
Straks nog wat bedrading intapen en zo hier en daar ty-raps om alles op z'n plek te houden, van de week proefritje maken ( eerst nog paar keer starten en laten lopen )
Dan paar bussen matzwart inslaan en aan de slag
Nope,alleen ff pauze gehouden voor de MotoGPvoodoo schreef:Volgens mij kan Max niet zo goed stil zitten......
Niets lekkerder dan met sleutels en schroevendraaiers in m'n vette klauwen bezig te zijn.
Vriend van me heeft al volgend Ratbike-project klaar staan voor me voor als ik "klaar" ben met deze
Half afgebouwde GSXR van Marktplaats gekocht, eentje die ik ook gezien had maar er teveel werk aan vond zitten en heb laten staan. Koopt hij hem, hij heeft 2 linkerhanden
In ieder geval carburateurs reviseren, rest weet ik nog niet.