Int.Oxydated Saviour
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Int.Oxydated Saviour
Zo daar was ie dan , rechtstreeks vanuit purremureutel. AAN DE GANG!!
Voorvork onderuit halen en de achterbrug verlengen. blok op de testbank.
fijn om weer een projectje te hebben
het idee:
in orde bevonden. aflassen die hap.
tijdens het rommelen, besloten de tank en de olietank op het span te zetten. de ruimte waar de tank normaal zit dichtgemaakt (voor het zicht)
gelijk zoutzuur , azijn en zout water erop voor de roest.
nu het blok:
geen compressie, kromme inlaat klep.
zuigerschade valt mee.
ff twee nieuwe kleppen gestoken. tuimelaars aangepast. morgen verder.
heb vandaag te horen gekregen dat ik de 20ste moet vliegen. dus de volgende fotoserie wordt pas weer medio september (op zijn vroegst).
olie? hoezo?
Heren, Dames, kinders, boeren , en wat daar niet meer zij.
over een dikke week mag ik weer met begeleid verlof, dat betekend dat er weer gesleuteld kan worden, even op vakantie en dan weer sleutelen. ik heb de afgelopen weken hard nagedacht over de int.oxydated saviour...
nu komt 't. ik wil er brandstof injectie op gaan bouwen . (waarom?, omdat 't kan!). ik heb het internet afgezocht opzoek naar geschikte sytemen, en die van de GSXR600 lijkt aardig overeen te komen. maar nergens als compleet system te koop. toen dacht ik aan mechanische inspuiting. heb ik weleens gezien al weet ik niet meer waarop. ik loop dus helemaal vast. (nou ben ik 't eens i.p.v. m'n fiets!). wie heeft informatie? waar haal je complete injectiesystemen, of wie weet er 1 te koop. wie weet welke (auto) motoren er zijn uitgerust met een mechanische inspuiting?.
ik zoek nog ff verder.
Frodo.
over een dikke week mag ik weer met begeleid verlof, dat betekend dat er weer gesleuteld kan worden, even op vakantie en dan weer sleutelen. ik heb de afgelopen weken hard nagedacht over de int.oxydated saviour...
nu komt 't. ik wil er brandstof injectie op gaan bouwen . (waarom?, omdat 't kan!). ik heb het internet afgezocht opzoek naar geschikte sytemen, en die van de GSXR600 lijkt aardig overeen te komen. maar nergens als compleet system te koop. toen dacht ik aan mechanische inspuiting. heb ik weleens gezien al weet ik niet meer waarop. ik loop dus helemaal vast. (nou ben ik 't eens i.p.v. m'n fiets!). wie heeft informatie? waar haal je complete injectiesystemen, of wie weet er 1 te koop. wie weet welke (auto) motoren er zijn uitgerust met een mechanische inspuiting?.
ik zoek nog ff verder.
Frodo.
olie? hoezo?
Volgens mij gebruikte mercedes ook kugelfisher injectiesystemen.
Sinds begin jaren '80 wordt eigenlijk al geen gebruik meer gemaakt van mechanische inspuiting bij benzinemotoren, dus om iets bruikbaars te vinden zal moeilijk worden.
Kugelfisher pompen staan bekend om hun complexiteit (en dus dure revisie).
Kom je toch op de VW pompverstuivers uit........
Sinds begin jaren '80 wordt eigenlijk al geen gebruik meer gemaakt van mechanische inspuiting bij benzinemotoren, dus om iets bruikbaars te vinden zal moeilijk worden.
Kugelfisher pompen staan bekend om hun complexiteit (en dus dure revisie).
Kom je toch op de VW pompverstuivers uit........
Stop making sense
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
K jet-tronic is dacht ik deels mechanisch..oa Golf 1 GTI..maar of er veel voor te krijgen is?
Tja anders toch electronisch..zoals BMW K serie..of van BMW gebruiken is D(E) jetronic en veel hetzelfde als auto's oa BMW 3 serie en Opel
Er zijn in race en rally wereld veel losse systemen te koop maar die zijn wel prijzig
Tja anders toch electronisch..zoals BMW K serie..of van BMW gebruiken is D(E) jetronic en veel hetzelfde als auto's oa BMW 3 serie en Opel
Er zijn in race en rally wereld veel losse systemen te koop maar die zijn wel prijzig
Fuel is what I burn!
heren, dames,
k jetronic is een volledig mechanisch sysyteem en daarom vind ik 't gaaf.
ik heb de tekeningen van de k-jet 's bekeken en nou komt 't volgende idee.
het gaskleppen gedeelte van een gsxr. een juchtweeg system van k-jetronic. en een aangehangen pomp.(met overstort. door de krukas aangedreven).
moet kunnen. maaaaarrr....kan ik dan ook m'n gaskabel rechtstreeks op de luchtweger zetten? snap je?, dat je dan met de hand het regelmechanisme bediend. meer gas= meer inspuiting. aangezien het een continu inspuiter is.
waarschijnlijk mis ik iets, maar in mijn hoofd moet 't kunnen. toch?
k jetronic is een volledig mechanisch sysyteem en daarom vind ik 't gaaf.
ik heb de tekeningen van de k-jet 's bekeken en nou komt 't volgende idee.
het gaskleppen gedeelte van een gsxr. een juchtweeg system van k-jetronic. en een aangehangen pomp.(met overstort. door de krukas aangedreven).
moet kunnen. maaaaarrr....kan ik dan ook m'n gaskabel rechtstreeks op de luchtweger zetten? snap je?, dat je dan met de hand het regelmechanisme bediend. meer gas= meer inspuiting. aangezien het een continu inspuiter is.
waarschijnlijk mis ik iets, maar in mijn hoofd moet 't kunnen. toch?
olie? hoezo?