gezonde ratters?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » di apr 10, 2007 8:25 am

VC snuiven zou ik zeker NIET doen.
Volgens mij vliegt je schedeldak d'r af ....hahaha...
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di apr 10, 2007 9:46 am

der obergefreiter schreef:goed, verhaal klinkt zinnig . nou weet ik dat coke op je eikel fun verhogend werkt tijdens de gemeenschap , zou dit ook voor vc gelden ??????? DOE MIJ DAN MAAR EEN EMMERTJE
Zal ongetwijfeld een prikkelende sensatie kunnen worden jah.. pot brandzalf in de buurt toevallig?? :twisted:
Daarnaast zou de bijwerking heel vervelend kunnen worden: 2 dichtgeslagen ogen en een maand op non-aktief HAHAHA (sorrie.. :twisted: )

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di apr 10, 2007 11:47 am

overigens..jongens ende meisjes.. is er vandaag een onderzoek gepresenteerd waaruit blijkt dat vet eten de werking van VC blokkeert... :shock:

Tismaardattuhetweethe.. :twisted:

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di apr 10, 2007 12:53 pm

:idea: vandaar mijn aversie voor fruit en zo . gaat niet samen met mijn intrepetatie van schijf van vijf (drank,drugs,junkfood,slaap en (wat was die laatste nou ook al weer?)
camperproleet

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di apr 10, 2007 1:45 pm

der obergefreiter schreef::idea: vandaar mijn aversie voor fruit en zo . gaat niet samen met mijn intrepetatie van schijf van vijf (drank,drugs,junkfood,slaap en (wat was die laatste nou ook al weer?)
ahh een liefhebber van het leven dus.. :wink: :twisted:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo apr 11, 2007 7:38 am

maarruh.. zijn jullie al murw of gooi ik er nog het e.e.a. tegenaan.. :?
Ik merk aan de reakties dat iedereen ineens supergezond bezig is :shock: gezien de plotselinge post-opleving hier op het forum :twisted:
Dusz... :?

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » wo apr 11, 2007 6:13 pm

nou murw, nog lang niet hoor.

het is wel veel info, interrassant om te lezen,
maar of ik ook zo gezond leef is een 2e.....

gooi er nog maar wat info op!
Groeten Eline-fasteddie.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo apr 11, 2007 6:34 pm

Tis ook niet echt de bedoeling dat iedereen dit of dat gaat doen. Zijn meer handreikingen in het land/internet vol gebazel over vanalles en nog veel om geld te verdienen. Ik dus niet.. doe het voor de mederatter en dan dus ook deels voor me zelf...kan ik langer van jullie genieten.. :roll:
En als je denkt dat ik spic en span leef qua gezondheid.. dachtutnie..maar die VC doe ik dus mooi wel! Kan ik nog langer niet-spic&span genieten..:-**
Maar allez.. zal eens zien... :twisted:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma apr 16, 2007 6:31 pm

OKdan.. weer ff een stukje proza met als thema: spierpijn.

Wat gebeurt er/is er gebeurt dat je spierpijn krijgt (in het kort).

In een normale situatie treed spierpijn op als er te weinig zuurstof wordt aangevoerd, door het bloed, en de spier onvoldoende glucose (suikersoort) kan 'verbranden' (=oxideren). I.p.v. CO2 en water en warmte ontstaat er melkzuur in je spieren. Die zorgen ervoor dat een spier verkrampt. Verkrampte spieren grijpen in elkaar met een soort weerhaakjes en dat levert trek op (kramp) en dus pijn.
En wat voor rol heeft VC hier dan bij? Vele rollen maar zal beginnen bij de eerste.. :twisted:

-zorgt voor bloedvat verwijding en souplesse zodat er meer bloed naar toe kan en dus zuurstof
-zorgt er voor dat een beschadigde spier niet verder wordt aangetast door het melkzuur en vrije radicalen die bij melkzuurvorming ontstaat.
-zorgt voor de aanmaak van eigen pijnstillers dus minder pijn
-zorgt voor de aanmaak van eiwitten uit aminozuren om de spier sneller te laten herstellen
-zorgt er voor dat je weer sneller kunt bewegen zodat de doorbloeding toeneemt en het herstel sneller verloopt
-zorgt er voor dat een evt. ontsteking 'afkoelt' en hersteld naar normale funktie
-melkzuur is een gif.. VC werkt op vele substancies ontgiftend..en ja ook bij katers. :twisted: Een kater ontstaat door het onvolledig oxideren van alcohol waardoor er aldehyden ontstaan. Die zijn niet fijn dus koppijn. De lever moet dat goedje onschadelijk maken en afvoeren en dat kost een hoop energie (je voelt je dan een beetje slapjes dan ook vaak wel toch?)

Als spierpijn het gevolg is van pijn in het gewricht of andersom:

-zorgt voor de aanmaak van een pro eiwit die collageen aanmaakt oftewel kraakbeen. Hierdoor bewegen gewrichten soepeler en hoef je minder je spieren daarvoor te gebruiken zoals rug-tussenwervelschijven, knieen en schouders maar ook vingergewrichten.
-zorgt voor een anti-bacteriele omgeving dus minder kans op (chronische=langdurige) ontstekingen. Ook door het afvangen van vrije radicalen.
-zorgt voor afzetting van kalk in botten en dus toenemende sterkte

wordt vervolgd.. ik mot voorlezen.. :wink:

klaar.. dus ffies verder..

nu krijg je pijn omdat die zenuwen dat doorgeven aan de brains en die zeggen, via de mond dan: AUW! Als waarschuwing tegen verder gebruik wat verdere beschadiging zou opleveren. Dit is niet altijd het geval overigens.. maar da's weer een ander verhaal.

Maarrr.. je kan ook een zenuwbeschadiging hebben en tja.. geen spierpijn maar ontstoken of beschadigde zenuw. Waardoor je raar gaat bewegen en dan daardoor weer spierpijn krijgt.. Het IS wat met dat rattige lijf nietwaar.

Zenuwen kunnen zichzelf herstellen als de omstandigheden, qua voedsel, stress, getraindheid/alg. conditie..goed is. Dit gaat met een snelheid van ong. tussen 0.3 en 1 mm/mnd. Dan heb ik het nu over een gescheurde zenuw.
VC werkt hier versnellend en uit eigen repertoire kan ik je vertellen dat dat ook werkt. Jarenlang 2 dove vingers gehad na een partij zwaaaar tillen en een carpaaltje, afklemmen van zenuw door peesschede, opgelopen.. Het gevoel is nu voor ong. 90 % terug.
En dat is erg prettig! Duurde pak'mbeet een jaar overigens.

Kortom.. rugpijn, spierpijn, zenuwpijn, hoofdpijn..noem het maar op. Het heeft allemaal baat bij VC-inname...

Enniweej.. have fun! 8)

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di apr 17, 2007 1:09 pm

Ok.. nog een stukje dan en dan nu over de mogelijke nadelen van VC. :(

Zijn die er dan??? Ja en nee.. afhankelijk van hoe je de nadelen wenst te zien.

Zoals al eerder vermeld maken mensen, apen en cavia's als enige organismen op deze planeet, niet zelf hun VC in het lijf. door voedsel krijgen VC binnen en we voelen ons toch vrij gezond over het algemeen.
Dat komt omdat er allerlei organen in ons lijf zorgen voor stoffen die HEEL hard hun best doen om VC te imiteren. En dat gaat best aardig over het algemeen. Cholesterol is zo'n stof... Het maken van die stoffen kost heel veel energie en gaat in feite tenkoste van je eigen lijf :!: (kannibalisme..zie eerder stukje).
Bij de inname van voldoende VC is dat niet meer nodig. Div. organen uit het endocriene systeem krijgen nu rust en er wordt niet meer gekannibalisseerd. VC start in je lijf met het maken van een eiwit die de div. organen 'verteld' dat ze zich niet meer hoeven in te spannen om e.e.a. elders vandaan te trekken en zich kunnen richten op belangrijkere funkties waar ze voor bedoeld zijn zoals insuline aanmaken, minder cholesterol produceren, andrenaline beter te reguleren, groeihormoon aan te maken, tandherstel te verbeteren enz. :-**

Dus..als je na een tijdje stopt met VC inname moet het lijf weer omschakelen en dat duurt ong 24-36 uur. In die periode kan je 'last' hebben van enige zwakte want er zit een 'gat' in het dekkingsgebied mbt bovenstaande eigenschappen. :cry:

Dit kan voor problemen zorgen bij een acuut ongeval, of op vakantie, of.. nouja verzin maar iets waardoor je geen VC kunt innemen.
Die omschakeling kan dan wel 24-36 uur duren maar je hebt inmiddels wel een stevige buffer opgebouwd als het goed is en die is ook goed voor een dag of 2-3. Kortom.. je kan er wel ffies tegen en fruit of GOED voedsel biedt een uitstekend alternatief in de tussentijd! :D

Dat zou je als nadeel kunnen zien. Wil je echter voorbereid zijn dan gewoon in een filmpotje oid, daar kan 25-28 gram in, en kan je zowat een week (of 2) vooruit. :arrow:

Een ander nadeel zou kunnen zijn dat als je een VC-oplossing langdurig in je mond houdt, je glazuur minder sterk zou kunnen worden.. Maar dan moet je denken aan sterke oplossingen die je meer dan een minuut tussen je tanden door perst.. en wie doet dat????? VC hersteld de natuurlijk bacterieflora in je mond en dood de schadelijkste. Wist je trouwens dat tijdens het tongen/zoenen er meer dan 250 soorten bacterien van eigenaar (m/v) wisselen??? En het maakt geen moer uit of je nou je tanden gepoetst hebt of niet... :?

Het zou voor mensen met verwondingen, ontstekingen, acute aandoeningen erg goed zijn als dit gebruikt zou worden want het verkort e.e.a. (herstel en hinder) aanzienlijk.... Inname-discipline is dan wel noodzakelijk.. En daar ligt over het algemeen vaak de crux. :oops:
Degenen die er mee begonnen zijn erg enthousiast en willen niet eens meer stoppen vanwege de vele voordelen die ze ervaren hebben. :idea:

En de nadelen?? We accepteren zoveel nadelen om ons prettiger te voelen.. Lege beurs om te kunnen rijden bijvoorbeeld.

Hoe wens je de nadelen te zien was de 2e zin in dit verhaaltje.. :twisted:

Entonces amigos/amigas andele! andele! :-**

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » di apr 17, 2007 3:18 pm

Holykababie JPI :shock: ...heb al pillen nodig om het hele verhaal te lezen :mrgreen: .. ik hou het wel bij het gebruiken van zoveel mogelijk natuurlijke produkten...zoals Hertog Jan ,Corona, rood vlees, voor de noodzakelijke groente:champignons,paprika,knoflook en uitjes..voor het meeste fruit ben ik allergisch maar aardbeien en bananen krijg ik wel naar binnen..geloof dat grillen en BBQen ook gezonder is..als je het niet te matzwart maakt dan ;D ,mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di apr 17, 2007 3:32 pm

ja uhh ik vraag elke keer of er wat bij kan/moet hahaha
Maar ik geloof dat er een verzadigingspunt bereikt is :twisted: en ieder moet gewoon voor zich zelf uitmaken of e.e.a. de moeite waard is om te doen.. vrijheid blijheid nietwaar..lol
Ik probeer alleen de feiten te geven..nix meer of minder.
Heb een map met vanalles wat wij bemerkt hebben sinds we e.e.a. toegepast hebben en wij willen niet meer anders! De kosten en moeite wegen ruimschoots op tegen de voordelen en m'n kids vinden het gewoon lekker!
Kortom.. doe wat je denkt dat goed is..voor nu en nog belangrijker.. voor later! :mrgreen:
Overigens IS VC een natuurlijk produkt :!:

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door stitch » di apr 17, 2007 3:53 pm

WHAT THE F03272342\5
345\3466436CK ==== VC



:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
greets stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » wo apr 18, 2007 1:36 am

mijn favo groentes zijn toch diegene die je kunt roken . en dan ook nog het liefst geperst,uitgekookt of in sterke alcoholische vloeistof geweekt . vond die bruistabletten al klote draaien :?
camperproleet

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo apr 18, 2007 7:34 am

bruistabletten zijn :evil: vanwege de toevoegingen: suiker, synth. zoetmiddelen, bindmiddelen, kleurstoffen en andere zaken die ze kwijtmoeten.. Maarrr beter dan niets!
Jouw voorkeur voor andere vormen is inmiddels bekend hahaha :wink:

Plaats reactie