Verbrande stator....
Moderators: Goos, Woody, Teevee
- beinhart
- Bezoek Rat
- Berichten: 722
- Lid geworden op: do apr 10, 2008 7:24 am
- Locatie: hoogerheide-city
- Contacteer:
dat schijnt per eigenaar te wisselen, ik heb eens een motorfiets gekocht waar de vorige eigenaar geen problemen mee had, maar ik wel. en andersom ookosok schreef:Ja.....
Je zult maar een motorfiets hebben waar niks aan mankeert??
OSOK
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
rotzooi? ik prefereer het woord accessoires...
rotzooi? ik prefereer het woord accessoires...
Ja!!!! Hij laadt bij!!
Het zou ook potverdomme tijd worden!
Inmiddels de 3e stator in het blok gefreubeld, inclusief magnetisch vliegwiel.
Gelijk hydraulische stoters gespoeld en getest, nokkenaskettingspanners ( 3 x woordwaarde...) gesteld, koppelingsplaten gesjekd, en blok weer ingebouwd....
Naar nu blijkt is de sensor voor aanslaan van de ventilator de schuldige! Blok is dus veel te heet geweest omdat die k*t-sensor niet werkte!
Ergo; schakelaartje ingebouwd waarmee ik ZELF kan bepalen wanneer ik de ventilator laat draaien; stilstaand voor verkeerslichten o.i.d.
Op de 1e spanningsregelaar gaf de stator een ruime 16 Volt af, op de 2e een kleine 12,4 Volt en dat is net iets te weinig....
Accu nu onder de lading, en dan met volle accu nog maar eens doormeten.... Mogelijk dat deze een te hoge spanning te verduren heeft gehad en dus een flinke opneu*er heeft gehad...
De dynamo geeft i.i.g. voldoende spanning af en OSOK kan dus weer rijden! He he...
OSOK
Inmiddels de 3e stator in het blok gefreubeld, inclusief magnetisch vliegwiel.
Gelijk hydraulische stoters gespoeld en getest, nokkenaskettingspanners ( 3 x woordwaarde...) gesteld, koppelingsplaten gesjekd, en blok weer ingebouwd....
Naar nu blijkt is de sensor voor aanslaan van de ventilator de schuldige! Blok is dus veel te heet geweest omdat die k*t-sensor niet werkte!
Ergo; schakelaartje ingebouwd waarmee ik ZELF kan bepalen wanneer ik de ventilator laat draaien; stilstaand voor verkeerslichten o.i.d.
Op de 1e spanningsregelaar gaf de stator een ruime 16 Volt af, op de 2e een kleine 12,4 Volt en dat is net iets te weinig....
Accu nu onder de lading, en dan met volle accu nog maar eens doormeten.... Mogelijk dat deze een te hoge spanning te verduren heeft gehad en dus een flinke opneu*er heeft gehad...
De dynamo geeft i.i.g. voldoende spanning af en OSOK kan dus weer rijden! He he...
OSOK
He who dies with the most toys, wins!!
Gisteren met volle accu nogmaals nagelopen....
Accu houdt de spanning niet echt goed vast, en loopt vrij snel weer terug in capaciteit tot nèt boven de 12 Volt. Zojuist nieuwe accu besteld, woensdag inbouwen dus!
De accu (Yuasa) is amper 1,5 jaar oud, maar het kan ook wel kloppen als je als welwillende accu enige tijd telkens te hoge èn te lage spanningen voor je kiezen krijgt, en meermaals met een lader opgeladen moet worden....
Inbouwen en gáán met die mandarijn!
OSOK
Accu houdt de spanning niet echt goed vast, en loopt vrij snel weer terug in capaciteit tot nèt boven de 12 Volt. Zojuist nieuwe accu besteld, woensdag inbouwen dus!
De accu (Yuasa) is amper 1,5 jaar oud, maar het kan ook wel kloppen als je als welwillende accu enige tijd telkens te hoge èn te lage spanningen voor je kiezen krijgt, en meermaals met een lader opgeladen moet worden....
Inbouwen en gáán met die mandarijn!
OSOK
He who dies with the most toys, wins!!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Yuasa accu's kunnen snel kapotgaan. .zelf meegemaakt maar die motor was nog aan te duwen. .hoorde van plaatselijke motorzaak dat het sterk afhankelijk is waar de accu gemaakt wordt...type gelijke accu's kunnen in diverse landen gemaakt worden waardoor je kwaliteit verschil hebt.
Fuel is what I burn!
Yuasa's...
Heb ooit 2 Yuasa-accu's van 8 jaar uit een schrootbak gevist en in mijn DKW-Munga gehad. Heb ik nog 5 jaar mee rondgereden; ik ben wel tevreden over dat merk....
Exit Munga's; nu weer ratbike's!
Gisteren een nieuwe accu onder de lading gezet, vandaag in de Blek-Baik 3 gezet.
Bij stationair geeft de dynamo 12,9 tot 13,4 Volt af aan het ststeem, bij hoog toerental een ruime 13,6 tot zelfs 14 Volt.....
Kan dus stellen dat;
1) Het euvel opgelost is,
2) Ik de sensor van de koelventilator vervangen heb door een handschakelaar zodat ik ZELLUF ga bepalen wanneer hij moet koelen,
3) Ik mijn Road-Trip 2016 op mijn geliefde "Blek-Baik 3" kan doen, en
4) Ik de DHR kan bezoeken met een werkende ratbike!
Afsluitende; dank voor uw tips 'n tools!
OSOK
Exit Munga's; nu weer ratbike's!
Gisteren een nieuwe accu onder de lading gezet, vandaag in de Blek-Baik 3 gezet.
Bij stationair geeft de dynamo 12,9 tot 13,4 Volt af aan het ststeem, bij hoog toerental een ruime 13,6 tot zelfs 14 Volt.....
Kan dus stellen dat;
1) Het euvel opgelost is,
2) Ik de sensor van de koelventilator vervangen heb door een handschakelaar zodat ik ZELLUF ga bepalen wanneer hij moet koelen,
3) Ik mijn Road-Trip 2016 op mijn geliefde "Blek-Baik 3" kan doen, en
4) Ik de DHR kan bezoeken met een werkende ratbike!
Afsluitende; dank voor uw tips 'n tools!
OSOK
He who dies with the most toys, wins!!