lekker hardloopweertje

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo apr 15, 2007 9:46 pm

hardlopen..pfff
als onze lieve heer gewild had dat we dat moesten kunnen had ie ons geen motoren hoeven te schenken.. :wink:

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » zo apr 15, 2007 9:50 pm

JPi schreef:hardlopen..pfff
als onze lieve heer gewild had dat we dat moesten kunnen had ie ons geen motoren hoeven te schenken.. :wink:

:D
Groeten Eline-fasteddie.

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » ma apr 16, 2007 7:59 am

floris schreef:
Redpigeon schreef:Maarre... op naar de halve marathon :wink:
En op die afstand zit je sneller dan je denkt. Het is echt te doen.

Oke, voor mij was dat ook mijn max. Ik vond het voldoende, en voelde toch dat het niet helemaal goed was voor mijn lichaan. Maar die eerste keer dat ik het haalde, was wel een enorme kick.






Misschien kunnen we een Rataplan-hardlooproepje oprichten??? (niet serieus nemen)
Radt, Ratter, Ratst.

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » ma apr 16, 2007 8:31 am

Een collega van me heeft gisteren geprobeerd in Rotterdam de marathon te lopen, maar moest na 30 km. afhaken.

Ik snap die sportfanaten niet hoor.
Eerst moeten ze 's morgens een uur fietsen om op het werk te komen.
Samen met andere collega's gaan ze middags hardlopen.
Dan zijn ze een uur weg en komen helemaal afgepeigerd terug (stelletje gekken).
's Avonds weer op de fiets naar huis, en maar klagen, dat ze langere dagen moeten maken.
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma apr 16, 2007 8:39 am

ik vraag me dan wel eens hoe 'gelukkig' de relatie is van die fana's. Of zou dát nou juist de reden dat ze zich het schompus willen lopen.. :roll:
Pffff trainen?, best.., doe'k ook zat maar liever nog vroemvroemmmm.. :mrgreen:

kennen de opvatting van Midas Dekker over sport?? Hmmpffrrtt. :wink:

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » ma apr 16, 2007 8:40 am

Midas rules :-=
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » ma apr 16, 2007 8:41 am

ik wandel heel veel, en dan bedoel ik ongeveer 3x in de week zo'n 15 km
in anderhalf uur. En ik vind het heerlijk, maarja ik spoor natuurlijk al helemaal niet :lol:
't zal allemaal wel.........

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma apr 16, 2007 8:43 am

Wandelen is een van de meest effektieve manieren om je lijf gezond te houden.. geest ook trouwens.. tenzij het langs de a15/a27 ofzo is.. :wink:

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » ma apr 16, 2007 12:35 pm

mania schreef:ik wandel heel veel, en dan bedoel ik ongeveer 3x in de week zo'n 15 km
in anderhalf uur. En ik vind het heerlijk, maarja ik spoor natuurlijk al helemaal niet :lol:
nou dan doe je al meer aan beweging dan ik hoor!!
Lekker hoor.
Ik probeer (naast 2 uur per week fysio) 2x voor mezelf te trainen. En omdat ik nog niet zo ver ben, is dat rond de 20 min.
Groeten Eline-fasteddie.

george
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 138
Lid geworden op: do dec 28, 2006 12:58 pm

Bericht door george » ma apr 16, 2007 8:01 pm

rADt schreef:Het is nooit te heet om hard te lopen. Het is een verslaving, weer of geen weer.

Het is dus altijd weer om hard te lopen. En ja, ook in de regen, en ja, ook 's winters.
Helemaal waar. Hardlopen is ook een van mijn hobby"s. Vorig jaar liep ik terwijl het 36 graden was. (de thermometer stond zelfs onder de afdak in de schaduw). Het is inderdaad een verslaving. Niets is zo'n lekker gevoel als je erna uit de douche komt en je kunt heerlijk nadenken onder het lopen. En fasteddie, als je wilt weten hoe het staat met je conditie is hier een indicatie voor vrouwen.
http://img186.imageshack.us/img186/4721 ... ouwfg2.jpg

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » ma apr 16, 2007 8:30 pm

george schreef:
rADt schreef:Het is nooit te heet om hard te lopen. Het is een verslaving, weer of geen weer.

Het is dus altijd weer om hard te lopen. En ja, ook in de regen, en ja, ook 's winters.
Helemaal waar. Hardlopen is ook een van mijn hobby"s. Vorig jaar liep ik terwijl het 36 graden was. (de thermometer stond zelfs onder de afdak in de schaduw). Het is inderdaad een verslaving. Niets is zo'n lekker gevoel als je erna uit de douche komt en je kunt heerlijk nadenken onder het lopen. En fasteddie, als je wilt weten hoe het staat met je conditie is hier een indicatie voor vrouwen.
http://img186.imageshack.us/img186/4721 ... ouwfg2.jpg
Gaan we nu naast het vitamine C topic ook nog een endorfine topic beginnen?

gr. voodoo (die voor zijn dosis endorfine het bij tweewielers houdt)
Stop making sense

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » ma apr 16, 2007 11:07 pm

george schreef: Helemaal waar. Hardlopen is ook een van mijn hobby"s. Vorig jaar liep ik terwijl het 36 graden was. (de thermometer stond zelfs onder de afdak in de schaduw). Het is inderdaad een verslaving. Niets is zo'n lekker gevoel als je erna uit de douche komt en je kunt heerlijk nadenken onder het lopen. En fasteddie, als je wilt weten hoe het staat met je conditie is hier een indicatie voor vrouwen.
http://img186.imageshack.us/img186/4721 ... ouwfg2.jpg
nou als ik dat zo bekijk, die indicatie, dan zou ik dat wel moeten halen. de 3 km deed ik vorig jaar in 16.30 min.
ik had zelf bedacht dat ik de 5 km wel onder de 30 min kon halen, tenminste dat is mijn streven.

leuk dat er meer hardlopers zijn hier!
Groeten Eline-fasteddie.

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » ma apr 16, 2007 11:07 pm

voodoo schreef:
Gaan we nu naast het vitamine C topic ook nog een endorfine topic beginnen?
yep :lol:
Groeten Eline-fasteddie.

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » vr mei 04, 2007 4:50 pm

eline hoe staat het met je training, ik heb sinds een paar weken een hondje, en wandel nu nog meer.
Het hondje kan het allemaal nog niet meebenen, dus die wordt regelmatig gedragen, wat ze heerlijk vind :D
't zal allemaal wel.........

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » vr mei 04, 2007 7:52 pm

mania schreef:eline hoe staat het met je training, ik heb sinds een paar weken een hondje, en wandel nu nog meer.
Het hondje kan het allemaal nog niet meebenen, dus die wordt regelmatig gedragen, wat ze heerlijk vind :D

Haha, ik zie het al voor me, die hond heeft het goed uitgekozen! :wink:


Met de training gaat het goed! Laatst ook weer nieuwe oefeningen bij de fysio gekregen, mijn knie voelt daardoor ook weer beter. Ik moet het hardlopen gewoon rustig opbouwen. En het is ook leuk om een wedstrijd in het verschiet te hebben, motiveert ook weer.

Ben hier de omgeving ook aan het verkennen, met hardlopen, lekker over de dijk lopen en langs de weilanden. Van de week 'moest' ik volgens mijn schema 3x 11 minuten hardlopen, daartussen door 3 min. wandelen. Al met al was dat rondje meer als 5 km! Ik stond er echt van te kijken. Nu nog al die tijden achter elkaar lopen en dan kan ik de wedstrijd lopen.
Lekkerrrrr hoor. Ik put er echt mijn energie uit, ook als ik me wat down voel! Maar dat zul jij ook wel hebben met wandelen!
Groeten Eline-fasteddie.

Plaats reactie