ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Moderators: Goos, Woody, Teevee
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Na jaren druk te zijn geweest met andere zaken (sportschool) toch maar weer een poging om verder te gaan met het Gsx/gs750 hardtail project.
Maar voor ik verder ga ff iets checken. John hoorde op schietbaan (ja hij schiet ondertussen ook ) van een HD persoon dat je niet meer verzekerd bent als je bv. hardtail van je motor maakt.
Om niet onnodig werk te doen en dan niet verzekerd zijn dus de vraag hier even : hoe zit het ondertussen qua verbouwprojectjes .
RDW wordt ik niet echt wijs van . dus bij deze beetje hulp gevraagd.
Greets Stitch /wim
Maar voor ik verder ga ff iets checken. John hoorde op schietbaan (ja hij schiet ondertussen ook ) van een HD persoon dat je niet meer verzekerd bent als je bv. hardtail van je motor maakt.
Om niet onnodig werk te doen en dan niet verzekerd zijn dus de vraag hier even : hoe zit het ondertussen qua verbouwprojectjes .
RDW wordt ik niet echt wijs van . dus bij deze beetje hulp gevraagd.
Greets Stitch /wim
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Hé Wim, toch weer lekker aan brommers knutselen! Alles goed kerel?
Het antwoord op je vraag staat in hoofdstuk 6 van de Regeling Voertuigen. En ik denk dat je op grond van artikel 6.3 lid 6 (wijzigingen in de constructie die het weggedrag kunnen beinvloeden) moet laten herkeuren.
Strikt genomen voldoe je zonder herkeuring niet aan de eisen die de verzekering aan je stelt. Wat ik van Engelse ratbikers wel eens heb gehoord is dat ze de wijzigingen opgeven aan de verzekeraar, dan loop je alleen nog maar het risico op een bekeuring. Een belletje naar je verzekeraar lijkt me nuttig.
Het antwoord op je vraag staat in hoofdstuk 6 van de Regeling Voertuigen. En ik denk dat je op grond van artikel 6.3 lid 6 (wijzigingen in de constructie die het weggedrag kunnen beinvloeden) moet laten herkeuren.
Strikt genomen voldoe je zonder herkeuring niet aan de eisen die de verzekering aan je stelt. Wat ik van Engelse ratbikers wel eens heb gehoord is dat ze de wijzigingen opgeven aan de verzekeraar, dan loop je alleen nog maar het risico op een bekeuring. Een belletje naar je verzekeraar lijkt me nuttig.
Stop making sense
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
hoi eddy
zekers alles goed. Afspraak was deze bike als afsluiting .
Maakt het niks uit als d3e bike van bouwjaar 82 is ?
Als er toch gekeurd ed moet worden dan is het draaiende maken en leuke afsluiting op DHR
greets wim
zekers alles goed. Afspraak was deze bike als afsluiting .
Maakt het niks uit als d3e bike van bouwjaar 82 is ?
Als er toch gekeurd ed moet worden dan is het draaiende maken en leuke afsluiting op DHR
greets wim
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Ik heb net nog even in de voorwaarden van een willekeurige verzekeringsboer gekeken, daar staat inderdaad dat je als je de motor verbouwt dit door moet geven. Dat lijkt me nog niet echt een probleem.
En er zijn in NL wel meer verbouwde (of gehardtailde, niet waar Chris?) motoren die wel verzekerd zijn en niet gekeurd, risico op bekeuring lijkt me klein.
Bouwjaar heeft er voor zover ik nu kan vinden niets mee te maken.
2 telefoontjes en je weet meer, één naar de RDW en één naar je verzekering. Of gewoon doen natuurlijk.
Hoe wil je trouwens gaan hardtailen, lassen aan het frame of gewoon een hoekstaal ter vervanging van de schokbrekers? In dat laatste geval zou ik me helemaal niet druk maken over keuren.
O, moeten we de krant in de gaten houden voor het geval ene John K. te E. met wapens iets heeft gedaan?
En er zijn in NL wel meer verbouwde (of gehardtailde, niet waar Chris?) motoren die wel verzekerd zijn en niet gekeurd, risico op bekeuring lijkt me klein.
Bouwjaar heeft er voor zover ik nu kan vinden niets mee te maken.
2 telefoontjes en je weet meer, één naar de RDW en één naar je verzekering. Of gewoon doen natuurlijk.
Hoe wil je trouwens gaan hardtailen, lassen aan het frame of gewoon een hoekstaal ter vervanging van de schokbrekers? In dat laatste geval zou ik me helemaal niet druk maken over keuren.
O, moeten we de krant in de gaten houden voor het geval ene John K. te E. met wapens iets heeft gedaan?
Stop making sense
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7205
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Het probleem met dergelijke reglementen is altijd de interpretatie. Als je deze (zeer) letterlijk neemt is vrijwel geen enkele wijziging toegestaan zonder herkeuring. Zelfs bijvoorbeeld het monteren van andere/betere schokdemper beïnvloed namelijk al de wegligging.
Doorgeven aan de verzekering en een schriftelijke bevestiging van akkoord is natuurlijk sowieso verstandig (heb ik overigens niet gedaan bij muis) een vergelijk met de uk gaat trouwens compleet scheef, er zijn daar zoveel regels zo compleet anders, dat je daar met voertuigen de weg op mag of kan verbouwen waar je hier van z'n leven geen goedkeuring voor krijgt. En in mijn ogen ook niet onterecht als ik zie wat een onveilige bouwsels er daar toegestaan zijn.
Doorgeven aan de verzekering en een schriftelijke bevestiging van akkoord is natuurlijk sowieso verstandig (heb ik overigens niet gedaan bij muis) een vergelijk met de uk gaat trouwens compleet scheef, er zijn daar zoveel regels zo compleet anders, dat je daar met voertuigen de weg op mag of kan verbouwen waar je hier van z'n leven geen goedkeuring voor krijgt. En in mijn ogen ook niet onterecht als ik zie wat een onveilige bouwsels er daar toegestaan zijn.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Zo even terugvallende op mijn geheugen van oude discussies op motor-forum.nl ligt aan de manier van herstellen.
Zolang je niet zaagt of last aan het frame zou dit geen probleem zijn.
Bolt-on hardtail frames en simpelweg veren vervangen door staal zou dus mogen. Weld-on hardtail niet.
Zolang je niet zaagt of last aan het frame zou dit geen probleem zijn.
Bolt-on hardtail frames en simpelweg veren vervangen door staal zou dus mogen. Weld-on hardtail niet.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Wel de krant in de gaten houden maar dat zal niks met wapens te maken hebben, eerde iets met martial arts Harderwijkvoodoo schreef:
O, moeten we de krant in de gaten houden voor het geval ene John K. te E. met wapens iets heeft gedaan?
greets wim
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Teevee schreef: Weld-on hardtail niet.
wil wel foto laten zien , maar hoe is ook een beetje verroest
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Voor foto's hebben we tegenwoordig een knopje "bijlagen" onder het venster waar je deze tekst in tikt.stitch schreef:
wil wel foto laten zien , maar hoe is ook een beetje verroest
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
ok kogel is door de garage. Prioriteiten. Het waren een paar heeeeeele leuke jaren..
Alle projecten gaan weg. :
MAD MAX , de trouwe bezoeker van DHR .s Honda 450, (met kenteken)
BAD BOY , GS750 blok in GSX 750 (veranderd ) frame (hardtail. (ook met kenteken, maar moet dan even opnieuw 31 euries voor betaald worden, want papieren weg)
Dus of voor onderdelen of voor de heb. Dus liefhebbers laat het maar weten.
Ben ff weekje weg en dan gaan ze ook op andere plekken wegedaan worden .
Doe een bodje en wie weet ,
Greets wim en john
Alle projecten gaan weg. :
MAD MAX , de trouwe bezoeker van DHR .s Honda 450, (met kenteken)
BAD BOY , GS750 blok in GSX 750 (veranderd ) frame (hardtail. (ook met kenteken, maar moet dan even opnieuw 31 euries voor betaald worden, want papieren weg)
Dus of voor onderdelen of voor de heb. Dus liefhebbers laat het maar weten.
Ben ff weekje weg en dan gaan ze ook op andere plekken wegedaan worden .
Doe een bodje en wie weet ,
Greets wim en john
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7205
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
helaas, maar ik heb al teveel projecten anders was de CB wel leuk
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7205
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
iets voor de club als (extra) burnbike?
Wat zou de prijs voor de club zijn Wim, morgen hebben we toch vergadering.
Wat zou de prijs voor de club zijn Wim, morgen hebben we toch vergadering.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
Mmm die 450 blijft toch interessant misschien toch ff over hebben Wim
Fuel is what I burn!
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Re: ff terugvallen op oude kennis bron ;-)
net terug vanuit 30 graden naar koude K$%#$65656T landje .
Zal van de week ff fotoootjes maken.
greets wim
Zal van de week ff fotoootjes maken.
greets wim
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan