Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door Dyrck » ma jul 27, 2020 8:35 am

Tentje op de motor geknoopt en koffers volgeladen om zo te vertrekken naar het land van de West-Gothen .... :-**
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » do aug 13, 2020 9:34 am

Weer terug vanuit het oostblok met 3500 km extra op de teller.
Mooimooimooi en hothothot. Dit gaat ongetwijfeld een herhaling krijgen maar niet meer in de zomer.
Nu onderhoud plegen.

Afbeelding

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » vr aug 14, 2020 11:46 am

Weer wat wijzer geworden;
ondanks de prettige kilometers toch af en toe gestotter in het vooronder en dat ondanks alles nieuw qua ontsteking en bobines.
Via uitsluiting van het eea kwam ik toch weer bij de bobines of de bedrading uit.
Nieuw uit de doos en maten precies volgens de fabrieksspecs.
Toch maar op een vonkengenerator gezet (welke dealer/monteur heeft zo'n ding nog.. de mijne dus nog wel) om te testen en wat bleek.. allebei kuren qua vonkproduktie dus de kliko in.
Nieuw uit de doos dus.
Nou had ik er meer dus alles laten testen en 2 van de 6, oude bobines nb, waren uitstekend dus die gaan erop en hoop nu eindelijk van het gelul af te zijn.
Motor bleef verder prima lopen én zuinig ook, af en toe gestotter hoort echter niet.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » za aug 15, 2020 2:27 pm

De carburateurs gaan volgende week de ultrasoon in want het blijkt steeds om 1 cylinder/carb te gaan en die blijkt dat ook te kunnen veroorzaken met een verstopte sproeier.. heb ik me laten vertellen.
Dus avanti.
Mag mss ook wel eens na al die km's.. :wink:

Oja.. en op zoek naar nieuwe helm. Blokkermechanisme van opklapgedeelte werkt niet meer lekker en helm is ook alweer 7 jaar oud.
En nog even wachten op uitlaatafdichtingen want de dempers worden nu ook meteen vervangen.
Vroemvroem.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » di aug 18, 2020 1:24 pm

Zoo alles weer schoon, afgesteld en hoppa. Weer lopen als een turbine. :-**
Nog even wachten op oliofilter en uitlaatpakkingen voor de versere dempers.
Versche helm gekocht. 8)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door Woody » do aug 20, 2020 9:15 pm

Nieuwe Coleman tent bij De Vrijbuiter gescoord voor net geen 80 terreurootjes. Slagje groter, de 2 persoons was nog geen drie geeltjes, dus voor 5 euro meer wat meer ruimte leek me wel een strak plan.
Morgen opzetten!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » za aug 22, 2020 2:56 pm

Helaashelaas.. de zgn onverwoestbare ontsteking gaf na 7 km de geest op de A7. Uiteraard in de stromende regen en omdat ik niet wilde liegen tegen de verzekering hielpen ze me niet. "Gaat u naar het buitenland? Nee? Dan helpen we u niet.."
Gelukkig stopte er iemand van Motorcity A'dam geloof ik, mét een busje en die heeft me weer thuisgebracht.
Nu/volgende week maar eens verhaal gaan halen bij de leverancier in Helmond en afwachten hoe hun 3-jarige garantie er uit ziet.

Ongelooflijk; 6000 km onder zeer hete en zeer natte omstandigheden door europa getuft en op 7 km van huis brandt eea door...

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door 2strokerob » ma aug 24, 2020 11:14 am

Sterkte ermee..heb ooit eens een engelsman op xj rijdbaar gemaakt met een VT500 bobine...krijg nog iets bier van hem :mrgreen:
Fuel is what I burn!

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door voodoo » ma aug 24, 2020 1:21 pm

Nog 9.989, als ik het goed heb onthouden. ;-)
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » ma aug 24, 2020 3:42 pm

Even afwachten wat er uit de bus komt qua test van hun kant maar er wordt al naar een excuus gezocht door ze...
Kortom.., 3 jaar volledige garantie tegen alles volgens hun site.. We gaan het meemaken.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » do aug 27, 2020 11:32 am

Je gelooft het niet; pakket opgestuurd naar Carmo.. Zijn ze verhuisd dus ander adres en nu weet de post niet waar het naar toe moet dus (?) zomaar ander adres ingevuld en geen afzender bekend.... Lachen natuurlijk want moet altijd vermeld worden. "Ja meneer daar begrijp ik ook niets van". :evil:
Nu wordt er een onderzoek ingesteld en ik ben benieuwd nu of eea nog boven water gaat komen. Postnl heeft niet zo'n beste naam in deze.
Zucht.
Carmo karma?

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door Woody » do aug 27, 2020 8:13 pm

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » vr aug 28, 2020 9:17 am

Jawel maar ik had het oude adres de oude pakbon geplukt dus gewoon mijn fout in feite. Wat niet meewerkte was dat het oude pand leeg staat dus het bezorgbriefje wordt dan niet gelezen.
Maarrrrr.. ene Franka uit Helmond, werkzaam op een ophaalpunt, heeft eea keurig geregeld voor me en het pakketje onderschept. :-=
Als het goed is is het vandaag of morgen weer hiero.
Postnl heeft ook haar best gedaan trouwens. Wel een half uur moeten wachten op verbinding ,maar allez. Werd prima geholpen door de dame aan de andere kant.
Overigens heb ik ook een originele ontsteking gekocht incl jap. bobines, Voor het geval dat die firma moeilijk gaat doen. En anders als reserve.
Wil wel kunn en bliemm riedn natuurlijk. :-**

Afgelopen maanden 6000 km gereden en olieverbruik ondanks extreme omstandigheden evengoed minder dan 1l op 10k en gem. benz. verbruik 1 op 19.
Niet verkeerd voor 38 jaar oud beestje.
Nu alleen nog ff de elektronica goed krijgen. 8)

Overigens ben ik best blij met de Mitasbanden; in het oostblok kunnen wegen zomaar ergens in/door een bos onverhard worden. Zonder die bandjes had ik me zeker 2x helemaal vast gereden, zeker gezien de nattigheid op dat moment. Sturen en remmen prima, levensduur lijkt ook erg goed te zijn. Wel gevoeliger voor teerstrepen in de bochten door de grote blokken (denk ik) die je best voelt bij lagere snelheden.
Ook in het nat helemaal niet verkeerd. Zien er ook wel cool uit dus blijvertjes.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » vr aug 28, 2020 3:32 pm

Pakketje is terecht en nu naar goed adres gestuurd, yam-ontsteking ook binnen, extra bobines klaar gelegd (honda).
Want heel mss in sept. weer naar Spanje als eea een beetje ok verloopt, daar en hier. 8)

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 3 -

Bericht door JPi » za aug 29, 2020 3:33 pm

Hmm plaatsen van een posting wordt met regelmaat opgeleukt met een wit scherm zonder mogelijkheden??? Softwareprobleem?

Enniweej.. brommert doet het weer op 4 pitten met de yam-unit. Dus kan eea weer erop zetten om te tuffen.
Nu afwachten wat ze in Helmond te melden hebben over wat ik allemaal fout gedaan heb met hun spul...
Garantie tegen vanalles en nog wat van 3 jaar.. ben benieuwd.

Plaats reactie