SecaRat
Moderators: Goos, Woody, Teevee
SecaRat
Laatste nieuws aangaande de SecaRat; die is in feite overleden.
Niet echt maar de versnellingsbak is geblokkeerd door een afgebroken stukje van een kettinggeleider.
Revisie of blok ombouw is mogelijk maar is erg veel werk en mij te veel werk. Eerst zien of ik eea verwijderd krijg via de linkerkant maar de kans dat er meer afbreekt is groot dus tja..
Een andere optie die nu onderzocht wordt is of de kroonplaat van de seca past op een xj900 Dan is er weer veel mogelijk mbt de doorstart van die motor want het frame is gelijk.
Als dat niet kan; nieuwe ronde nieuwe kansen want rijden blijf ik toch wel dus dan met een andere motor.
Verder verwacht ik dat dit jaar er maar weinig mogelijkheden zijn om grote buitenlandse ritten te maken ivm die maffe covid-eisen dus heb nog ff de tijd.
En anders hebben we de verse ontwikkelingen in oost europa/rusland nog...
Niet echt maar de versnellingsbak is geblokkeerd door een afgebroken stukje van een kettinggeleider.
Revisie of blok ombouw is mogelijk maar is erg veel werk en mij te veel werk. Eerst zien of ik eea verwijderd krijg via de linkerkant maar de kans dat er meer afbreekt is groot dus tja..
Een andere optie die nu onderzocht wordt is of de kroonplaat van de seca past op een xj900 Dan is er weer veel mogelijk mbt de doorstart van die motor want het frame is gelijk.
Als dat niet kan; nieuwe ronde nieuwe kansen want rijden blijf ik toch wel dus dan met een andere motor.
Verder verwacht ik dat dit jaar er maar weinig mogelijkheden zijn om grote buitenlandse ritten te maken ivm die maffe covid-eisen dus heb nog ff de tijd.
En anders hebben we de verse ontwikkelingen in oost europa/rusland nog...
Re: SecaRat
Succes en inderdaad, als het dan toch stuk moet dan is dit wel een mooi moment.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: SecaRat
Dankudanku.. tis niet anders.
Vraag me nog wel af of een seca kroonplaat past op een 900.
Heb daar nog geen antwoord op gekregen vanuit de us.
Hmm hoor net dat de frames toch wel verschillen maar dat boeit verder niet echt.
En anders iets totaal anders.
Vraag me nog wel af of een seca kroonplaat past op een 900.
Heb daar nog geen antwoord op gekregen vanuit de us.
Hmm hoor net dat de frames toch wel verschillen maar dat boeit verder niet echt.
En anders iets totaal anders.
Re: SecaRat
Het dilemma is een beetje of ik met de seca door ga of niet.
Voor beide opties is veel te zeggen maar het maken van die keuze is nog niet zo simpel.
Als ik het laat doen verwacht ik een rekening van zo'n duzend euri's maar dan is het blok ook helemaal goed.
Heb massa's goeie onderdelen ervoor maar evengoed is eea dan 40 jaar oud. Maar dat is ook wel weer leuk.
Of iets (veel) nieuwers en duurder en alles van de seca in de oudijzerbak oid maar verder zorgeloos en ratvrij rijden.
Voor beide is eea te zeggen, zowel vóór als tegen.
Voor beide opties is veel te zeggen maar het maken van die keuze is nog niet zo simpel.
Als ik het laat doen verwacht ik een rekening van zo'n duzend euri's maar dan is het blok ook helemaal goed.
Heb massa's goeie onderdelen ervoor maar evengoed is eea dan 40 jaar oud. Maar dat is ook wel weer leuk.
Of iets (veel) nieuwers en duurder en alles van de seca in de oudijzerbak oid maar verder zorgeloos en ratvrij rijden.
Voor beide is eea te zeggen, zowel vóór als tegen.
Re: SecaRat
Zodra het weer enzo wat beter wordt eeerst maar eens gaan proefrijden her ende der.
Tis nu ook te koud om te sleutelen duis ook dat duurt nog even voordat enz.
Dinnetje kwam met extra oplossing; nieuwere kopen en de seca tzt rustigaan opknappen.
Wat een wijffie he
Tis nu ook te koud om te sleutelen duis ook dat duurt nog even voordat enz.
Dinnetje kwam met extra oplossing; nieuwere kopen en de seca tzt rustigaan opknappen.
Wat een wijffie he
Re: SecaRat
Net kontakt gehad met wat technische yamaha-lui en de onderdelen zijn gewoon leverbaar voor weinig.
Heb goed adres gekregen om eea het te laten doen. In het najaar dus tijd genoeg voor demontage.
Blijf het een speciaal motortje vinden dusss gaat er nix naar het oudijzer.
Vroemvroem.
Heb goed adres gekregen om eea het te laten doen. In het najaar dus tijd genoeg voor demontage.
Blijf het een speciaal motortje vinden dusss gaat er nix naar het oudijzer.
Vroemvroem.
Re: SecaRat
Als je 2 (linker) handen extra nodig hebt bij het uitbouwen van het motorblok, roept u maar.
Stop making sense
Re: SecaRat
Muchas Gracias Señor
Heb een bedrijf gevonden op 500m afstand van de standplaats die dat kan en wilt doen
Iets voor in de zomer/najaar, dus evt. pas volgend jaar weer verder riedn met La SecaRat
Heb een bedrijf gevonden op 500m afstand van de standplaats die dat kan en wilt doen
Iets voor in de zomer/najaar, dus evt. pas volgend jaar weer verder riedn met La SecaRat