Uitlaatvraagje

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo apr 18, 2007 8:11 am

De XS die ik heb staan heeft ook geen balanspijp (meer) en loopt als een speer. Is ook/allemaal een kwestie van (ontwerp)afstellingen, demper, pijplengte enzooo Veel racer hebben ook geen balanspijpen.. want anders kunnen ze niet het meeste vermogen eruit persen/cylinder. Daar wil men juist geen verstoring door drukgolven vanuit een andere cylinder. Zonder balanspijp kan je veel nauwkeuriger e.e.a. afstellen. Voor een standaardfiets is koppel en souplesse veel belangrijker :arrow: balanspijp dus.
Vlgns mij hebben de meeste HD wel een pijp maar kan er naast zitten. Er komen vettere klappen uit de pijp zonder balansstukje en dat is ook image-verhogend. De jappen hebben dat inmiddels ook ontdekt.. net als BMW(-auto's..) Die hebben zelfs een exhaust-sound-engineer fulltime in dienst met een eigen afdeling!

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » wo apr 18, 2007 11:31 am

JPi schreef: Die hebben zelfs een exhaust-sound-engineer fulltime in dienst met een eigen afdeling!
Duh, ik ben m'n eigen exhaust-sound-engeneer.
Gewoon een 4-in-1-in-5, met een absorptiedempertje (die de diesel inderdaad goed absorbeert, haha). :P
Olive is the New Black

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » wo apr 18, 2007 7:14 pm

rADt schreef:[Toevallig is bij mijn eigen rat mijn balansstuk doorgerot. Ik hoorde de laatste keer al iets rammelen. Bij onderzoek bleek het balansstuk kapot te zijn door roest. Dus vandaag maar eens een ander op zetten.
Vandaag mijn uitlaatsysteem er van onder gehaald. Bij een Guzzi bestaat dit uit meerdere stukken. De bochten, het balansstuk, en de einddempers.
Ik moet toegeven dat dit bij een rat verdomd vast zit. Roest heeft toch ook een nadeel.
Radt, Ratter, Ratst.

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » ma jun 11, 2007 8:26 pm

Ik had op de kraai (gsx 400f ) twee in een uitlaten.Balanspijp was rot en dus weg ermee.Na laswerk wat niet mijn sterkste punt is,had ik me vermeten.De ene demper stak 10cm verder uit dan de andere.Gewoon eropgezet en het liep tot mijn verbazing nog prima ook.
Op dirty herrie(cb 550) zit nu de 4 in 1 van poetry's honda en er zit errug weinig demping in.Niks aan de sproeiers gedaan en toch loopt het beestje als vanouds.
Dus er kan van alles gebeuren als je eea veranderd,maar ik denk dat orgineel toch de beste balans tussen koppel en vermogen geeft.
En ik rij toch als een slak dus wat het topvermogen betreft merk ik geen verandering,maar die zal er best zijn.
Doe wat je zelf het beste lijkt,en succes.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Plaats reactie