je mot toch wat...
Moderators: Goos, Teevee, Woody
Daar zeg je wat...het wordt vroeg opstaan! Oorzaak: de carbjes gaan nogmaals in de ultrasoon. Omdat de stationair sproeiers van 1 en 2 niet goed willen meedoen.
Die dingen zijn weliswaar afgedopt, maar staan in verbinding met de hoofdsproeier. Dat kanaal, en het kanaal richting inlaat zijn een beetje verstopt.
Hoewel ik er vandaag wel perslucht doorheen kreeg voor de zekerheid toch nog een keertje ultrasonen.
Vrijdagochtend negen uur bij de motorzaak de carbjes weer in elkaar bouwen, daarna monteren aan de motor, en hopen dat-ie het dan wel goed doet.
Mocht dat niet lukken dan heb ik een probleempje want het kenteken van de CX komt dan uiteraard niet overeen met de reisdocumenten.
Dus...wordt een spannend dagje volgende week.
Die dingen zijn weliswaar afgedopt, maar staan in verbinding met de hoofdsproeier. Dat kanaal, en het kanaal richting inlaat zijn een beetje verstopt.
Hoewel ik er vandaag wel perslucht doorheen kreeg voor de zekerheid toch nog een keertje ultrasonen.
Vrijdagochtend negen uur bij de motorzaak de carbjes weer in elkaar bouwen, daarna monteren aan de motor, en hopen dat-ie het dan wel goed doet.
Mocht dat niet lukken dan heb ik een probleempje want het kenteken van de CX komt dan uiteraard niet overeen met de reisdocumenten.
Dus...wordt een spannend dagje volgende week.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Plaat van de GS meenemen en vlak voor het boarden ff op de CX hangen?Woody schreef:Daar zeg je wat...het wordt vroeg opstaan! Oorzaak: de carbjes gaan nogmaals in de ultrasoon. Omdat de stationair sproeiers van 1 en 2 niet goed willen meedoen.
Die dingen zijn weliswaar afgedopt, maar staan in verbinding met de hoofdsproeier. Dat kanaal, en het kanaal richting inlaat zijn een beetje verstopt.
Hoewel ik er vandaag wel perslucht doorheen kreeg voor de zekerheid toch nog een keertje ultrasonen.
Vrijdagochtend negen uur bij de motorzaak de carbjes weer in elkaar bouwen, daarna monteren aan de motor, en hopen dat-ie het dan wel goed doet.
Mocht dat niet lukken dan heb ik een probleempje want het kenteken van de CX komt dan uiteraard niet overeen met de reisdocumenten.
Dus...wordt een spannend dagje volgende week.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: zo jun 15, 2008 12:51 pm
- Locatie: Belguim Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook een betere optie, beter dan de kans je motor verbeurt te moeten laten verklaren.Dyrck schreef:Waarom risico's lopen met 'valse' platen?
Je kunt Stena toch bellen en uitleggen dat de motor waar je mee zou gaan stuk is en je een andere motor mee neemt?
Dat zal echt wel eens vaker voorkomen.
Want dat krijg je hier aan de douane
Think Pink
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Omdat ik dacht dat ik had gelezen dat daar (flinke) administratiekosten aan zaten, maar wijzigen kenteken blijkt gratis te zijn.Dyrck schreef:Waarom risico's lopen met 'valse' platen?
Je kunt Stena toch bellen en uitleggen dat de motor waar je mee zou gaan stuk is en je een andere motor mee neemt?
Dat zal echt wel eens vaker voorkomen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Gratis? Lees ik GRATIS??? Probleem opgelost dus!magna schreef:Omdat ik dacht dat ik had gelezen dat daar (flinke) administratiekosten aan zaten, maar wijzigen kenteken blijkt gratis te zijn.Dyrck schreef:Waarom risico's lopen met 'valse' platen?
Je kunt Stena toch bellen en uitleggen dat de motor waar je mee zou gaan stuk is en je een andere motor mee neemt?
Dat zal echt wel eens vaker voorkomen.
Nog even de motorzaak bellen dat ik morgenmiddag de carbjes in elkaar kom schroeven (de zijn tot 18.00 open) en dan donderavond monteren en even testen.
Doet-ie het zoals het hoort dan hoef ik Stena niet te bellen. Of beter nog, m'n reisagent want die heeft de tickets.
En dan kan ik vrijdag lekker uitslapen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Suc6 nog even met het sleutelen op het laatste moment.Woody schreef:Gratis? Lees ik GRATIS??? Probleem opgelost dus!magna schreef:Omdat ik dacht dat ik had gelezen dat daar (flinke) administratiekosten aan zaten, maar wijzigen kenteken blijkt gratis te zijn.Dyrck schreef:Waarom risico's lopen met 'valse' platen?
Je kunt Stena toch bellen en uitleggen dat de motor waar je mee zou gaan stuk is en je een andere motor mee neemt?
Dat zal echt wel eens vaker voorkomen.
Nog even de motorzaak bellen dat ik morgenmiddag de carbjes in elkaar kom schroeven (de zijn tot 18.00 open) en dan donderavond monteren en even testen.
Doet-ie het zoals het hoort dan hoef ik Stena niet te bellen. Of beter nog, m'n reisagent want die heeft de tickets.
En dan kan ik vrijdag lekker uitslapen.
We zien je vrijdag wel volledig uitgerust in GB
een echte roker is geen onruststoker!
Na het werk naar de motorzaak gereden en de carb's in elkaar geschroefd. Wat met koude klauwen, dus dooie vingers, weer een nieuwe ervaring was.
Geen schroefje/sproeiterje/busje kwijtgeraakt. Alles vast.
Na avondeten de handel gemonteerd, starten en....loopt dat ding Gv de Gv nog steeds niet goed! Twee keer ultrasoon gereinigd!
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend !!!! QUD-Mikuni's!
Morgenochtend even een testritje maken en als het niets is qua rijden kom ik met de CX (wel eerst oliepeil controleren!) Moet dan wel alle zooi die in de ransels zitten van de chopper overladen. En niets vergeten.
Geen schroefje/sproeiterje/busje kwijtgeraakt. Alles vast.
Na avondeten de handel gemonteerd, starten en....loopt dat ding Gv de Gv nog steeds niet goed! Twee keer ultrasoon gereinigd!
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend !!!! QUD-Mikuni's!
Morgenochtend even een testritje maken en als het niets is qua rijden kom ik met de CX (wel eerst oliepeil controleren!) Moet dan wel alle zooi die in de ransels zitten van de chopper overladen. En niets vergeten.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Hier de foto's van onze laatste 'gezinsuitbreiding'. Weer een hoogtoerige kutjapanner, een Honda dus.
En meteen uit elkaar halen. Voorpootje rechts lekt, links mist de stofkap.
Pootjes vervangen door pootjes van platgereden CB450 van drie jaar geleden. Altijd handig om spullen te bewaren.
Nog te doen, linker knoppendinges op het stuur vervangen, grootlicht/seinen doet het niet, en er hoort hier een knopje te zitten.
Voor een ratbike niet erg, maar ja, deze is niet van mij, en 'she'(who must be obeyed) wil dat-ie netjes blijft. Vooruit dan maar.
En meteen uit elkaar halen. Voorpootje rechts lekt, links mist de stofkap.
Pootjes vervangen door pootjes van platgereden CB450 van drie jaar geleden. Altijd handig om spullen te bewaren.
Nog te doen, linker knoppendinges op het stuur vervangen, grootlicht/seinen doet het niet, en er hoort hier een knopje te zitten.
Voor een ratbike niet erg, maar ja, deze is niet van mij, en 'she'(who must be obeyed) wil dat-ie netjes blijft. Vooruit dan maar.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Naar de andere garage gereden en opgeschort. Af en toe even starten en laten lopen, anders verstoppen de carbs door de huidige benzine en nog eens op zoek gaan naar andere uitlaatbochten want de bocht nr. 4 is lek.
Doorgeroest.
En dan volgend jaar eens kijken of 'she' zichzelf goed genoeg vindt om er weer mee te gaan rijden.
Niet vergeten om een opladertje in de andere garage te bezorgen, blijft de accu tenminste in conditie.
Doorgeroest.
En dan volgend jaar eens kijken of 'she' zichzelf goed genoeg vindt om er weer mee te gaan rijden.
Niet vergeten om een opladertje in de andere garage te bezorgen, blijft de accu tenminste in conditie.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Ondertussen...kan er niet genoeg gesleuteld worden!
Met enige aanmoediging van 'she' begonnen aan het opbouw van de Rat-CB750 uit 1977.
Voorpootjes erin, met koplampje en zelfgemaakte hoezen (oude binnenbanden):
Stator en spoel in het deksel van de dynamo vastgezet:
En gemonteerd:
Vanavond achterbrugje erin gezet na eerst 'kijken met je vingers' of de bus wel wil bewegen, dat doet-ie dus nog meer vet gesmeerd:
En bezig geweest met de achterrem, maar die bouten willen niet los, in de week gezet met kruipolie. Wel de cupjes eruit gekregen, de remvloeistof is erachter zat was een beetje roestbruin.
Volgende week weer verder.
Met enige aanmoediging van 'she' begonnen aan het opbouw van de Rat-CB750 uit 1977.
Voorpootjes erin, met koplampje en zelfgemaakte hoezen (oude binnenbanden):
Stator en spoel in het deksel van de dynamo vastgezet:
En gemonteerd:
Vanavond achterbrugje erin gezet na eerst 'kijken met je vingers' of de bus wel wil bewegen, dat doet-ie dus nog meer vet gesmeerd:
En bezig geweest met de achterrem, maar die bouten willen niet los, in de week gezet met kruipolie. Wel de cupjes eruit gekregen, de remvloeistof is erachter zat was een beetje roestbruin.
Volgende week weer verder.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!