Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma feb 05, 2007 8:09 am
door Dyrck
Goos schreef: Vandaag dus alle 'rotte stukjes' weggeknipt en d'r netjes nieuwe draadjes tussen geklonken.
Heb je de verbindingen 'geknepen' met van die plastic verbindingsstukjes, of gesoldeerd.
Ik soldeer altijd alle verbindingen, want die knijpklemmetjes gaan gegarandeerd oxideren, waardoor je over een tijdje weer allerlei uitvalsverschijnselen krijgt.
Vraag Jpi maar eens naar de 'versleten koolborstels' in Zweden.
Dat bleek (nadat we een half motorblok gedemonteerd hadden om een startmotor uit te bouwen) een roestige verbinding in een knijpverbindinkje te zijn, onder het zadel. :oops:

Geplaatst: ma feb 05, 2007 9:11 am
door JPi
yep..kweetutnogwelheelgoedjah.. en de bediening aldaar was..uhh charmant te noemen..to say the least... :roll:

Geplaatst: ma feb 05, 2007 9:13 am
door Goos
criticz schreef:zei er iemand 'honda' en 'kleurcodes'? heee... dat heb ik... ik heb 'm op m'n webplekkie gezet, hier staat ie:
http://www.xs4all.nl/~godd/forum/Honda% ... 0codes.pdf
Thanks! Dat lijstje had ik nog niet!

Geplaatst: ma feb 05, 2007 9:16 am
door Goos
Dyrck schreef:
Goos schreef: Vandaag dus alle 'rotte stukjes' weggeknipt en d'r netjes nieuwe draadjes tussen geklonken.
Heb je de verbindingen 'geknepen' met van die plastic verbindingsstukjes, of gesoldeerd.
Ik soldeer altijd alle verbindingen, want die knijpklemmetjes gaan gegarandeerd oxideren, waardoor je over een tijdje weer allerlei uitvalsverschijnselen krijgt.
Vraag Jpi maar eens naar de 'versleten koolborstels' in Zweden.
Dat bleek (nadat we een half motorblok gedemonteerd hadden om een startmotor uit te bouwen) een roestige verbinding in een knijpverbindinkje te zijn, onder het zadel. :oops:
Hmmmf... en ik dacht zo goed bezig te zijn met die dingen :x

Nahjah...misschien als ik de puf bij elkaar geschraapt krijg...alsnog een keer met de sodeerbout aan de gang. :roll:

Geplaatst: ma feb 05, 2007 8:32 pm
door voodoo
Soldeerverbindingen zijn ook niet super, door trillingen willen die nog weleens bros worden en afbreken. Ik stem voor (goede) stekkers.

gr. voodoo

Geplaatst: ma feb 05, 2007 8:39 pm
door redman
Stekkers en dan een likje vaseline eroverheen.Doe ik ook altijd.
Had bij de gsx laadprobleem en dat bleek uiteindelijk een doorgebrande dynamo te zijn die te veel weerstand kreeg door,je raad het al,een groen uitgeslagen stekker.Stekkertje kost bijna niks maar dynamo was ietsje duurder.Sindsdien smeer ik alles wat ik loshaal en schoonmaak in de vaseline.Van mijn motoren dan :D
De soldeerverbindingen bij de CB waren stukgetrild,evenals een soldeerverbinding in een spanningsregelaar van een van mijn MZs.
Dus ik ga voor stekkers.
Gr Redman

Geplaatst: ma feb 05, 2007 8:44 pm
door voodoo
Nu is het twee tegen twee en weet Goos nog niet wattie moet doen, hihi.

Tijd voor een poll?

gr. voodoo (die eigenlijk helemaal geen verstand van brommers heeft)

Geplaatst: ma feb 05, 2007 8:50 pm
door redman
Stekkers.Die solderen en dan in de vaseline.Altijd goed. :D
Gr Redman

Geplaatst: ma feb 05, 2007 9:16 pm
door Goos
voodoo schreef:Nu is het twee tegen twee en weet Goos nog niet wattie moet doen, hihi.

Tijd voor een poll?

gr. voodoo (die eigenlijk helemaal geen verstand van brommers heeft)
Ik ben d'r al uit hoor!

2 tegen 2....

Die blauwe knijpverbindingen worden lekker in het vettige spul gezet, gaat het (als het goed is) niet oxcideren en kost me het minste werk. :roll:

Geplaatst: ma feb 05, 2007 10:36 pm
door Redpigeon
Goos schreef:
voodoo schreef:Nu is het twee tegen twee en weet Goos nog niet wattie moet doen, hihi.

Tijd voor een poll?

gr. voodoo (die eigenlijk helemaal geen verstand van brommers heeft)
Ik ben d'r al uit hoor!

2 tegen 2....

Die blauwe knijpverbindingen worden lekker in het vettige spul gezet, gaat het (als het goed is) niet oxcideren en kost me het minste werk. :roll:
RATBIKER :twisted: :twisted: :twisted:

Geplaatst: ma feb 05, 2007 10:41 pm
door Goos
Redpigeon schreef:
RATBIKER :twisted: :twisted: :twisted:
Dank u! :twisted:

Geplaatst: ma feb 05, 2007 10:54 pm
door criticz
Die blauwe knijpverbindingen worden lekker in het vettige spul gezet
:evil: nee, da's fijn.... net m'n remlicht verlengd, 3 kwartier met die stomme knijpverbindingen zitten prutsen, wat een gepriegel.
en dan nou erachter komen dat ik ze beter weer los kan halen en invetten *zucht*

Geplaatst: ma feb 05, 2007 11:01 pm
door Goos
criticz schreef:
Die blauwe knijpverbindingen worden lekker in het vettige spul gezet
:evil: nee, da's fijn.... net m'n remlicht verlengd, 3 kwartier met die stomme knijpverbindingen zitten prutsen, wat een gepriegel.
en dan nou erachter komen dat ik ze beter weer los kan halen en invetten *zucht*
Adem die *zucht* maar weer snel in Critics. :wink:

Niks loshalen!

Die knijpverbindingen staan na dichtknijpen nog aan de boven en onderkant een stukje open. Door die opening komt vocht en ander vuil in de knijpverbinding terecht wat dan blijkbaar axcidatie veroorzaakt....wat dan weer storingen 'kan' veroorzaken. (Al vraag ik me af wat het 't eerste gaat begeven....m'n nieuwe knijpverbindingen of m'n verweerde draadisolatie.)

Wat ik nu ga doen is het dichtsmeren van die 'openingen' zodat d'r (voorlopig) geen vocht naar binnen kan.

Dat is mijn plan tenminste....

Geplaatst: ma feb 05, 2007 11:06 pm
door criticz
oh, maar die openingen had ik al wel dichtgemaakt. met ducttape, natuurlijk, what else? is dat ook goed?

Geplaatst: ma feb 05, 2007 11:08 pm
door 2strokerob
Echt rattig is de draadendjes in elkaar draaien en dan aftapen met afplaktape :shock: ...nee mooi solderen en dan afwerken met krimpkous.Maar het is klotewerk dus gewoon met de zg. Amp stekkers...wel de geisoleerde natuurlijk 8) ,mzzzzls,Rob.