Pagina 4 van 11
Geplaatst: za feb 10, 2007 7:30 am
door Redpigeon
Dat bedoel ik

Geplaatst: za feb 10, 2007 11:37 am
door magna
ik krijg BIJNA medelijden

Geplaatst: za feb 10, 2007 1:56 pm
door criticz
ik echt... nee, serieus, ik ben admin op een ander forum... net gisteren weer eens schoongemaakt, gelijk commentaar, begin dat behoorlijk beu te worden. soms is 't leven van een admin zwaar

Geplaatst: za feb 10, 2007 6:54 pm
door magna
Ik weet hoe het gaat, zelf ook admin op het forum van de magnaclub.

Geplaatst: zo feb 11, 2007 7:54 pm
door rADt
kaiman schreef:is een vraag wat kost de kabel bij de sloop,want een nieuwe heb voor een tientje.
Bij een Guzzi heb ik altijd een reservekabel bij me. En ja, gewoon een nieuwe.
Die koppelingskabels gaan bij te vaak kapot, en vooral op vreemde plaatsen. Dan ben je blij dat je zo'n kabeltje toevallig bij je hebt.
Geplaatst: wo feb 14, 2007 12:51 pm
door criticz

boehoe... je houdt 't niet voor mogelijk.... gisteren proefritje gemaakt met de ducttape ragbak in wording, in eerste instantie niks aan de hand, liep als een zonnetje en lekker rustig, begint ie na een half uurtje toch weer met PRECIES hetzelfde probleem
Chokekabel kan 't probleem volgens mij niet meer zijn, want ook toen dat inzakken rond de 4000 toeren weer begon bleef ie bij stationair heel mooi rustig en regelmatig.
Carbs kunnen 't niet zijn, want die is helemaal schoon.
Volgende optie: misschien toch dat benzineslangetje dat ik heb vervangen, mogelijkheid 1: slangetje heeft een net iets kleinere binnendiameter, is misschien te klein, mogelijkheid 2: slangetje net iets te kort, dus misschien valse lucht, mogelijkheid 3: klemmetjes gaar, dus misschien ook valse lucht.
Ik zal vanmiddag het benzineslangetje weer vervangen, maar als dat het ook niet is, weet ik het zo langzamerhand echt niet meer....
Geplaatst: wo feb 14, 2007 1:40 pm
door Woody
Kijk eens naar je choke-kleppies. Wellicht dat dat zo los zit dat ze spontaan, door de luchtstroom, gaan kantelen en zo de boel smoren.
Geplaatst: wo feb 14, 2007 1:47 pm
door JPi
als je oude benzine in de tank hebt zitten of de motor heeft een tijd gestaan, komt er condens in de tank en dus water in de carb's op een bepaald moment... vlotterkamers wellicht ook ff aftappen en nakijken op water (of troep uit de tank)??? Een benzinefilter tussen tank en carbs lost bovenstaande problemen op.
Geplaatst: wo feb 14, 2007 8:58 pm
door redman
En is er niet een of ander goedje te krijgen wat je in de tank flikkert en wat het water "onschadelijk"maakt?
Ik heb er wel eens van gehoord maar ben de naam kwijt.
Gr Redman.
Geplaatst: wo feb 14, 2007 10:38 pm
door 2strokerob
Tjonge dat is ook wat

...maar het is waarschijnlijk dus alleen alstie warm is..misschien dan toch ergens haarscheuren in de spruitstukken?
Misschien toch bougies...eigenlijk zou je echt nieuwe moeten proberen als ze dat al niet zijn.dan maar weer eens een tochtje richting Ede?
Mzzzzls,Rob.
Geplaatst: do feb 15, 2007 12:29 pm
door criticz
in het volle besef dat ieder van jullie veeeel meer van sleutelen afweet dan ik, volgens mij is het geen van bovenstaande opties:
- chokekabel probleem is geregeld, carbs zijn uit elkaar geweest, kan me niet voorstellen dat de chokekleppen los zitten, anders neem ik aan dat redpigeon en rob dat wel hadden gezien... toch?
- er zit geen oude benzine in de tank (tank is tijdens stilstand leeg geweest) en bovendien heeft ie na stilstand weer actief gereden
- vlotterkamers zijn afgetapt, sterker nog, hele carb is eraf geweest en schoongemaakt
- bougies zijn kortgeleden allemaal vervangen....
gisteren benzineslangetje vervangen (correctie: binnendiameter bleek GROTER dan oude slangetje), oude slangetje weer teruggezet met nieuwe klemmetjes in de hoop dat het een valse lucht probleem is.
Straks maar weer eens een proefritje maken....
wordt vervolgd!
Geplaatst: do feb 15, 2007 12:30 pm
door criticz
haarscheuren in de spruitstukken, tjezus, dat hoop ik niet

Geplaatst: do feb 15, 2007 1:19 pm
door Woody
redman schreef:En is er niet een of ander goedje te krijgen wat je in de tank flikkert en wat het water "onschadelijk"maakt?
Ik heb er wel eens van gehoord maar ben de naam kwijt.
Gr Redman.
Dat heet 'tune up', in de tank gieten als je gaat tanken, en dan gewoon rijden.
Verdeeld het water (soort emulgator) zodat het geen schade oplevert.
Ik ga vanmiddag even een flesje scoren voor de Kutkawa, want die wil niet helemaal lekker lopen met stationair...
Geplaatst: do feb 15, 2007 2:02 pm
door JPi
criticz schreef:haarscheuren in de spruitstukken, tjezus, dat hoop ik niet

Is bij honda niet echt gebruikelijk zo oud is de motor toch nog niet of in dusdanig slechte staat?? En dan loopt ie ook niet meer lekker stationair.. Is overigens op ratmanier op te lossen indien wel: siliconenkit er omheen smeren en klaar. Wel eerst ontvetten natuurlijk.
Geplaatst: do feb 15, 2007 4:27 pm
door floris
De klepjes in de carburateur synchroniseren misschien? Als dat niet helemaal toppie voor elkaar is krijg je ook dat soort problemen.
