Swamp

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4423
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » vr jul 27, 2007 8:38 pm

Kep zelf ook weleens met die traptredes van de Gamma in m'n handen gestaan met floorboards in gedachte...beetje dun spulletje inderdaad, maar nu krijg ik toch weer inspiratie om d'r weer eens in te duiken. :roll:
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » vr jul 27, 2007 9:01 pm

Goos schreef:Kep zelf ook weleens met die traptredes van de Gamma in m'n handen gestaan met floorboards in gedachte...beetje dun spulletje inderdaad, maar nu krijg ik toch weer inspiratie om d'r weer eens in te duiken. :roll:
Let s.v.p. wel op de randafwerking. Sommige mensen willen nog wel eens soort schuinafgelijnde snijdende platen maken. En dat is niet zo veilig bij een eventuele valpartij.

Zo heb ik ook een keer een rat gezien die een prachtige plaat, in vlammotief, rond zijn tellers had gemaakt. Was wel mooi, maar ook gevaarlijk. Ten eerste voor een eventuele fietser die opengeritst wordt, maar ook voor jezelf als je voorover over je motor vliegt.
En ja, de punten van het vlammotief waren zeer scherp. Zelf gevoeld.
Radt, Ratter, Ratst.

MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Bericht door MZ » vr jul 27, 2007 11:59 pm

rADt schreef:
Goos schreef:Kep zelf ook weleens met die traptredes van de Gamma in m'n handen gestaan met floorboards in gedachte...beetje dun spulletje inderdaad, maar nu krijg ik toch weer inspiratie om d'r weer eens in te duiken. :roll:
Let s.v.p. wel op de randafwerking. Sommige mensen willen nog wel eens soort schuinafgelijnde snijdende platen maken. En dat is niet zo veilig bij een eventuele valpartij.

Zo heb ik ook een keer een rat gezien die een prachtige plaat, in vlammotief, rond zijn tellers had gemaakt. Was wel mooi, maar ook gevaarlijk. Ten eerste voor een eventuele fietser die opengeritst wordt, maar ook voor jezelf als je voorover over je motor vliegt.
En ja, de punten van het vlammotief waren zeer scherp. Zelf gevoeld.
Daar heb je (eigenlijk) wel gelijk in raDt, eigenlijk zou ik er zo´n randje overheen moeten leggen. Maar moeten ze maar niet zo dicht bij mijn motor in de buurt komen denk ik altijd maar :wink: :evil:
Ik heb op mijn span ook beenkappen van die traptreden gemaakt en ik was een keer op een (MZ)treffen in Duitsland, begonnen ze allemaal van Tüv dit, Tüv dat :lol: :lol:
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » za jul 28, 2007 7:05 am

Idd De Duitsers zijn erg fel op scherpe uitsteeksels aan je motor.(zie mijn op last van Duitse politie omgebogen voorspatbord :D )
Dus als je vaak over de grens gaat zoals ikke,want woon er 3 km vanaf,dan moet je daar mee oppassen.Of lopen....
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5632
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » za jul 28, 2007 10:53 am

Een vriend van me heeft een carrosseriebedrijf voor vrachtwagens e.d. dus alu is geen probleem voor me. E.e.a. heeft voor mijn motor een positief effekt op de koeling: door die kappen ontstaat er onderdruk achter de radiator dus wordt er meer lucht er doorheen 'gezogen'. Heb op de radiator ook extra 'airdeflectors (jaja..*g*)' zitten voor hetzelfde effekt. En werkt prima! De warme lucht gaat nu mooi langs de knietjes.. en dat is niet verkeerd..Behalve bij +30 maarja.. dan draai ik ze gewoon recht en heb ik weer koele(re) lucht op de knietjes. 8)
Heb nog geen problemen gehad met polizei of gendarmerie of police of policia maar werk dan ook alles vrij goed/afgerond af. Ik wil zelf niet gewond raken door eigen motor als ik er langs loop oid. :lol:

MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Bericht door MZ » za jul 28, 2007 11:33 am

JPi schreef:Een vriend van me heeft een carrosseriebedrijf voor vrachtwagens e.d. dus alu is geen probleem voor me. E.e.a. heeft voor mijn motor een positief effekt op de koeling: door die kappen ontstaat er onderdruk achter de radiator dus wordt er meer lucht er doorheen 'gezogen'. Heb op de radiator ook extra 'airdeflectors (jaja..*g*)' zitten voor hetzelfde effekt. En werkt prima! De warme lucht gaat nu mooi langs de knietjes.. en dat is niet verkeerd..Behalve bij +30 maarja.. dan draai ik ze gewoon recht en heb ik weer koele(re) lucht op de knietjes. 8)
Heb nog geen problemen gehad met polizei of gendarmerie of police of policia maar werk dan ook alles vrij goed/afgerond af. Ik wil zelf niet gewond raken door eigen motor als ik er langs loop oid. :lol:
Juistem, dat merkte ik gisteren ook. Is voor de winter helemaal zo gek nog niet :D
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » za jul 28, 2007 9:56 pm

Goos schreef:Kep zelf ook weleens met die traptredes van de Gamma in m'n handen gestaan met floorboards in gedachte...beetje dun spulletje inderdaad, maar nu krijg ik toch weer inspiratie om d'r weer eens in te duiken. :roll:
Die heb ik ook onlangs gebruikt om te verwerken tot zijkapjes, afdichting kont, en een plaatje voorop tussen koplamp en tellertje.
(Daarom herkende ik ze meteen in de beenkappen van MZ, zie andere topic van MZ in "show your bikes")
Was voor mij ideaal te verwerken, juist omdat ze zo dun zijn; makkelijk te zagen; doorboren en te buigen.

Maar voor floorboards minder geschikt denk ik (te slap) !
CHROME won't get you home.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3365
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » za jul 28, 2007 10:02 pm

Gamma en Karwei hebben ook grotere alu traanplaten te koop voor ongeveer 35 euro. Ideaal voor beplating idd maar te dun voor het stevige werk. Ik heb nu een flink stuk van ong 5 mm dik. Nadeel is dat het weer moeilijker te bewerken is, maar blijft mooi spul,mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Bericht door MZ » za jul 28, 2007 10:15 pm

Die traptredes zijn inderdaad te dun om op te staan, maar voor plaatwerk, cq beenkappen zijn ze prima en makkelijk te verwerken. Er schijnt ook nog een maatje dikkere traptrede te zijn. Maar ik ga eerst eens brainstormen hoe ik de boel vast ga zetten en van hout eens een proefopstelling maken ofzo :)
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5632
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo jul 29, 2007 9:57 am

2strokerob schreef:Gamma en Karwei hebben ook grotere alu traanplaten te koop voor ongeveer 35 euro. Ideaal voor beplating idd maar te dun voor het stevige werk. Ik heb nu een flink stuk van ong 5 mm dik. Nadeel is dat het weer moeilijker te bewerken is, maar blijft mooi spul,mzzzls,Rob.
Je weet dat je het (dikke) alu moet verwarmen voordat je gaat buigen he.. :?: Niet fucking roodgloeiend (kan ook niet trouwens bij alu ghegheghe) maar toch wel een graadje of 150.. anders scheurtjes en breken. Als je het verwarmt wordt het lekker zacht en soepel en daarna weer sterk en stevig. Én kan je daarna e.e.a. nog eens buigen/aanpassen (wel weer verwarmen natuurlijk!). Bij koud buigen is het gedaan na een eerste keer. Wordt duur dan :!:
Verwarmen met een gasbrander of op gasfornuis.. wel ff handschoenen aan doen :idea: :twisted: En nee... geen plastieken handschoenen :!:
Laatst gewijzigd door JPi op ma jul 30, 2007 10:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » zo jul 29, 2007 7:20 pm

ik heb in de winter beenplaten uit dikke plastic.. kun je gewoon bewerken met mes en zaagje, bevestigen met tie rips!! 8)
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3947
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » ma jul 30, 2007 12:20 pm

MZ schreef:Die traptredes zijn inderdaad te dun om op te staan
Nou, da's ook een aanbeveling zeg...
"U bent van de trap gelazerd, meneeer?"
"Dat zeg ik: GAMMA"

:lol:
Olive is the New Black

MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Bericht door MZ » ma jul 30, 2007 12:41 pm

Dyrck schreef:
MZ schreef:Die traptredes zijn inderdaad te dun om op te staan
Nou, da's ook een aanbeveling zeg...
"U bent van de trap gelazerd, meneeer?"
"Dat zeg ik: GAMMA"

:lol:
hihihihihihihi :lol:
Laat ik het iets nuanceren........ ze zijn te dun om zonder ondersteuning op te gaan staan :roll:.......



:lol:
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5632
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do aug 16, 2007 1:29 pm

Wil ik vandaag een neiuwe band erom laten leggen blijkt dat de binnenkant van de velg zo gecorrodeerd is dat ik in frankrijk, door luchtdrukverlies, bijna gecrashed ben. Hebben ze bij die magna's uit 84 de velgen, incl binnenkant ??????verchroomd :!:
Dat gaat niet goed he.. en idd daardoor dus een luchtlek via de corrosie.
alles schoongeborsteld/gekrabt en nu nieuwe zinkverflaag erover en afwachten wat dit nu gaat opleveren.
Binnenband is geen optie want
a. te gevaarlijk en
b. losse en scherpe chroomdeeltjes zouden juist een klapband kunnen veroorzaken.
Krabben en borstelen dus... :cry:

MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Bericht door MZ » do aug 16, 2007 10:29 pm

JPi schreef:Wil ik vandaag een neiuwe band erom laten leggen blijkt dat de binnenkant van de velg zo gecorrodeerd is dat ik in frankrijk, door luchtdrukverlies, bijna gecrashed ben. Hebben ze bij die magna's uit 84 de velgen, incl binnenkant ??????verchroomd :!:
Dat gaat niet goed he.. en idd daardoor dus een luchtlek via de corrosie.
alles schoongeborsteld/gekrabt en nu nieuwe zinkverflaag erover en afwachten wat dit nu gaat opleveren.
Binnenband is geen optie want
a. te gevaarlijk en
b. losse en scherpe chroomdeeltjes zouden juist een klapband kunnen veroorzaken.
Krabben en borstelen dus... :cry:
Nieuw (2ehands) wiel scoren geen (betere) optie? Zou lullig zijn als we je een keer uit de vangrail moeten krabben. :shock:
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

Plaats reactie