Pagina 9 van 12

Geplaatst: za jan 09, 2010 1:27 pm
door Dyrck
Het was de bedoeling om te gaan spelen in de sneeuw, maar kreeg een lekke band: :cry:

Afbeelding

Geplaatst: za jan 09, 2010 1:29 pm
door der obergefreiter
fok :evil:

Geplaatst: za jan 09, 2010 1:35 pm
door JPi
ah geen stoeprandje zijwaard dus.. (op ander topic)

Geplaatst: za jan 09, 2010 11:35 pm
door Woody
Toch wel handig zo'n flexibel achterspatbord! :wink:

Geplaatst: ma jan 11, 2010 5:09 pm
door angel
profiteur had ook een lekke band bij het vertrek naar De heksenketel maar deze kon onderweg nog opgelapt worden door middel van spuitbusje ?

Geplaatst: ma jan 11, 2010 8:09 pm
door Goos
Das haast geen lekke band meer te noemen! :roll:

Geplaatst: di jan 12, 2010 9:03 pm
door profiteur
Waarom nie?er zit toch geen lucht (onder druk ) meer in?

Geplaatst: di jan 12, 2010 10:52 pm
door Goos
Da's een velg met een rubber lapje eromheen! :D

Geplaatst: di jan 12, 2010 10:53 pm
door Goos
correctie: ... twee rubber lapjes.

Geplaatst: wo jan 13, 2010 9:19 am
door Dyrck
Gisteravond eens gekeken wat de schade is:
Goede nieuws: De velg ik nog bruikbaar :)
Slechte nieuws: De banden niet....


Bij inspectie van de (restanten van) de binnenband bleek het ventiel afgescheurd.
Nou is alleen de vraag of het gescheurde ventiel de oorzaak, of het gevolg van de lekke band was.
Nu dus op zoek naar een nieuwe binnenband.
Ik kreeg nog de tip om te kijken naar crossbinnenbanden, die schijnen 2,5 mm. dik te zijn i.p.v. 1,5 mm.

Geplaatst: wo jan 13, 2010 10:47 am
door der obergefreiter
kan door de kou spanningsdruk vermindering hebben gehad , dan kan je binnenband in je buitenband bewegen , gevolg: klapband of ventiel eraf . ik had het 1e , was ook geen succes . als je nieuwe band erin hebt zitten gelijk ff tyre-repair spuitbus je erin proppen .

over lekkebandenvirus : ik geloof dat het nagels en spijkers gesneeuwd heeft , was vanmorgen ook de gelukkige prijswinnaar van een platte voorband . :(

Geplaatst: wo jan 13, 2010 1:22 pm
door Woody
Dyrck schreef:Gisteravond eens gekeken wat de schade is:
Goede nieuws: De velg ik nog bruikbaar :)
Slechte nieuws: De banden niet....


Bij inspectie van de (restanten van) de binnenband bleek het ventiel afgescheurd.
Nou is alleen de vraag of het gescheurde ventiel de oorzaak, of het gevolg van de lekke band was.
Nu dus op zoek naar een nieuwe binnenband.
Ik kreeg nog de tip om te kijken naar crossbinnenbanden, die schijnen 2,5 mm. dik te zijn i.p.v. 1,5 mm.
Ik vermoed dat ventiel is afgescheurd omdat de bandenspanning te laag was.
Bij een bocht gaat de massa van de combi zijdelingse krachten uitoefenen op het achterwiel. Reden waarom er bij zijspannen vrijwel altijd de achterwiellagers vervangen worden door exemplaren die grotere krachten aankunnen dan de standaard wiellagers.
Door de zijdelingse kracht is de band van de velg afgelopen en heeft de binnenband uiteraard meegetrokken. Helaas zit die op één punt vast aan de velg.....met het ventiel....

Geplaatst: wo jan 13, 2010 2:09 pm
door voodoo
Ben het met Woody eens.

Je zou eens bij een motorcross-specialist kunnen navragen hoe crossbanden op de velg worden gehouden. Deze hebben namelijk een vergelijkbaar "ventiel-uitscheur-probleem". Volgens mij hebben ze een methode om de band te fixeren op de velg.

Geplaatst: wo jan 13, 2010 3:06 pm
door JPi
yep zijn van die rubberen halve manen die je kan aanschroeven van buitenaf. Reed ik vroeger ook mee rond op m'n DT360.

Geplaatst: wo jan 13, 2010 7:09 pm
door profiteur
Volgens adje donkers bestaan er binnenbanden met 3 mm wanddikte voor de cross.maar hij weet niet of die in andere maten bestaan.
ik heb gewoon nu met een tubeless ventiel gewerkt ,zal zien of het lekvrij is.
Bill had laatste zomer ook eens platte band,en toen werd hem gezegd dat de binnenband tegen de buitenwand( autoband) kapot schuurde.Is toen ook tubeless gaan rijden . Heb nu nog problemen met mijn bobine van mijn motor.Vandaag draaide hij terug op drie cilinders en er waren vonken aan de buitenkant van de bobine te zien(precies niet de bedoeling :roll: ) .
Toch maar eens zoeken voor reserve bobines. wil wel (zonder problemen) naar den elefant over 2 weken :oops: