XS1100
Moderators: Goos, Woody, Teevee
XS1100
Na aanschaf van de XS1100 zijspan ben ik begonnen e.e.a. na te lopen.
Om te beginnen wilde ik maar eens groot onderhoud gaan plegen.
Maar nu zit ik al meteen met een motorisch probleem:
Het papieren luchtfilter was helemaal zwart en doordrenkt met olie/watersludge.
Om te kijken of de motor beter zou optrekken en te kijken of ie wat zuiniger zou lopen (nu 1:9) heb ik het papier uit de metalen filteromhulling gescheurdom zodoende de weerstand van het luchtfilter op te heffen. Ik zou toch een nieuw filter bestellen dus dat het filter stuk ging was geen probleem (dacht ik).
Nadat ik ben gaan rijden zonder luchtfilter was echter al het vermogen weg en had ik nog maar een topsnelheid van slechts 80km/u.
Duidelijk teveel lucht en te weinig benzine.
Vandaag heb ik een nieuw luchtfilter gemonteerd, maar hij loopt nog steeds niet goed.
Allereerst was ie heel moeilijk te starten (gelukkig een autoaccu aan boord), maar met wat remmenreiniger ingespoten in de inlaat sloeg ie uiteindelijk toch aan.
Hij rijdt wel weer wat beter dan zonder luchtfilter, maar het lijkt nu wel of ie nog steeds te weinig benzine krijgt.
Met het oude filter liep ie prima stationair, maar nu heb ik de stationairschroef helemaal omhoog moeten draaien om 'm op 1350 rpm te krijgen.
Wie o wie weet er raad ?
Om te beginnen wilde ik maar eens groot onderhoud gaan plegen.
Maar nu zit ik al meteen met een motorisch probleem:
Het papieren luchtfilter was helemaal zwart en doordrenkt met olie/watersludge.
Om te kijken of de motor beter zou optrekken en te kijken of ie wat zuiniger zou lopen (nu 1:9) heb ik het papier uit de metalen filteromhulling gescheurdom zodoende de weerstand van het luchtfilter op te heffen. Ik zou toch een nieuw filter bestellen dus dat het filter stuk ging was geen probleem (dacht ik).
Nadat ik ben gaan rijden zonder luchtfilter was echter al het vermogen weg en had ik nog maar een topsnelheid van slechts 80km/u.
Duidelijk teveel lucht en te weinig benzine.
Vandaag heb ik een nieuw luchtfilter gemonteerd, maar hij loopt nog steeds niet goed.
Allereerst was ie heel moeilijk te starten (gelukkig een autoaccu aan boord), maar met wat remmenreiniger ingespoten in de inlaat sloeg ie uiteindelijk toch aan.
Hij rijdt wel weer wat beter dan zonder luchtfilter, maar het lijkt nu wel of ie nog steeds te weinig benzine krijgt.
Met het oude filter liep ie prima stationair, maar nu heb ik de stationairschroef helemaal omhoog moeten draaien om 'm op 1350 rpm te krijgen.
Wie o wie weet er raad ?
Olive is the New Black
Het verschil tussen je stationairafstelling is een schoon papiertje en een doordrenkt met olie denk ik (komt daar uberhaupt nog wel lucht doorheen).
Naar mijn weten staan de meeste motoren op 1000rpm afgesteld stationair. Slaat ie anders af?
Naar mijn weten staan de meeste motoren op 1000rpm afgesteld stationair. Slaat ie anders af?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
- Locatie: ergens langs de Rijn
@ Wim, vervroeger is toch mechanisch, zo'n ding wat ik een keer heb gehaald bij de woeste meneerstitch schreef:He gerrit
je was me net voor. Gebeurde mij bij de Kawasaki.
@Dirk.
Check ook ff de inlaatrubbers op scheuren en de vacuumvervroeger.
Wil wel eens blijven hangen.
greets stitch
gespannfahrer
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
klopt helemaal. Die van mijn zat toen vast. maar na een keer handmatig bewegen was tie weer los. Beetje olie drbij en klaar was xs.Redpigeon schreef:@ Wim, vervroeger is toch mechanisch, zo'n ding wat ik een keer heb gehaald bij de woeste meneerstitch schreef:He gerrit
je was me net voor. Gebeurde mij bij de Kawasaki.
@Dirk.
Check ook ff de inlaatrubbers op scheuren en de vacuumvervroeger.
Wil wel eens blijven hangen.
greets stitch
Ook het slangetjes dat van spruitstuk naar vervroeger loopt ff checken
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr nov 16, 2007 2:39 pm
- Locatie: Die Heimat
Als opa weer wil leren dansen neem je hem toch ook niet mee naar de disco ?Dyrck schreef:Dank allen voor de tips !
Mischien neem ik zo de XS wel mee naar de FJ-sleuteldag.
De FJ club komt vandaag hier sleutelen en d'r is natuurlijk ook een hoop technische kennis binnen de FJ-club. Bovendien is het XS-blok de opa van de FJ-blokken.
Grapje
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Ligt er maar aan , aan welk deel van de wereld jij jou normen en waarden wilt aanpassen.Hertog Jan schreef:Als opa weer wil leren dansen neem je hem toch ook niet mee naar de disco ?Dyrck schreef:Dank allen voor de tips !
Mischien neem ik zo de XS wel mee naar de FJ-sleuteldag.
De FJ club komt vandaag hier sleutelen en d'r is natuurlijk ook een hoop technische kennis binnen de FJ-club. Bovendien is het XS-blok de opa van de FJ-blokken.
Grapje
Er zijn plekken op de wereld , waar je met de hele familie (opa`s, kinderen. kleinkinderen) naar de disco kunt. Feesten is niet leeftijd gebonden.
Zelf een paar hele leuke avonden ergens in Italie gehad.
So Party all the time
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Nou, de oorzaak was inderdaad: Te weinig benzine !
Tja, vind je 't gek.
Als de vacuumslang (die precies onder de tank door looopt) van de 2e (!) benzinekraan er afgeschoten is, doet die 2e kraan het niet..... en krijgen 2 carbs geen benzine....
Ja, ja, ik weet het...
Slang er weer op geprutst en hij loopt als een stier en stukken beter als ie ooit bij mij gedaan heeft
'k Heb vanmiddag zelfs ontdekt, dat je kunt driften met zo'n span
Tja, vind je 't gek.
Als de vacuumslang (die precies onder de tank door looopt) van de 2e (!) benzinekraan er afgeschoten is, doet die 2e kraan het niet..... en krijgen 2 carbs geen benzine....
Ja, ja, ik weet het...
Slang er weer op geprutst en hij loopt als een stier en stukken beter als ie ooit bij mij gedaan heeft
'k Heb vanmiddag zelfs ontdekt, dat je kunt driften met zo'n span
Olive is the New Black
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4422
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Da's toch goed om te horen!Dyrck schreef:Nou, de oorzaak was inderdaad: Te weinig benzine !
Tja, vind je 't gek.
Als de vacuumslang (die precies onder de tank door looopt) van de 2e (!) benzinekraan er afgeschoten is, doet die 2e kraan het niet..... en krijgen 2 carbs geen benzine....
Ja, ja, ik weet het...
Slang er weer op geprutst en hij loopt als een stier en stukken beter als ie ooit bij mij gedaan heeft ...
Met opzet of per ongeluk?Dyrck schreef:...
'k Heb vanmiddag zelfs ontdekt, dat je kunt driften met zo'n span
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
- Locatie: ergens langs de Rijn
Dyrck schreef:Nou, de oorzaak was inderdaad: Te weinig benzine !
Tja, vind je 't gek.
Als de vacuumslang (die precies onder de tank door looopt) van de 2e (!) benzinekraan er afgeschoten is, doet die 2e kraan het niet..... en krijgen 2 carbs geen benzine....
Ja, ja, ik weet het...
Slang er weer op geprutst en hij loopt als een stier en stukken beter als ie ooit bij mij gedaan heeft
'k Heb vanmiddag zelfs ontdekt, dat je kunt driften met zo'n span
Eeeuuhhh Dyrck, als ik zeg.
"bierbikebenzineslangnietgoedzittenmotorinhoudenEngeland2006"
dan mot er toch wel een lampie branden
of ben joe vergeten dat we alle vluchtstroken van engeland hebben gezien
AHUM
gespannfahrer