Kuthonda

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » di jan 23, 2007 9:03 pm

poetrydark schreef::D YES YES YES YES :D
Ik heb een kenteken!!!!!!!!!!!!
Een compleet kenteken op mijn naam en helemaal compleet :P
Da's mooi om te lezen!

Nou de werkplaatshandboeken in!
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Anonymous

Bericht door Anonymous » di jan 23, 2007 9:09 pm

:D Jaaaaa, de werkplaatsboeken in en lezen maar die hap.
Ik knip de kabelboom helemaal door en steek de koplamp in de fik :roll:
Heeft er iemand nog graflantaarns ergens liggen? :?:
Of wellicht nog een compleet skelet op zolder hangen? :twisted:
Ik ga nu eerst een bak bier leegzuipen ter ere van het kenteken :lol:
Zo zat als een snip verschijn ik dan morgen op mijn werk :-**

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » di jan 23, 2007 9:20 pm

Redman, ruilen?

Nou,het ging me meer om je moed in te spreken maar ruilen kan evt. wel hoor.Ik kan een reserve CB 550 wel gebruiken.Maar weet je het zeker?Het lijkt me een prachtige basis voor jouw om een Ratbike van te bouwen.
Bij jouw in de buurt wonen toch wel mensen die een 550 aan de gang kunnen krijgen.Jo aka Ratman van de Free Ratbikers uit Brunssum woont niet zo ver weg toch.Misschien kan hij je helpen.Hij heeft een CB 550 en zijn Vriendin/vrouw ook en hij is momenteel bezig een blokje uit elkaar te trekken.Of zoek contact met de Honda Four club die allemaal liefhebbers zijn van de oudere modellen van Honda.Er woont vast wel iemand bij jouw in de buurt.

Maar begrijp ik het goed dat je een nieuwe accu hebt en het blokje dus rond gaat met de startmotor?Of lees ik dat verkeerd?
Dan eerst een bougietje eruit draaien en checken of je een vonk hebt.Zo niet de bobines met bedrading checken,zowel zijn de carbs waarschijnlijk gevuld met smurrie en moet je iig de vlotterbakken eronderuit halen en de boel doorblazen.Moest ik bij aankoop van de mijne ook maar daarna liep hij meteen.Starten met de kickstarter gaat meestal wat vlotter want dan gaat er geen stroom naar de startmotor en hebben de bobines max. spanning.Zo heb ik nog een jaar met een zeer matige accu van meer dan 5 jaar oud rondgereden.Het is jammer dat ik wat verder weg woon maar over een paar weken heb ik wel een zaterdag tijd om naar Venlo te tuffen en eens te kijken of ik je helpen kan want er moet toch al iets heel geks aan de hand zijn of de bike moet een keer lopen.
Kijk of je hulp in de buurt kunt vinden.Zo niet probeer ik volgende week zaterdag vrij te maken en kom ik naar Venlo.Krijgen we de bitch dan nog niet aan de gang dan kunnen we het over een evt ruil hebben.
Ik hoor het wel van je.
M vr gr Gerrit
.
Tsja, dat is mien ok wat.......

Anonymous

Bericht door Anonymous » wo jan 24, 2007 8:20 am

:D Hoi,
heel mooi dat jij eventueel de moeite wilt nemen om naar Venlo te komen om me te helpen. :wink:
Het lijkt me echter momenteel iets te koud om een zaterdag te gaan sleutelen omdat de bike buiten staat en ik geen garage heb. Ikzelf ben nog steeds aan de hand van tips & tricks en het handboek allerlei zaken uit aan het proberen. :P
Ik kreeg ook in de gaten dat ergens uit de carburateurs benzine lekt, :x moet ik dus ook eens goed gaan bekijken. Ik voel de benzine aan de onderkant van de vlotterkamers,dus het zal wel zo'n kutpakking zijn die verrot is. >:) Ik heb de tank inmiddels verwijderd, ik heb hem opnieuw gespoten en tevens kan ik beter bij de bedrading. :roll:
Gisteren heb ik hem met de achterkant de schuur ingereden om een beetje uit de wind te staan en de achterkant eens te bekijken wat daar de mogelijkheden zijn om lekker te slopen. :shock:
Maar zoals ik al eerder vertelde is mijn achterband niet al te breed dus wil ik eerts eens kijken of het niet te miezerig uit gaat zien mocht ik het spatbord inkorten. :wink:

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » wo jan 24, 2007 9:07 am

Gefeliciteerd met het kenteken !!! :D :D :D


Nou nog ff aan het lopen krijgen ! Maar zoals Red al zei, niet zomaar opgeven !!
CHROME won't get you home.

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo jan 24, 2007 12:21 pm

Benzine lekkage hoeft niet altijd een lekke pakking te betekenen.Check de slang die van de kraan naar de carbs loopt.deze wordt vaak hard en poreus,zeker na langere stilstand en dicht dan niet goed meer af.Ook de overloop pijpjes aan de onderkant vlotterbak checken of hier de brandstof niet uitlekt,wat meestal duidt op een hangende vlotter en/of vuile carborateur.
Als de motor lang heeft stil gestaan kun je het beste toch de carbs erafhalen en schoonmaken.Het is niet te geloven wat daar soms aan smurrie in kan zitten.
gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo jan 24, 2007 1:09 pm

poetrydark schreef: Maar nu, ik als onhandige prutser sta nu even naar de bike te loeren met de technische kennis van een dronken aardbei.
Omgeven in Venlo door nog onhandigere, goedbedoelende fifi's waarvan ik weet dat als ze een fietsventiel er recht ingedraaid krijgen de hele buurt staat te klappen. :oops: Werkelijk waar
Oooooh nou dan is er nix aan de hand, zo zijn we allemaal begonnen.
Toen ik voor de eerste keer bij de motorzaak aankwam voor en nieuwe ketting was het eerste kommentaar: 'je denkt toch niet dat ik met m'n Technische Hogeschool jouw ketting ga vervangen?'
En toen ben ik het ter plekke maar zelf gaan doen.
En van het één komt het ander.
Oja voor gereedschap: kijk regelmatig in de voordeelbakken van de Gamma, Karwei enzo. Hou de Aldi-aanbiedingen in de gaten!
Heb ik een paar maanden geleden nog een mooi setje 12-volts spanningsvoelers enzo vandaan gehaald.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo jan 24, 2007 1:55 pm

Als ik aan bepaalde 'reparaties' denk waar ik mee begon breekt me zo het zweet weer bijna uit. Krijg je zo'n warm gevoel van zo van: ooopss dit is ECHT niet goed wat er gebeurt en wat NU?? Afgebroken tapeindjes, ringetje in de nokkenastunnel laten kletteren (colere dingen zitten ALTIJD loeivast geplakt maar toen dus niet..zo'n fleximagneetstaaf is dan verrotte handig (TIP!) om e.e.a. ergens uit/vandaan te vissen.
En tja.. aldoende he..of door schade en schande wordt men wijs..lol
En ja.. ook ik lees altijd eeeeeerst de handleiding van iets voordat..enz. (NOT) :roll:

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo jan 24, 2007 8:09 pm

De gsx die ik had lekte olie.Met siliconenkit gerepareerd.
Ging met mijn bromfiets(Zundapp)keertje "nachtcrossen"in de bossen hier in de buurt.Reed een 10 cm dikke slagboom doormidden die zich op onverklaarbare wijze midden in mijn circuit bevond.Koplamp aan splinters maar met veel gevloek en geduld de zooi bij elkaar gezocht en weer aan elkaar gepopnageld en gekit.Stuk plexiglas als koplampglas en leeg blik als reflector.Heb er nog een jaar zo mee gereden.
Pakkingen van tekenpapier voor de verschillende MZs.Gaat prima.
Uitlaten van de gsx lekten bij cylinderkop.Siliconenkit en alufolie.
Uitlaat FT vol gaten.Vloeibaar metaal en lege bierblikken.
Uitlaat MZ viel eronder uit.Onderweg met gevonden koperdraad en een losgesneden colablikje gerepareerd.Tot vermaak van de leden van de MZ club maar het werkte wel.Wel altijd een zakmes bij me,je weet maar nooit.
Stukke zekeringen met reepjes opgerold cola blik gefiktst.Ging ook prima.
Wilde een toolrol.Eentje gekocht op de beurs in Nederweert maar die viel er van ouderdom af,daarna een leeg geschenkblik van Baily's gekregen en dat doet nu dienst als toolbox.
Houten terras tegel als bagagerek op mijn groene MZje.Roest nooit.
En dan heb ik het niet over alle afknappende schroeven,tapeinden.Naaldlagertjes die natuurlijk onderin het carter van mijn Jawa vielen want daar hadden ze blijkbaar alleen naaldjes en geen kooitje eromheen.Aftapschroeven die natuurlijk als jij de olie ververst doldraaien,vastlopende motoren omdat er echt olie in de brandstof van een tweetakt moet en je de daarvoor zorgende olie pomp dus niet altijd kunt vertrouwen.
Kortom,creatief blijven zoals een echte Ratbiker dat hoort te zijn.
En ik denk dat er bij de anderen nog wel vreemdere reparatie's gebeurt zijn.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Anonymous

Bericht door Anonymous » wo jan 24, 2007 8:25 pm

Nee, de startmotor draait niet, hij doet gewoon helemaal niets.
Geen spanning te vinden op de draden en dat terwijl de accu vol is. (gemeten). :twisted:

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo jan 24, 2007 8:50 pm

klinkt als de beruchte zekeringkast,gebrek aan massa,of het startrelais.
Alle contacten,en stekkertjes nalopen en schoonmaken.Wil de startmotor nog niet dan met de kickstarter.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Anonymous

Bericht door Anonymous » vr jan 26, 2007 8:06 am

Veel te doen gehad op het werk en zowat geen tijd voor mijn gothicslut om verder te sleutelen. :twisted: Kut, kwam gisteren achter nog een lekkage. Ik had de tank eraf gehaald om beter bij de kabels e.d. te komen. Ik had hem in een doos gezet en gisteren bleek ook de tank niet helemaal dicht te zijn. Ik rook al benzine toen ik de schuur binnenkwam.
>:) De zwarte lak was aan de voorzijde gebubbeld en er bleek benzine door te zweten. :cry: Dat had ik niet eerder gezien omdat de tank als hij gemonteerd zit nogal schuin staat en er ook nog maar een klein beetje benzine inzat. :oops: Dus weer iets wat die lambal van een verkoper me niet heeft verteld :evil: Enfin, ik kit dat geval wel dicht en pleur d'r een lading lak op d'r flikker, de slut. :x Ook nog gekeken naar de zekeringen,kabels en contacten. Schoongemaakt en opnieuw aangesloten,maar die freule geeft geen krimp. :roll: Op het stuur is het ook al een rommeltje, de claxonknop hangt eruit en de startknop wiebelt ook in zijn behuizing. :? Ik schop dat kreng dadelijk nog door de muur heen :mrgreen:

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » vr jan 26, 2007 10:22 am

Niet alle kit is even benzinebestendig, als het ff kan dichtvrotten met kneedbaar metaal. Als het hard is ook goed te bewerken.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr jan 26, 2007 11:36 am

als je pech hebt is de tank van binnenuit doorgerot... begint idd met bubbelen van de lak dan. Als je die doorprikt ga er waarschijnlijk dwars doorheen... >:)

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » vr jan 26, 2007 12:25 pm

Ff tot 1000 tellen...het is idd jammer dat het tegenzit maar eerst eens electrisch alles in orde maken, tank kom wel..gelijk een mooie gelegenheid om dan iets anders extreems erop te zetten..maarre ding heeft toch kickstarter? Kan je gelijk alle electrische rotzooi eraf laten,mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

Plaats reactie