Pagina 1 van 15

Kuthonda

Geplaatst: zo jan 21, 2007 6:15 pm
door Anonymous
Goedemorgen allemaal, :(
na vele jaren weer een motor aangeschaft,een klassieker, namelijk een Honda CB 550F uit 1976. De motor was niet in zo'n geweldige staat,maar volgens de vorige eigenaar waren de banden in orde,alsmede de ketting en tandwielen. Hij zou ook nog lopen werd mij verzekerd.
Hij heeft hem naar mijn woonplaats gebracht op een vrachtwagentje en daar heb ik hem in ontvangst genomen. En daar gaat ie: :x Het kenteken was niet over te schrijven omdat ik niet het goede deel van het kentekenbewijs in bezit had. Deze motor stond op een handelsvoorraad van een garage en de eigenaar had het vrijwaringsbewijs van die garage aan mij gegeven en niet de tenaamstelling. Ik ben twee keer op het postkantoor geweest en beide keren kon het niet worden overgeschreven. :twisted: Dat betekent dat ik een motor in mijn bezit heb (of niet) die niet op mijn naam staat en waar ik dus ook geen nieuw kenteken voor kan aanvragen want ik ben formeel de eigenaar niet. In een contact met de garagehouder hebben we afgesproken dat hij een bewijs stuurt van de tenaamstelling van de motor in zijn handelsvoorraad en daar zal ik opnieuw gaan proberen deze bike op mijn naam te krijgen. En nu de fiets zelf: :roll: Getracht te starten,maar alles blijft stil. Niets werkt,geen spanning op de diverse onderdelen,geen verlichting die werkt enfin compleet dood. Ik heb maar weinig kennis van techniek en ik zal proberen hem op een of andere manier aan de praat te krijgen. Lukt dat echt niet en kan ik ook het kenteken niet op mijn naam krijgen dan blijven alleen nog twee mogelijkheden: Of ik bied hem aan bij een sloperij en stuur de rest van het kenteken op,of kan ik iemand gelukkig maken met de onderdelen die er op zitten.
See you en ik hou jullie op de hoogte. :wink:

Geplaatst: zo jan 21, 2007 6:35 pm
door JPi
zit er wel een accu of zekering in??? :lol:

Geplaatst: zo jan 21, 2007 6:39 pm
door Anonymous
Hoi, ik ben nog steeds bezig om de goede papieren te krijgen van de vorige eigenaar.
Maar volgens het RDW is er in 1995 een nieuw kenteken afgegeven waarbij het originele uit 1976 vervalt. Ik heb dus een kenteken in mijn bezit wat niet volledig is maar ook niet eens meer geldig,dat schiet op.
Technisch nu, de accu is vol en ik heb een multimeter gekregen (geleend) om links en rechts iets door te meten. Het valt me op dat als ik de motor op contact zet er geen spanning te meten is op de zekeringen en dat zou volgens mij wel moeten. Ik heb verder ook geen controlelampjes erop dus daar kan ik ook niets aan zien. Ik woon overigens in Limburg en wel in Venlo. :cry:

Geplaatst: zo jan 21, 2007 7:18 pm
door Anonymous
Zo staat hij er nu bij, eigenlijk klaar om om te toveren tot een RAT!!!!
Afbeelding


Edit by Goos: Heb ff de foto zichtbaar gemaakt.

Geplaatst: zo jan 21, 2007 7:58 pm
door JPi
bekijk de hoofdzekering eens..(de +/rood van de accu af volgen) is vaak zo'n koperstrip..als die gebroken is tja.. dan werkt er nix he..

Geplaatst: zo jan 21, 2007 8:02 pm
door Anonymous
:shock: Ga ik zeker doen,ik hoop dat ik stapsgewijs door de motor kan lopen om het te vinden. :?
Dat met dat kenteken moet ik intussen ook zien op te lossen.
Wat een oen om me het verkeerde te geven,en ik nog stommer dat ik het niet in de gaten heb.
:evil:

Geplaatst: zo jan 21, 2007 8:15 pm
door RoadWarrior
Hopen dat je hem aan de praat krijgt !

Tis een mooi modelletje, hoor !

(en natuurlijk succes met het kenteken-debacle...)

Geplaatst: zo jan 21, 2007 8:24 pm
door Anonymous
Thanks, ik heb je site bezocht. :P Man,what a bike's.
Maar dan dadelijk die van mij,als je nog attributen heb liggen om erop te monteren hou ik me aanbevolen. De meest exotische spullen gaan erop komen,ik bouw als het even kan een compleet unieke bike.
:lol:

Geplaatst: zo jan 21, 2007 8:28 pm
door magna
Ah, jij bent LEO zeker? (en dan bedoel ik niet Lomp En Onhandig :lol: )
voordat je er ook maar 1 stuiver in inversteerd zou ik eerst de kentekenpapieren regelen, anders is het gegarandeerd weggegooid geld.
ik zal het boek weer een paar daagjes online zetten. gewoon de link in dat topic rechtsklikken en "opslaan als" kiezen.

Geplaatst: zo jan 21, 2007 8:37 pm
door Goos
@ poetrydark: Da's een leuke fiets om te zien! (Wel ff dat brommerzadel snel d'r af schoppen!) Heb je veel voor deze fiets moeten neertellen? Hopelijk krijg je alsnog de juiste papieren (en anders wil ik je tank wel! ha ha...). 't Is wel een naaistreek met die papierhandel zo!

dynamo

Geplaatst: zo jan 21, 2007 8:51 pm
door blackbiker
hoi poetrydark
ik heb ook zo`n probleem gehad met mijn suzuki 400 gsx e dacht toen eerst aan de stoomverdeler vernieuwd maar helemaal niks dus verder zoeken toen bleek dat de dynamo echt aaan gort lag alle plaatjes in de dynamo waren hellemaaal los
kijk daar eens naar het gebeurde bij van de een op de andere dag
de dag ervoor was ik nog van den haag naar belgie gereden en terug
de dag daarna ineens dood
hoop dat je er wat aan hebt 8)

Geplaatst: zo jan 21, 2007 9:33 pm
door floris
magnamaniac schreef:Ah, jij bent LEO zeker? (en dan bedoel ik niet Lomp En Onhandig :lol: )
voordat je er ook maar 1 stuiver in inversteerd zou ik eerst de kentekenpapieren regelen, anders is het gegarandeerd weggegooid geld.
ik zal het boek weer een paar daagjes online zetten. gewoon de link in dat topic rechtsklikken en "opslaan als" kiezen.
Nouja... weggegooid geld? Dat tankje is in ieder geval de moeite al waard! Gaaf klassiek choppermodelletje tank, tof! :twisted:

Geplaatst: zo jan 21, 2007 10:37 pm
door magna
Ik heb het over het geld wat hij er nog extra in zou steken om 'm weer rijdend te maken, niet de reeds gedane aanschaf. Da's idd dan nog wel terug te verdienen in onderdelen.

Geplaatst: ma jan 22, 2007 7:59 am
door redman
Het model CB 550 was,en is berucht om problemen met de zekeringkast met zijn glazen zekeringen.Ik heb het afgelopen jaar ook menigmaal met een dood circuit gestaan.Tot ik van de Honda fourclub de tip kreeg om de contacten aan de achterkant van het zekeringkastje eens te checken.Die bestonden uit gesoldeerde verbindingen en waren dus aan gort getrild.Na reparatie geen problemen meer gehad.Ook het gedeelte van de accu naar het startrelais wil wel eens problemen geven evenals de massa aansluitingen.Evenals de noodstopschakelaar.Je weet wel,die rode schakelaar bij je gashandle.
Voor de rest zijn het oersterke blokken die je even rustig warm moet laten draaien en dan kunnen ze heel veel hebben.
Ik zal er een electrisch schema bij zetten.
Afbeelding
Veel succes.
Gr Redman

Geplaatst: ma jan 22, 2007 8:14 am
door Anonymous
Ochtend bikers,
nou bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Het manual heb ik succesvol kunnen downloaden,bedankt daarvoor. Dat brommerzadel verdoezel ik straks wel bij het verbouwen en wat die tank betreft,heb ik al een vette laag zwart over gespoten. Nou dat kenteken weer: :oops: ik zei al eerder dat het kenteken wat ik heb niet meer geldig is omdat er in 1995 een nieuw kenteken is aangevraagd. Die garagehouder stuurde me zaterdag een kopie van een handelsvoorraad waaruit zou blijken dat de motor nog op dat kenteken geregistreert staat in zijn voorraad. DAT KAN DUS NIET!!!!!! :mrgreen: Als ik naar het postkantoor zou gaan en het zou overschrijven zou ik een ongeldig kenteken op mijn naam laten zetten en dat betekent eigenlijk fraude en valsheid in geschrifte. Iemand in Nederland heeft namelijk het geldige kenteken uit 1995 in zijn bezit en is formeel de eigenaar. :twisted: Wat nu? De garagehouder zou een nieuw kenteken kunnen aanvragen (ik kan dat niet omdat ik geen eigenaar ben) en me dat toesturen. Als hij dat niet doet kan ik niets meer. Wellicht is het verstandig om even naar de politie te gaan en aangifte te doen v.w.b. het gebeuren. Kan ik altijd uitleggen hoe het een en ander tot stand is gekomen en krijg ik geen gezeik achteraf.
Wat vinden jullie?