je mot toch wat...
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Vanmiddag eindelijk begonnen om de chopper aan de praat te krijgen. Dat lijkt simpel maar is het niet omdat één der vorige eigenaren een heel ander idee had over de uitvoering van een 'draadboom' dan de techneuten van Suzuki.
Hetgeen leidde tot het op de plus pool aansluiten van zowel de voedings- als de minkabel van de startmotor... gelukkig heb ik een heel mooi meetinstrumentje om volledige kortsluiting te voorkomen.
Meteen de pluskabel van een rood stukje isotape voorzien.
Morgen weer verder. De verlichting, de controlelampjes en het belangrijkste: de aansluiting op een Honda-kontaktslot.
Nog twee weken om het ding aan de praat te krijgen...
Hetgeen leidde tot het op de plus pool aansluiten van zowel de voedings- als de minkabel van de startmotor... gelukkig heb ik een heel mooi meetinstrumentje om volledige kortsluiting te voorkomen.
Meteen de pluskabel van een rood stukje isotape voorzien.
Morgen weer verder. De verlichting, de controlelampjes en het belangrijkste: de aansluiting op een Honda-kontaktslot.
Nog twee weken om het ding aan de praat te krijgen...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
De huidige staat van de bedrading van de chopper:
Voor doormeten wat nou + en - is heb ik dit handige apparaatje:
Achterspatbord gedemonteerd, lichtje doet het niet:
Daar zit dus zo'n klein lampje in....die wel heel is, maar het om de één of andere reden niet doet:
Verder bezig geweest om de koplamp van stroom te voorzien en uit te vogelen waar welk stroomdraadje voor dient.
Dat kostte me tot nu toe twee hoofdzekeringen.....morgen nieuwe halen...
Wie heeft er een electra-schema en/of WPH?
Voor doormeten wat nou + en - is heb ik dit handige apparaatje:
Achterspatbord gedemonteerd, lichtje doet het niet:
Daar zit dus zo'n klein lampje in....die wel heel is, maar het om de één of andere reden niet doet:
Verder bezig geweest om de koplamp van stroom te voorzien en uit te vogelen waar welk stroomdraadje voor dient.
Dat kostte me tot nu toe twee hoofdzekeringen.....morgen nieuwe halen...
Wie heeft er een electra-schema en/of WPH?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Ha ha ha ha! Ik heb wat opgescharreld op het internet:
De voorkant:
De achterkant:
En het kleurenschema:
Maar liefst 25 verschillende....
Gelukkig heeft één der vorige eigenaren de 'versimpeld' door veel egaal bruine draden te gebruiken, egaal zwarte en groen/geel....van die aarde-draden die je bij electrische apparaten ziet.....
Gelukkig zitten de originele stekkers er nog wel in, met de originele bedrading eraan. Het rare is dat er op de tekening slecht één zekering te zien is, terwijl bij de mijne er een zekeringhuis is met 3 zekeringen, een aparte hoofdzekering, en nog ergens een zekeringsbuisje, en een zekering bij een relais..... dat wordt dus 'even' uitzoeken....of met behulp van het schema een nieuwe draadboom tekenen en dan bouwen...
Eerst de meest simpele oplossing zoeken, draadboom bouwen is een winterklus.
Heb nog 16 dagen voor vertrek naar Spankeren...
De voorkant:
De achterkant:
En het kleurenschema:
Maar liefst 25 verschillende....
Gelukkig heeft één der vorige eigenaren de 'versimpeld' door veel egaal bruine draden te gebruiken, egaal zwarte en groen/geel....van die aarde-draden die je bij electrische apparaten ziet.....
Gelukkig zitten de originele stekkers er nog wel in, met de originele bedrading eraan. Het rare is dat er op de tekening slecht één zekering te zien is, terwijl bij de mijne er een zekeringhuis is met 3 zekeringen, een aparte hoofdzekering, en nog ergens een zekeringsbuisje, en een zekering bij een relais..... dat wordt dus 'even' uitzoeken....of met behulp van het schema een nieuwe draadboom tekenen en dan bouwen...
Eerst de meest simpele oplossing zoeken, draadboom bouwen is een winterklus.
Heb nog 16 dagen voor vertrek naar Spankeren...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7192
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
heb ff gekeken wat ik heb, hij is niet zo heel duidelijk, maar iig wel de correcte, die jij daar hebt is van een '77 GS750 en dat schema "wijkt wat af" van een '79
heb je een Europeaan of US/Canada?
www.magnamaniac.com/rataplan/GS550-750_76-82_NL.pdf
staat er over een kwartiertje, NIET eerder proberen!!!!
heb je een Europeaan of US/Canada?
www.magnamaniac.com/rataplan/GS550-750_76-82_NL.pdf
staat er over een kwartiertje, NIET eerder proberen!!!!
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Helemaal top! Ben 'm aan het binnenhalen!magna schreef:heb ff gekeken wat ik heb, hij is niet zo heel duidelijk, maar iig wel de correcte, die jij daar hebt is van een '77 GS750 en dat schema "wijkt wat af" van een '79
heb je een Europeaan of US/Canada?
www.magnamaniac.com/rataplan/GS550-750_76-82_NL.pdf
staat er over een kwartiertje, NIET eerder proberen!!!!
Mijn GS is zeer waarschijnlijk een Europeaan. Ex-overheidsmachine, het kenteken zou van voor '78 moeten zijn (dus blauwe plaat) maar is dat niet.
Ik heb eens op m'n werk een hele rits ingevoerd (oplopende nrs) in het RDW-kentekenbestand, en daar kwamen allemaal GS'en uit en daarna BMW's. En als een rits dezelfde merk/type tegelijk op kenteken wordt gezet....of het is een actie van een dealer geweest?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
zelf rij ik suzuki GS850 ook k&n imitatie er op gezet. eerst zat er 102 maat sproeier in. door deze uit te boren met een 1.2mm boortje zat ik al redelijk goed. maar niet op de testbank gehad of zo, maar hij start, houdt niet in en reageert behoorlijk fel op het gas en de bougiekleur is koffiebruin.
oja deze is met kickstart en electrisch.
oja deze is met kickstart en electrisch.
groeten uit mooi Dedemsvaart....
Ik heb er originele K&N filters op zitten (een vorige eigenaar heeft daarop niet bezuinigd ) en grotere sproeiers bij Roukama vandaan. Nog geen idee of de motor goed gaat lopen.sjoemie schreef:zelf rij ik suzuki GS850 ook k&n imitatie er op gezet. eerst zat er 102 maat sproeier in. door deze uit te boren met een 1.2mm boortje zat ik al redelijk goed. maar niet op de testbank gehad of zo, maar hij start, houdt niet in en reageert behoorlijk fel op het gas en de bougiekleur is koffiebruin.
oja deze is met kickstart en electrisch.
Eerst de electra goed hebben, dan de rest. Als-ie maar loopt, later ga ik wel naar Hoogland Motoren voor een goede afstelling op de Dynojet.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
De laatste dagen gespendeerd aan het verkoopklaar maken van de Kawasaki GT550. Ik had nog 'wat' onderdelen liggen en ben lekker bezig geweest.... remschijven verwisseld, bagagerekkie gespoten, achterframe gespoten, ander spatbord incl. verlichting gemonteerd, bagagerekkie gemonteerd (ik wilde er eentje opzetten met zij-koffers, maar die beugels bleken het zadelslot in de weg te zitten) carb's gangbaar gemaakt (na een winter rijden zo weggezet, dat is toch niet echt fijn) dus choke gangbaar gemaakt en de gas blijft niet meer hangen, leven WD40!, 3 liter verse olie erin gegoten, voorspatbord vervangen (moest de as eruit rammen met een vuistje), twee halve maantjes nieuw moeten kopen en die passen net niet lekker bij cilinder 1...dus weer prutsen morgen.
Motor start nu wel. Remvloeistof vervangen, morgen de boel verder ontluchten (op druk zetten) en nog een kapotte richtingaanwijzer vervangen.
Ding ziet er, op de velgen na, strak uit zonder roestige tank en ductape om richtingaanwijzers bij elkaar dan wel op hun plek te houden (oude achterspatbord was is aan het doorroesten).
Maandag gaat-ie de straat op met een bordje 'te koop' erop. Hopelijk krijg ik nog een leuk bedragje voor een 24 jaar oude cardanfiets.
Morgen nog even de cardanolie bekijken/vervangen en dan kan ik al het gereedschap weer inpakken en terugbrengen naar m'n eigen werkplek...
Wat foto's:
Motor vlak voor demontage van het voorwiel:
voorwiel met oude remschijven:
Motor start nu wel. Remvloeistof vervangen, morgen de boel verder ontluchten (op druk zetten) en nog een kapotte richtingaanwijzer vervangen.
Ding ziet er, op de velgen na, strak uit zonder roestige tank en ductape om richtingaanwijzers bij elkaar dan wel op hun plek te houden (oude achterspatbord was is aan het doorroesten).
Maandag gaat-ie de straat op met een bordje 'te koop' erop. Hopelijk krijg ik nog een leuk bedragje voor een 24 jaar oude cardanfiets.
Morgen nog even de cardanolie bekijken/vervangen en dan kan ik al het gereedschap weer inpakken en terugbrengen naar m'n eigen werkplek...
Wat foto's:
Motor vlak voor demontage van het voorwiel:
voorwiel met oude remschijven:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!