je mot toch wat...

Nieuwe creaties en andere bezienswaardigheden

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7193
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » do feb 14, 2013 6:17 am

succes
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » do feb 14, 2013 9:17 am

Doe Dick de groeten .
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » vr feb 15, 2013 10:38 pm

Het lijkt erop dat ik Japanse elektra een beetje doorkrijg... vandaag, na enig gepruts met draadjes, knopje op 'aan', startknop indrukken en er is leven!
Dat was wel nadat er een kleine lekkage bij de carbjes was verholpen, een O-ringetje bij een verbinding van de carbje 1 naar carbje 2 was gebarsten en daar zeek de benzine door.
Marshall-uitlaat is gemonteerd, schetsplaten laten lassen en deze beide zaken door een 13-jarige buurjongen van de motorzaak die zich verveelde maar wel twee rechterhanden heeft (en pa heeft zaak met een werkplaats).
Kortom, kon de halve dag een beetje toekijken terwijl het werk gedaan werd :D :D :D :wink:
Als ik morgen tijd heb de choke-kabel vastmaken, forward controls bevestigen (wordt knutselen, de uitlaat zit nu in de weg), tanks erop (moeten iets hoger komen i.v.m. positie benzinekraan, de kop is breder dus moet de kraan hoger). Dinsdag carbjes synchroom stellen en Dynajetten.
Plaatjes volgen.
Laatst gewijzigd door Woody op di feb 19, 2013 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Bericht door Suzuki » za feb 16, 2013 12:16 am

Ben benieuwd.

Gr, Hj

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di feb 19, 2013 8:39 pm

Vandaag niet zoveel gedaan; nieuwe bougies gemonteerd, met monteur carbjes geprobeerd synchroon te krijgen, wat niet lukte dus die (niet de monteur) in de ultrasoon geflikkerd.:x
Forward controls pasten niet meer omdat de uitlaat in de weg zit, dus stukkie ijzer er tussenuit gehaald. Blijkt het geen buis maar een staaf ijzer te zijn...:evil:
Zit een stukkie motorblok in de weg waar het nippel van de remcilinder voor de achterrem zit. Schetsplaatje gemaakt, vloeistofreservoir kan weer aangesloten worden en de forward control ook.

Morgen? Carbjes weer in elkaar zetten, ik heb wat boutjes van de deksels aan gort gedraaid/geslagen (met de beitel). Dat wordt dus waarschijnlijk nieuwe boutjes op maat maken.
Dan weer synchroom stellen, dan Dynojetten, eventueel carbjes er weer vanaf voor andere sproeiers, weer Dynojetten, wellicht weer carbjes eraf enz. enz. enz. enz. totdat er een goede verbranding is.
Dan nieuwe ketting + tandwielen, dan tanks plaatsen en hopelijk kan er dan gereden worden zonder dat ik vitale onderdelen verlies. :wink:
Er is licht aan het eind van deze tunnel!

Waar is het eind van de tunnel? :?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo feb 20, 2013 10:18 pm

1 + 1 = 1!
Kijk zelf maar:

Afbeelding

Stand van zaken per heden:


Afbeelding

De remcilinder voor de achterrem ietsje naar voren geplaatst, anders paste die niet meer (die bout zit in de weg):

Afbeelding

De oplossing voor de ophanging van de uitlaat:

Afbeelding

De verbindingen onderaan het blok met het frame passen niet echt meer, hier zou ik nog wel eens een oplossing voor kunnen vinden.
Mmm morgen toch niks te doen, nieuwe ketting + tandwielen komen vrijdagmiddag pas...

Afbeelding

Doormidden gezaagde verbindingsstuk van de forward controls, denk dat ik hier toch iets van een verbinding ga maken, gewoon voor de stevigheid±

Afbeelding

Na in elkaar zetten van de schoongeweekte carbjes er 126 sproeiers in gedraaid, daarna synchroon stellen en het hok op de Dynojet gehad.
Conclusie: kan beter (voor een sportief motorblok) maar kan ermee door, en ohja, het lekt ergens olie, zou uit deze hoek komen.
GEEN blauwe walm!

Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7193
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » wo feb 20, 2013 10:36 pm

het begint al wat te worden Peter :-=
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo feb 20, 2013 11:17 pm

Helemaal geil: de versnellings-indicator doet het! Een cijfertje wat rood oplicht.
En eindelijk een werkende achterrem. Sta dus op weg naar volgende Texeltreffen niet na 1 km al stil.

Als het wat warmer wordt, ga ik het blok en de uitlaat matzwart spuiten.
Dit is toch iets te veel bling-bling voor mijn doen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » za feb 23, 2013 6:13 pm

Vandaag rijdend vanaf Hoogland Motoren naar huis (garage).
Nog even wat piccies in de werkplaats:

Afbeelding

Afbeelding

Twee weken aan de gang geweest terwijl één week gepland was (zo kun je je dus verkijken op zo een klusje).
Veranderingen: motorblok gewisseld
Uitlaat (Marshall 4-1)
Tellers (origineel en geven de juiste snelheid aan)
Draadboom (origineel)
Bobine´s
Nieuwe ketting en tandwielen
Carbjes ultrasonen en afstellen
Dynojet run
Totale kosten 400 eur en een krat bier (voor het motorblok, draadboom, tellers, bobine´s en overige elektra)
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Wordt inderdaad wat.

Bericht door Suzuki » za feb 23, 2013 11:58 pm

Wordt inderdaad wat !!

Mooi Peter, rijdt, stuurt en remt de motor nu goed ?

Aankomende weken inrijden ?

Succes

Groet, Hj

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di feb 26, 2013 12:35 pm

Rijdt goed, tot 60 trekt-ie goed op, daarna wat trager. Achterrem nog niet geprobeerd, maar liep tot nu toe nog niet vast.
Ergens volgende maand, als het beter weer is (=+10°C en geen regen) maar eens aftanken, vol reservetankje meenemen en kijken hoe ver het duurt voordat de tank leeg is.
Heb nl ontdekt als ik de benzinekraan op'reserve' zet dat geen garantie is dat er dan nog benzine uit komt.
Dan is weten wat je actieradius is wel zo gemakkelijk.
Heeft iemand dunwandige metalen pijp met een binnendiameter van 51mm liggen?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di apr 16, 2013 8:45 pm

Zondagmiddag eindelijk de chopper rijklaar kunnen maken: ransels en pukkel eraan, gereedschap en extra liter olie erin (je weet maar nooit), met een spuitbusje wezen spelen, stickers plakken en daarna even wezen aftanken, weer terug verder knutselen omdat de teller nog een beetje los (= 1 moer niet vast ipv 2 moeren wel vast) ijzerdraadje door de filters heen tegen kwijtraken en gaan.
Niet zo ver, was al laat en samen met Suzuki vanuit A'dam-Noord binnendoor weer terug.
Bij terugkomst de twee buitenste luchtfilters weer op de carbjes gedrukt want die waren losgekomen na een lanceerpoging over een bruggetje in Den Ilp.
Voorlopige tussentijdse conclusie: ding trekt als een dolle door. Onder de 3.000 tpm moet je niet in de 4e of 5e versnelling zijn, rijdt niet lekker. Boven de 5.000 gaat-ie. Rugsteuntje voorkomt lancering motor zonder berijder. Bodemvrijheid valt reuze mee. Herrie is er hoegenaamd niet, pijp is dicht en lang. De foto's komen nog. Nog te doen: toeter en knipperlichtjes. Dat laatste misschien...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7193
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » di apr 16, 2013 8:47 pm

Woody schreef:Zondagmiddag eindelijk de chopper rijklaar kunnen maken: ransels en pukkel eraan, gereedschap en extra liter olie erin (je weet maar nooit), met een spuitbusje wezen spelen, stickers plakken en daarna even wezen aftanken, weer terug verder knutselen omdat de teller nog een beetje los (= 1 moer niet vast ipv 2 moeren wel vast) ijzerdraadje door de filters heen tegen kwijtraken en gaan.
Niet zo ver, was al laat en samen met Suzuki vanuit A'dam-Noord binnendoor weer terug.
Bij terugkomst de twee buitenste luchtfilters weer op de carbjes gedrukt want die waren losgekomen na een lanceerpoging over een bruggetje in Den Ilp.
Voorlopige tussentijdse conclusie: ding trekt als een dolle door. Onder de 3.000 tpm moet je niet in de 4e of 5e versnelling zijn, rijdt niet lekker. Boven de 5.000 gaat-ie. Rugsteuntje voorkomt lancering motor zonder berijder. Bodemvrijheid valt reuze mee. Herrie is er hoegenaamd niet, pijp is dicht en lang. De foto's komen nog. Nog te doen: toeter en knipperlichtjes. Dat laatste misschien...
GA JE MOND SPOELEN :evil:
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di apr 16, 2013 8:58 pm

magna schreef:
Woody schreef:Nog te doen: toeter en knipperlichtjes. Dat laatste misschien...
GA JE MOND SPOELEN :evil:
Misschien, Magna, misschien.
Is wel handig bij nachtelijke ritjes. En die heb ik wel eens.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Bericht door Suzuki » wo apr 17, 2013 8:46 pm

Na twee uren gestuurd te hebben op mijn pas aangekochte en opgeknapte Kawasaki GTR 1000, met koffers en scherm ( geen RAT dus) zijn Peter en ik binnen door teruggereden naar Purmerend. Ik moet zeggen ik heb nog niet eerder op een machine gereden als een GTR 1000 , maar wat rijdt dit fantastisch soepel en erg snel, Peter raakte dan ook al snel achterop, op de snelweg moet je oppassen dat je niet continue
de legale snelheidslimiet overschrijdt. In iedergeval was het een zeer succelvolle test rit en ik denk dat ik deze zomer nog wel wat ritjes met deze motor ga rijden.

Iedereen en fijn en succesvol motorseizoen gewenst.

Plaats reactie