Pagina 1 van 7

ze wil niet meer

Geplaatst: do feb 01, 2007 2:21 pm
door mania
HELP

Geplaatst: do feb 01, 2007 2:25 pm
door mania
al meer dan een half jaar heb ik problemen met mijn motor, dan weer een achter wiel dat hobbelt, een blok dat vast loopt, en nu doet ze het nog steeds niet goed :(
ik kan niet harder dan 80(nee ik houd de rem er niet op) dan gaat ze in houden, het lijkt wel af de carbarteur niet meer goed is.
wie o wie heeft hier verstand van en kan mij alsjeblieft helpen :cry:
\groetjes mania

Geplaatst: do feb 01, 2007 2:46 pm
door Redpigeon
Kom chapter-zuid help dat meisje met haar motor :twisted:
er zijn toch noch wel "handige jongens" daar in Brabant,
of mot er gewacht worden tot kay uut de revalidatie komt :twisted:

Geplaatst: do feb 01, 2007 2:48 pm
door Teevee
Er is na die vastloper een ander blokje onder gegaan toch hè?

Dingen waar ik zo even aan denk is geen benzine genoeg of geen lucht genoeg.
Je carburateurafstelling verloopt meestal niet zomaar maar benzinekranen verstoppen wel en luchtfilters ook.

Geplaatst: do feb 01, 2007 4:53 pm
door mania
ja idd teevee er zit pas een ander blok onder, daarom denk ik zelf ook dat het de caberateur is.
ze houdt echt in als ik harder rijd.ik heb wel een boek van mijn motor, maar ik heb er eens bij gezeten en die caberateur ziet er wel erg ingewikkeldt uit. :?

Geplaatst: do feb 01, 2007 4:55 pm
door mania
en oja ik heb er pas ook zo'n flesje ingegooid om alles schoon te spoelen, van de benzine leidingen enzo. ook heb ik er een nieuw lucht filter in gedaan

Geplaatst: do feb 01, 2007 5:05 pm
door Teevee
Luchtfilter zit dus goed.
Van dat spul om je carburateurs mee te reinigen lost volgens mij geen verstopte benzinekranen op dus dat zou nog kunnen.

Worden allebei je uitlaatbochten wel heet als hij niet meer lekker trekt?
En trekt hij meteen niet door, ook als de motor koud is?

Geplaatst: do feb 01, 2007 5:40 pm
door redman
misschien een domme opmerking maar heb je de carb luchtdicht aan je nieuwe blok gemonteerd.Ik heb eens de fout gemaakt de pakkingen te vergeten en toen zoog hij valse lucht met als gevolg dat de motor niet wilde trekken bij hogere toerentallen. Dan wordt het blok meestal sneller warm dan normaal.
Gr Redman

Geplaatst: do feb 01, 2007 5:54 pm
door mania
ja uitlaten worden gewoon heet, en maakt niet uit of ze warm of koud is.
volgens mij zijn ze gewoon luchtdicht, redman

Geplaatst: do feb 01, 2007 5:58 pm
door Redpigeon
Ander vraagje heb je de carburateurs van je oude blok gebruikt,
of zat er bij dit blok een set bij die je hebt gemonteerd ?
Het kan dus zijn dat deze nog afgesteld moeten worden,
of dat de hoofdsproeiers vervangen moeten worden door een met een grotere doorlaat.
Zitten de electra stekkers goed in elkaar, heb je de bougies vervangen,
heb je er geen slechte bougiedop op zitten ??

Geplaatst: do feb 01, 2007 7:56 pm
door Anonymous
:D Hallo mania :D worden wij samen de twee krukken van het forum? :lol: Schijnbaar staan we allebei met de bek vol tanden als er iets technisch met de motor gebeurt. 8) Ik kan je verzekeren dat hier een stel mensen rondloopt die niet van ophouden weten,ze helpen met raad en daad. :lol: Ik zat in een diep dal wat de techniek en mijn motor betrof,maar ze hebben me er helemaal bovenop geholpen. :-**
Ze zijn zelfs bereid om langs te komen om mee te sleutelen,geweldig. :o
Ook jij komt dus vroeg of laat van je problemen af :wink:
good luck.

Geplaatst: vr feb 02, 2007 12:53 pm
door mania
nee de oude carberateur zit er nog op en er zitten pas andere bougies op :?
ik weet het ook allemaal niet meer :cry:
maar ik weet wel dat ik dat ding niet uitelkaar ga halen(carberateur), ik heb er al eens naar gekeken en dat ziet me er veel te ingewikkeld uit.
ik heb ze al flink uitgescholden en de sleutels van mijn leen motor ben ik ook al kwijt :evil: sorry Ben :wink:
ik wil onderhand wel weer eens rijden

Geplaatst: vr feb 02, 2007 4:22 pm
door Teevee
Hij heeft wel goed gelopen neem ik aan nadat het blok gewisseld is?

Afstellen en zo ben ik eigenlijk niet zo bang voor, bij Swinkels weten ze meetal wel waar ze mee bezig zijn. Heb je daar trouwens al gëinformeerd?

Of hij voldoende benzine krijgt is snel te testen. Kraan dicht, slag losmaken, kraan open (met een fles of zo daaronder, anders geeft het zo'n zooi) en kijken of daar een lekkere flinke straal uit komt.

Geplaatst: vr feb 02, 2007 6:10 pm
door mania
nee teevee, voor het blok liep ze ook al niet lekker, bij swinkels zeiden ze dat het wel over ging nu het andere blok er in zit, maar het is niet zo,
het lijkt of de flotter kapot is of blijft hangen

Geplaatst: vr feb 02, 2007 6:55 pm
door redman
volgens mij zijn ze gewoon luchtdicht, redman

Ik bedoel de inlaatrubbers/aansluiting van carb's op cylinder.De carbs zijn opnieuw gemonteerd en als daar ergens een lekje zit wil het blok ook niet goed doorgaan in toeren.Had Stitch ook eens met zijn Witch geloof ik.
Of er is iets mis met de onsteking/vervroeging?
Gr Redman