ze wil wel, maar echt niet lekker meer

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » vr aug 03, 2007 12:35 pm

JPi schreef:Nouja.. toch wel met die accu.. deze buffert ook de (hoeveelheid) stroom van de generator. Als die ff te weinig kan leveren neemt de volle accu het over.. tenzij ie niet meer vol (geladen of lett. vol) is.
Een ontsteking heeft een zekere spanning nodig om te funktioneren.. als de accu die niet meer kan leveren tja.. prutteldepruttel tot stoppen aan toe. Dan kan de generator leveren wat ie wil maar als de accu e.e.a. niet kan opslaan of doorgeven.. :arrow: duwen dan maar :evil:
De meeste motoren hebben een dusdanige stroomfabriek (dynamo) dat deze bij stationair draaien eigenlijk te weinig stroom levert om alles gaande te houden, de ontsteking, verlichting, knipperlicht, remlicht enzo.
Dus wordt de stroomvoorraad van de accu aangesproken.
Tenzij deze niet meer zoveel heeft, dan wordt het laatste beetje eruit getrokken en mag je daarna zelf gaan duwen.
Deze symptomen komen ook wel voor als je accupolen losgetrild zijn...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » vr aug 03, 2007 12:39 pm

nee, nog steeds niet opgehaald... :cry: 't is niet dat ik er geen tijd voor heb gehad, maar 't is zo'n kolere-eind lopen (zeker terug met brommertje) en het is er nog niet van gekomen om iemand met een koekblikkie te vragen voor vervoer.
ja, één keer, EN TOEN WAS DE ZAAK DICHT :evil:

ik heb sinds 't mobyratte-gebeuren niet meer zelf op de plakbak gereden. ik denk dat als ze me, daar bovenop, nou ook nog 's aanhouden met de plakbak, dat ik dan echt zwaar de pineut ben... toch een iets de schrik erin :oops:

keertje verstandig, kan ook geen kwaad, toch?

things to do lijst schiet nog niet echt op, ik probeer m'n aandacht min of meer gelijkmatig te verdelen tussen de plakbak en de kawa (en de kids, het huishouden, de fora, de administratie en sardaukar z'n nieuwe speelgoedje hij heeft een luchtbuks gekocht, maar da's leuk!!!!!!! enzovoort enzovoort enzovoort....
kortom, langzaam doch gestaag. maar vooral langzaam.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » vr aug 03, 2007 12:40 pm

dat deze bij stationair draaien eigenlijk te weinig stroom levert om alles gaande te houden, de ontsteking, verlichting, knipperlicht, remlicht enzo.
ja, maar dat liep eigenlijk allemaal wel OK... 't is meer dat inzakken.... voor de volgende operaties moet ff de tank eraf, moet ik ff plek hebben binnen, moet dus eerst de kawa naar buiten en dat kan pas als ik de bedrading waterdicht heb gemaakt.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Plaats reactie