ze wil wel, maar echt niet lekker meer
Moderators: Goos, Woody, Teevee
filter der tussen zetten kan geen kwaad en kost geen drol dus jekan nog gewoon beleg op je brood doen
en anders ff je tank leeg rijden of ff overgieten en dan gewoon de stofzuigerslang derop komt alles der wel uit
maar dan niet van je eigen stofzuiger maar die bij van die autowasstraten/tankstation staan die werken echt geweldig
heb ik al zo vaak gebruikt werk perfect
en anders ff je tank leeg rijden of ff overgieten en dan gewoon de stofzuigerslang derop komt alles der wel uit
maar dan niet van je eigen stofzuiger maar die bij van die autowasstraten/tankstation staan die werken echt geweldig
heb ik al zo vaak gebruikt werk perfect
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.
vind ik ook, stap voor stap...Als dat het oplost ben je klaar....zo niet...genoeg opties over om verder te knutselen
gisteren heb ik 't extra benzinefiltertje ertussen gebouwd. vandaag mee gereden (dwz, flink testritje, dus sardaukar reed), leek wel alsof 't nog erger was *zucht*.
Geeft niet.... was in principe ook te verwachten, want dat benzinefiltertje stopt de troeptoevoer wel, maar lost niet de al aanwezige troep in de carbs op. eerst dus maar eens een keertje of wat aftappen, eventueel carbs en vooral sproeiers weer schoonmaken, en als het DAN NOG NIET over is (aargh), tank schoonmaken met spullie.
en als dat nog steeds niet helpt, maar eens op zoek gaan naar 't volgende plan *zucht*.
in 't begin van de avond zelf nog ff stukje gereden, dat gaat trouwens steeds soepeler
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 246
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:22 pm
- Locatie: Gemert
ik onthou 'm ff, Braveheart, als dit niet werkt...
Vanochtend ander benzinefiltertje erin gezet, eerste was niet helemaal OK.
Die nieuwe achterband is een wereld van verschil, ik heb de Plakbak sindsdien niet één keer meer voelen 'dweilen' over de weg....
Rijden gaat steeds lekkerder trouwens
Vanochtend ander benzinefiltertje erin gezet, eerste was niet helemaal OK.
Die nieuwe achterband is een wereld van verschil, ik heb de Plakbak sindsdien niet één keer meer voelen 'dweilen' over de weg....
Rijden gaat steeds lekkerder trouwens
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Vanochtend voor 't eerst sinds tijden weer rijles gehad en een vol uur op de Plakbak gereden. Ging lekker, instructeur vindt ook dat ik best wel vooruit ben gegaan
Plakbak reed als een zonnetje, heeft niet één keer ingehouden. Nou deed de Plakbak dat sowieso bij mij vrijwel nooit (en al helemaal de laatste tijd niet), maar goed, ik rij vnl binnen de bebouwde kom (Sardaukar, bij wie de motor iedere keer inhoudt niet) en ik rij substantieel rustiger (dan Sardaukar). Dus vandaag was een mooie test, kijken hoe de Plakbak bij mij bij vergelijkbare omstandigheden reageert.... nah, niks aan 't handje. Rijdt prima. Instructeur zegt ook, wat zeur je, ding rijdt lekker... (ff tussendoor, trouwens geen commentaar van de instructeur op Plakbaks nieuwe smoelwerk )
Ik krijg dus steeds meer 't gevoel dat 't probleem vooral veroorzaakt wordt door Sardaukars rijstijl, die misschien wel hartstikke goed is voor de wat sportievere motor, maar niet voor deze dame...
Sardaukar natuurlijk hevig in protest... ligt niet aan hem, ligt aan de motor....
ben er nog niet helemaal uit.... 't wordt tijd dat Sardaukar weer eens op de Plakbak rijdt, misschien dat het zowaar toch zo is dat extra benzinefilter en carbs een paar keer lostikken en aftappen voldoende heeft geholpen.... ben benieuwd....
Plakbak reed als een zonnetje, heeft niet één keer ingehouden. Nou deed de Plakbak dat sowieso bij mij vrijwel nooit (en al helemaal de laatste tijd niet), maar goed, ik rij vnl binnen de bebouwde kom (Sardaukar, bij wie de motor iedere keer inhoudt niet) en ik rij substantieel rustiger (dan Sardaukar). Dus vandaag was een mooie test, kijken hoe de Plakbak bij mij bij vergelijkbare omstandigheden reageert.... nah, niks aan 't handje. Rijdt prima. Instructeur zegt ook, wat zeur je, ding rijdt lekker... (ff tussendoor, trouwens geen commentaar van de instructeur op Plakbaks nieuwe smoelwerk )
Ik krijg dus steeds meer 't gevoel dat 't probleem vooral veroorzaakt wordt door Sardaukars rijstijl, die misschien wel hartstikke goed is voor de wat sportievere motor, maar niet voor deze dame...
Sardaukar natuurlijk hevig in protest... ligt niet aan hem, ligt aan de motor....
ben er nog niet helemaal uit.... 't wordt tijd dat Sardaukar weer eens op de Plakbak rijdt, misschien dat het zowaar toch zo is dat extra benzinefilter en carbs een paar keer lostikken en aftappen voldoende heeft geholpen.... ben benieuwd....
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4422
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Hoe zat het ook alweer? Hield je motor ook in alstie lekker warm gedraaid was?
Als ik met mn cb750 namelijk te snel (met koude motor dus) te veel gas geef (vol gas vooruit dus) dan houdt mijn motor ook in, maar als ik een paar km gereden heb (motortje lekker warm dus) dan is het euvel voorbij.
Dus...
Als ik met mn cb750 namelijk te snel (met koude motor dus) te veel gas geef (vol gas vooruit dus) dan houdt mijn motor ook in, maar als ik een paar km gereden heb (motortje lekker warm dus) dan is het euvel voorbij.
Dus...
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
De cb houdt altijd in als ik in een keer vol gas ga rijden.Misschien kwestie van kleppen en ontsteking die ik van de week eens af ga stellen.Maar ik geef rustig gas en dan gaat het prima.Ik zie het als de nukken van een grand old lady met de nodige km achter de wielen.
Als je er mee om kunt gaan en het wordt niet erger is het geen probleem volgens mij.
Gr Redman.
Als je er mee om kunt gaan en het wordt niet erger is het geen probleem volgens mij.
Gr Redman.
Tsja, dat is mien ok wat.......
Koude motor met choke en dan volgas verzuipt ie toch een beetje, dus logisch.Goos schreef:Hoe zat het ook alweer? Hield je motor ook in alstie lekker warm gedraaid was?
Als ik met mn cb750 namelijk te snel (met koude motor dus) te veel gas geef (vol gas vooruit dus) dan houdt mijn motor ook in, maar als ik een paar km gereden heb (motortje lekker warm dus) dan is het euvel voorbij.
Dus...
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
inzakprobleem was: motor op temperatuur, constant rijden rond de 4000 toeren, dan zakt de motor in tot ongeveer 2000 toeren en pakt 't dan weer op.
ander probleem (ben er nog steeds niet uit of dat er nou wel of niet mee te maken heeft): motor op temperatuur, uitzetten en dan niet gelijk weer willen starten. Na vijf minuutjes wachten / vlotterkamers aftappen / benzinekraantje dicht wil het nog wel eens een stuk beter gaan.
ander probleem (ben er nog steeds niet uit of dat er nou wel of niet mee te maken heeft): motor op temperatuur, uitzetten en dan niet gelijk weer willen starten. Na vijf minuutjes wachten / vlotterkamers aftappen / benzinekraantje dicht wil het nog wel eens een stuk beter gaan.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
criticz schreef:inzakprobleem was: motor op temperatuur, constant rijden rond de 4000 toeren, dan zakt de motor in tot ongeveer 2000 toeren en pakt 't dan weer op.
ander probleem (ben er nog steeds niet uit of dat er nou wel of niet mee te maken heeft): motor op temperatuur, uitzetten en dan niet gelijk weer willen starten. Na vijf minuutjes wachten / vlotterkamers aftappen / benzinekraantje dicht wil het nog wel eens een stuk beter gaan.
ouderdom
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.
Andere optie is lichte bevriezing van de spruitstukken bij koude motor.Vleer schreef:Koude motor met choke en dan volgas verzuipt ie toch een beetje, dus logisch.Goos schreef:Hoe zat het ook alweer? Hield je motor ook in alstie lekker warm gedraaid was?
Als ik met mn cb750 namelijk te snel (met koude motor dus) te veel gas geef (vol gas vooruit dus) dan houdt mijn motor ook in, maar als ik een paar km gereden heb (motortje lekker warm dus) dan is het euvel voorbij.
Dus...
ojawelhoor.. hangt van een aantal factoren af zoals luchtvochtigheid en starttemperatuur en is ook wel snel voorbij met deze temps zodat iedereen denkt komt door te veel benzine oid.. is toch vaak lichte bevriezing. De verdamping van benzine kost heel veel warmte daarom smorgens altijd rustig aan de gang met zo'n ding.. Jaja kweetut tis een rat enzo..en die gaan we niet verwennen