ze wil wel, maar echt niet lekker meer

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

elvis
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 859
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 7:35 pm
Locatie: zwijndrecht

Bericht door elvis » wo apr 04, 2007 7:29 pm

filter der tussen zetten kan geen kwaad en kost geen drol dus jekan nog gewoon beleg op je brood doen

en anders ff je tank leeg rijden of ff overgieten en dan gewoon de stofzuigerslang derop komt alles der wel uit
maar dan niet van je eigen stofzuiger maar die bij van die autowasstraten/tankstation staan die werken echt geweldig

heb ik al zo vaak gebruikt werk perfect
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » wo apr 04, 2007 7:51 pm

Als dat het oplost ben je klaar....zo niet...genoeg opties over om verder te knutselen
vind ik ook, stap voor stap...
gisteren heb ik 't extra benzinefiltertje ertussen gebouwd. vandaag mee gereden (dwz, flink testritje, dus sardaukar reed), leek wel alsof 't nog erger was *zucht*.
Geeft niet.... was in principe ook te verwachten, want dat benzinefiltertje stopt de troeptoevoer wel, maar lost niet de al aanwezige troep in de carbs op. eerst dus maar eens een keertje of wat aftappen, eventueel carbs en vooral sproeiers weer schoonmaken, en als het DAN NOG NIET over is (aargh), tank schoonmaken met spullie.
en als dat nog steeds niet helpt, maar eens op zoek gaan naar 't volgende plan *zucht*.

in 't begin van de avond zelf nog ff stukje gereden, dat gaat trouwens steeds soepeler :-**
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

braveheart
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 246
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:22 pm
Locatie: Gemert

Bericht door braveheart » vr apr 06, 2007 8:44 am

heb nog een tank liggen van een suzuki gs450 e van 1990 als je er iets aan heb kost voor aspirant club leden niets

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » ma apr 09, 2007 1:21 pm

ik onthou 'm ff, Braveheart, als dit niet werkt...
Vanochtend ander benzinefiltertje erin gezet, eerste was niet helemaal OK.

Die nieuwe achterband is een wereld van verschil, ik heb de Plakbak sindsdien niet één keer meer voelen 'dweilen' over de weg....
Rijden gaat steeds lekkerder trouwens 8)
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » za apr 21, 2007 12:36 pm

Vanochtend voor 't eerst sinds tijden weer rijles gehad en een vol uur op de Plakbak gereden. Ging lekker, instructeur vindt ook dat ik best wel vooruit ben gegaan :-**
Plakbak reed als een zonnetje, heeft niet één keer ingehouden. Nou deed de Plakbak dat sowieso bij mij vrijwel nooit (en al helemaal de laatste tijd niet), maar goed, ik rij vnl binnen de bebouwde kom (Sardaukar, bij wie de motor iedere keer inhoudt niet) en ik rij substantieel rustiger (dan Sardaukar). Dus vandaag was een mooie test, kijken hoe de Plakbak bij mij bij vergelijkbare omstandigheden reageert.... nah, niks aan 't handje. Rijdt prima. Instructeur zegt ook, wat zeur je, ding rijdt lekker... (ff tussendoor, trouwens geen commentaar van de instructeur op Plakbaks nieuwe smoelwerk :twisted: )

Ik krijg dus steeds meer 't gevoel dat 't probleem vooral veroorzaakt wordt door Sardaukars rijstijl, die misschien wel hartstikke goed is voor de wat sportievere motor, maar niet voor deze dame...
Sardaukar natuurlijk hevig in protest... :evil: ligt niet aan hem, ligt aan de motor....

ben er nog niet helemaal uit.... 't wordt tijd dat Sardaukar weer eens op de Plakbak rijdt, misschien dat het zowaar toch zo is dat extra benzinefilter en carbs een paar keer lostikken en aftappen voldoende heeft geholpen.... ben benieuwd....
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » za apr 21, 2007 3:21 pm

Hoe zat het ook alweer? Hield je motor ook in alstie lekker warm gedraaid was?

Als ik met mn cb750 namelijk te snel (met koude motor dus) te veel gas geef (vol gas vooruit dus) dan houdt mijn motor ook in, maar als ik een paar km gereden heb (motortje lekker warm dus) dan is het euvel voorbij.

Dus... :roll:
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » za apr 21, 2007 9:07 pm

De cb houdt altijd in als ik in een keer vol gas ga rijden.Misschien kwestie van kleppen en ontsteking die ik van de week eens af ga stellen.Maar ik geef rustig gas en dan gaat het prima.Ik zie het als de nukken van een grand old lady met de nodige km achter de wielen.
Als je er mee om kunt gaan en het wordt niet erger is het geen probleem volgens mij.
Gr Redman.
Tsja, dat is mien ok wat.......

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » za apr 21, 2007 9:49 pm

Goos schreef:Hoe zat het ook alweer? Hield je motor ook in alstie lekker warm gedraaid was?

Als ik met mn cb750 namelijk te snel (met koude motor dus) te veel gas geef (vol gas vooruit dus) dan houdt mijn motor ook in, maar als ik een paar km gereden heb (motortje lekker warm dus) dan is het euvel voorbij.

Dus... :roll:
Koude motor met choke en dan volgas verzuipt ie toch een beetje, dus logisch.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » zo apr 22, 2007 7:55 pm

inzakprobleem was: motor op temperatuur, constant rijden rond de 4000 toeren, dan zakt de motor in tot ongeveer 2000 toeren en pakt 't dan weer op.

ander probleem (ben er nog steeds niet uit of dat er nou wel of niet mee te maken heeft): motor op temperatuur, uitzetten en dan niet gelijk weer willen starten. Na vijf minuutjes wachten / vlotterkamers aftappen / benzinekraantje dicht wil het nog wel eens een stuk beter gaan.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

elvis
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 859
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 7:35 pm
Locatie: zwijndrecht

Bericht door elvis » zo apr 22, 2007 9:03 pm

criticz schreef:inzakprobleem was: motor op temperatuur, constant rijden rond de 4000 toeren, dan zakt de motor in tot ongeveer 2000 toeren en pakt 't dan weer op.

ander probleem (ben er nog steeds niet uit of dat er nou wel of niet mee te maken heeft): motor op temperatuur, uitzetten en dan niet gelijk weer willen starten. Na vijf minuutjes wachten / vlotterkamers aftappen / benzinekraantje dicht wil het nog wel eens een stuk beter gaan.

ouderdom :wink:
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.

Gebruikersavatar
Sardaukar
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 534
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 2:07 pm
Locatie: Ede

Bericht door Sardaukar » ma apr 23, 2007 12:18 pm

Ik zal de plakbak zo eens ff meenemen voor een uitje. Eens zien wat ie gaat doen.
Sardaukar natuurlijk hevig in protest... ligt niet aan hem, ligt aan de motor....
Tuurlijk ligt het aan de motor!!
Live to ride, ride to live. Too wild to be tamed forever

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma apr 23, 2007 12:56 pm

Vleer schreef:
Goos schreef:Hoe zat het ook alweer? Hield je motor ook in alstie lekker warm gedraaid was?

Als ik met mn cb750 namelijk te snel (met koude motor dus) te veel gas geef (vol gas vooruit dus) dan houdt mijn motor ook in, maar als ik een paar km gereden heb (motortje lekker warm dus) dan is het euvel voorbij.

Dus... :roll:
Koude motor met choke en dan volgas verzuipt ie toch een beetje, dus logisch.
Andere optie is lichte bevriezing van de spruitstukken bij koude motor.

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » ma apr 23, 2007 1:05 pm

JPi schreef:
Andere optie is lichte bevriezing van de spruitstukken bij koude motor.
Toch niet bij deze temperaturen :? :wink:
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma apr 23, 2007 1:21 pm

ojawelhoor.. hangt van een aantal factoren af zoals luchtvochtigheid en starttemperatuur en is ook wel snel voorbij met deze temps zodat iedereen denkt komt door te veel benzine oid.. is toch vaak lichte bevriezing. De verdamping van benzine kost heel veel warmte daarom smorgens altijd rustig aan de gang met zo'n ding.. Jaja kweetut tis een rat enzo..en die gaan we niet verwennen :wink:

Gebruikersavatar
Sardaukar
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 534
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 2:07 pm
Locatie: Ede

Bericht door Sardaukar » ma apr 23, 2007 2:24 pm

>:) # %&%$%## :evil: Ik hou er mee op!!

Plakbak doet 't alleen als je heel, heeeeel, heeeeeeeeeeel rustig gas geeft en schakelt. En dan nog gaat dat niet altijd goed.
't zal wel weer aan mij liggen :(
Live to ride, ride to live. Too wild to be tamed forever

Plaats reactie