ze wil wel, maar echt niet lekker meer

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » za jun 30, 2007 12:06 pm

't inzakprobleem is er idd nog steeds, laatst op de terugweg van de DHR was 't dermate k*t dat we niet eens de snelweg hadden kúnnen pakken, ook als we hadden gewild.
de Plakbak mag dus voorlopig weer ff in de woonkamer slapen, dan ga ik d'r maar weer eens uit elkaar halen.
moest sowieso, want de koplampunit begon beetje bij beetje naar beneden te zakken, de toerenteller doet ut niet meer en bovendien brand ik van verlangen om te beginnen aan 't koelvloeistofinjectieprojectje en de vleugels. enneuh, oja, materiaal voor zadeltaspoging nr 3 staat klaar. kortom, 't is weer sleuteltijd.

is er misschien iemand van 't Rataplan Rescue Team die me ergens in de komende twee weken een handje zou kunnen helpen met 't opnieuw helemaal schoonmaken van de carbs (trilbakkie) en 't controleren van 't één en ander aan elektronica (bobines, ontsteking - stroboscoopje staat hier al, maar ik heb geen idee wat ik er precies mee moet doen) ?
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » wo jul 18, 2007 3:42 pm

plakbak staat ondertussen alweer even binnen.
dit zijn de projecten voor de komende tijd:

wat betreft het inzakprobleem:
* leenbobines erop zetten en testritje laten maken om te kijken of het een bobineprobleem is. ik heb nu twee eend-bobines en 3 (3?) eendkabeltjes liggen, ik ben benieuwd of ik e.e.a. passend krijg, of in ieder geval passend genoeg voor een testrit.
* gasnaald één standje laten zakken en testritje laten maken om te kijken of dat iets verbetert.
* rubbers tussen carbs en cilinders controleren (WD40 d'r op en rijden) om te kijken of er geen valse lucht wordt aangezogen.

gewoon sleutelwerk:
* toerentellerkabeltje fixen of vervangen, is gebroken.
* kijken of ik de benzinetoevoer via het extra benzinefilter toch kan verkorten, dat zit nu in een redelijk omweggetje omdat direct niet past. omweggetje is niet eens zo heel erg, maar er zit ook niveauverschil in het omweggetje, da's misschien minder.
* compressie meten van beide cilinders. niet dat ik denk dat daar een probleem zit, maar gewoon voor de weet. en voor de fun.

smoelwerk en overig:
* andere koplampunit, plakbak d'r kop zakte langzaam maar zeker naar beneden en ik heb een ander ideetje waardoor d'r kop iets meer 'mean' wordt. soort van raptor-look.
* vleugels: daar schreeuwt ze al een tijdje om. criteria: moet niks aantasten aan veiligheid (dat je jezelf niet onthoofd als je er ooit eens tegenaan komt of dat je de helft van het tegemoetkomend verkeer niet meer kunt zien)
* zadeltassen versie 3.0, daar moeten de achterknippers dan ook in verwerkt worden.
* koelvloeistofinjectiesysteem.
* uitlaten: eigenlijk wil ik de plek van de uitlaten anders. ben toch wel heel erg gecharmeerd van die rechtopstaande schoorsteen-uitlaten zoals op 't span van der Obergefreiter... achter of naast de zadeltassen, dat zie ik nog wel.
* iets dat iets op afstand doet. voor als er dus iemand bij je motor staat te kijken als je zelf ff verderop staat / op een terrasje zit. wat weet ik nog niet precies, dat hangt ook een beetje vanaf waar ik tegenaan loop aan materiaal. wat dit betreft ben ik trouwens nog wel op zoek naar een radiografisch bestuurbaar dinges, 't maakt niet zoveel uit wat voor dinges, het enige dat ik over wil houden is de bestuur-unit en het dingetje dat iets (licht, geluid, beweging) doet. heeft iemand toevallig nog iets liggen?

Ik heb nog weinig gedaan, ben meer dingen aan 't verzamelen geweest tot nu toe en ik heb de koplampunit eraf gehaald.
Maar ik hou jullie op de hoogte.

Best een lang lijstje eigenlijk *slik* :shock:
Laatst gewijzigd door criticz op wo jul 18, 2007 10:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7193
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » wo jul 18, 2007 4:18 pm

criticz schreef:plakbak staat ondertussen alweer even binnen.

* iets dat iets op afstand doet. voor als er dus iemand bij je motor staat te kijken als je zelf ff verderop staat / op een terrasje zit. wat weet ik nog niet precies, dat hangt ook een beetje vanaf waar ik tegenaan loop aan materiaal. wat dit betreft ben ik trouwens nog wel op zoek naar een radiografisch bestuurbaar dinges, 't maakt niet zoveel uit wat voor dinges, het enige dat ik over wil houden is de bestuur-unit en het dingetje dat iets (licht, geluid, beweging) doet. heeft iemand toevallig nog iets liggen?
Moet ff kijken voor de zekerheid, maar ik denk dat ik hierin wel kan voorzien.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » wo jul 18, 2007 9:29 pm

criticz schreef: * vleugels
* koelvloeistofinjectiesysteem.
* uitlaten
* iets dat iets op afstand doet.
Hmmm, klinkt interessant. Leuk al die bijzondere dingen.
Hou ons op de hoogte van de vorderingen ! Liefst met foto's als het kan.
Altijd goed voor de inspiratie van anderen !

-Vleugels ? :shock: Ik ben benieuwd !!
-Koelvloeistofinjectiesysteem. Cool. Hoe ga je dat doen ? injectiepunt ? mechanisch of elektrisch ?
- Uitlaten. tof ! Hoe ga je dit aanpakken ?
- iets dat iets op afstand doet ? Ik hoop niet dat je hierbij aan dynamiet en een ontsteking zat te denken.. :wink: Wel effectief, maar is maar 1 keer leuk volgens mij.... :twisted:
CHROME won't get you home.

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » wo jul 18, 2007 10:33 pm

-Vleugels ? Ik ben benieuwd !!
verder niet functioneel, alleen voor de looks :mrgreen:
-Koelvloeistofinjectiesysteem. Cool. Hoe ga je dat doen ? injectiepunt ? mechanisch of elektrisch ?
elektrisch, ik heb twee draadjes en 't knopje van m'n toeter over. injectiepunt zo dicht nogelijk bij de bochten, hangt een beetje van de bevestigingsmogelijkheden van pompje en reservoir af waar precies.
- Uitlaten. tof ! Hoe ga je dit aanpakken ?
voorlopig nog niet echt een duidelijk omlijnd idee. waarschijnlijk iets met het laatste stuk eraf, bocht maken met flexpijp en dan het laatste stuk (verticaal) weer bevestigen en kijken of ik iets met zo'n schoorsteenklep kan fixen.
- iets dat iets op afstand doet ? Ik hoop niet dat je hierbij aan dynamiet en een ontsteking zat te denken..
:twisted: hmmm... nou je 't zegt... maar dan een softe versie zodat de plakbak 't ook nog steeds grappig kan vinden....

ik hoop dat 't lukt met foto's, m'n eigen apparaat is daar niet meer voor geschikt...

oja, trouwens, alsof 't lijstje nog niet lang genoeg was... checken van de rubbers tussen carsb en cilinders er ook bij gezet.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » do aug 02, 2007 5:12 pm

plakbak heeft eindelijk d'r felbegeerde vlerken :twisted:

Afbeelding

andere fotootjes volgen nog.

*ahum* :oops: kwam er trouwens achter dat de accu behoorlijk droog stond. nu zit de accu van de kawa van Sardaukar erin, maar ik moest maar 's een nieuw accuutje gaan kopen.
raar maar waar: 't lijkt wel alsof 't inzakprobleem minder is sinds de betere accu er in zit. maar dan kan toch niks met elkaar te maken hebben?
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » do aug 02, 2007 5:59 pm

:-= :-** :-=
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do aug 02, 2007 6:29 pm

Nouja.. toch wel met die accu.. deze buffert ook de (hoeveelheid) stroom van de generator. Als die ff te weinig kan leveren neemt de volle accu het over.. tenzij ie niet meer vol (geladen of lett. vol) is.
Een ontsteking heeft een zekere spanning nodig om te funktioneren.. als de accu die niet meer kan leveren tja.. prutteldepruttel tot stoppen aan toe. Dan kan de generator leveren wat ie wil maar als de accu e.e.a. niet kan opslaan of doorgeven.. :arrow: duwen dan maar :evil:

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7193
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » do aug 02, 2007 9:46 pm

criticz schreef: *ahum* :oops: kwam er trouwens achter dat de accu behoorlijk droog stond. nu zit de accu van de kawa van Sardaukar erin, maar ik moest maar 's een nieuw accuutje gaan kopen.
raar maar waar: 't lijkt wel alsof 't inzakprobleem minder is sinds de betere accu er in zit. maar dan kan toch niks met elkaar te maken hebben?
Echt wel, een slechte accu kan voor de raarste storingen zorgen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » vr aug 03, 2007 12:08 am

nou ja, het probleem is substantieel minder, maar niet helemaal weg... dus 't is helaas niet alleen een kwestie van een andere accu...

oja, meer fotootjes :D

Afbeelding

Afbeelding
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » vr aug 03, 2007 8:32 am

Wow.Mooie vleugels.
Maar als het metaal is krijg je problemen als de politie je aanhoudt :D
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

ThreewheelFrans
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 66
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:05 am
Locatie: Herberg het Ijzeren Paard, Simpelveld, ZuidLimbabwe

Bericht door ThreewheelFrans » vr aug 03, 2007 10:50 am

raar maar waar: 't lijkt wel alsof 't inzakprobleem minder is sinds de betere accu er in zit. maar dan kan toch niks met elkaar te maken hebben?
hmmm wel dus, en wellicht dat je generator nu "wat minder" functioneert, door langdurig met feitelijk kapotte accu rije

mooi hoor, met die vlerken......

L&R
3wf
dat zeg ik toch...................
laten we nou eerst maar 's 'n flink stukkie gaan rije
en
dan daarna een drinkie doen en misgien 'n pretsigaar

www.ijzerenpaard.nl

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » vr aug 03, 2007 11:20 am

thanx...
Maar als het metaal is krijg je problemen als de politie je aanhoudt
weet ik, daarom zit er ook geen vierkante mm metaal bij... vlerken zelf zijn van waterafdichtspul voor daken (hartstikke plastic), rand is van pvc, van dat geribbelde, dus dat geeft goed mee. zit vast met tiewraps.
ik wou er zelf sowieso geen metaal bij, geen trek om mezelf half te onthoofden als je om wat voor reden dan ook eens onverhoopt naar voren knalt.
veiligheid boven alles...
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » vr aug 03, 2007 12:04 pm

criticz schreef:nou ja, het probleem is substantieel minder, maar niet helemaal weg... dus 't is helaas niet alleen een kwestie van een andere accu...

oja, meer fotootjes :D

<ploatje>
<nog>
Whow, :shock: Heftig ding hoor !!!
Dat wil ik wil eens zien in volle vaart !
Absoluut een uniek project !

Hoe staat het nu met de lijst van "things to do" ?
CHROME won't get you home.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3365
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » vr aug 03, 2007 12:04 pm

Wordt echt een opvallende en kunstzinnige fiets zo, zou er maar geen ritjes zonder roze pampiertje maken want trekt volgens mij ook wel veel blauwpetten aan. Anders krijg je zelfde perikelen als de Mobyratte of nog erger.Is die alweer terug trouwens?Mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

Plaats reactie