Info nodig voor 10.000 km brommertour

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Batman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 23
Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Info nodig voor 10.000 km brommertour

Bericht door Batman » do feb 08, 2007 9:03 pm

Omstandigheden zorgen dat ik nu eindelijk kan doen waar ik al zo lang van droom; een mega-reis maken om te leren van en aan andere mensen en 'iedereen te helpen waar ik kan'. En jawel, op de brommert!
De route wordt;

Delft - Eindhoven - Brussel - Luxemburg -Metz - Straatsburg - Zurich - Milaan - Trieste - Zagreb - Sarajevo - Tirane - (dan via Macedodie naar) Tessaloniki - Sophia - Boekarest - Budapest - Bratislava - Wenen - Brno - Krakow - Warschauw - Berlijn - Hamburg - Kopenhagen - Malmo - Oslo - (dan met de boot) - Aberdeen - Glasgow - Dublin - Cork - Cardiff - London - Hoek van Holland.

Als ik erg ver voor op schema kom te liggen ga ik vanaf Boekarest via Moldova, Ukraine, Rusland, Belarus, Litauen, Polen en Duitsland naar Nederland terug.

Ik vertrek 2 april en hoop tegen eind juni terug te zijn. De tour is pakweg 10.000 km. Omgerekend is dat 50 rijdagen dus ik trek er 90 voor uit. Maarrrr; het zuidelijke en oostelijke deel van de route zijn ietwat tricky; wie kan me helpen met info over die gebieden? Vanzelfsprekend ga ik ook nog langs reisbureaus, maar alle info is meegenomen, dus hoor je wat van collega's die ergens zijn geweest oid, of zelf, please let me know!
Dinges

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Re: Info nodig voor 10.000 km brommertour

Bericht door Goos » do feb 08, 2007 9:37 pm

Batman schreef:om te leren van en aan andere mensen en 'iedereen te helpen waar ik kan'. En jawel, op de brommert!
Ambitieus plan!

Maar hoe wil je mensen helpen met zo'n lange reis?
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » do feb 08, 2007 10:36 pm

voor diverse van de "minder gangbare" landen kan info inwinnen bij de ambassade e/o toeristenbureau van dat land wel een puik idee zijn.
Verder: TOP IDEE, ik wens je er het allerbeste mee en kom veilig terug met 1000en verhalen en ervaringen rijker.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Batman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 23
Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Info nodig voor 10.000 km brommertour

Bericht door Batman » vr feb 09, 2007 10:49 am

Goos schreef:
Ambitieus plan!

Maar hoe wil je mensen helpen met zo'n lange reis?
Tot aan Italie ongeveer heb ik een route die langs scoutinggroepen gaat. Vanaf daar ga je de armoe in en kan ik goed mijn survivalkennis delen, zoals een natuurproducten waterfilter of vuur zonder lucifers, ... Maar zij overleven er als noodzaak, dus van hen zal ik ook zeker veel kunnen leren. Per week wil ik minimaal 800 km afleggen, dat is op 7 dagen een erg gestaag tempo; op die vorige tour haalde ik makkelijk 270 km in 10 uur inc pauzes en tanken. Ergo; tijd zat!
Dinges

Gebruikersavatar
RoadWarrior
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 157
Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door RoadWarrior » vr feb 09, 2007 10:59 am

Klinkt spannend.

Alvast veel succes, en hou ons op de hoogte !
CHROME won't get you home.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr feb 09, 2007 11:23 am

Da's een beste trip maat..!

Have fun! 8)

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » vr feb 09, 2007 2:11 pm

:shock: :-=
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » vr feb 09, 2007 8:10 pm

Zoek goed uit of overal brandstof verkrijgbaar is. Ga er niet vanuit dat je aan brommix kunt komen (als je dat nodig hebt) of zoek uit of je brommer loopt op een mengsel van willekeurige benzine en olie.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » vr feb 09, 2007 8:29 pm

Teevee schreef:Zoek goed uit of overal brandstof verkrijgbaar is. Ga er niet vanuit dat je aan brommix kunt komen (als je dat nodig hebt) of zoek uit of je brommer loopt op een mengsel van willekeurige benzine en olie.
In het voormalig oosblok zal het verkrijgen van brommix geen punt zijn. en anders kun je altijd nog slaolie bij de benzine gooien, gaat ie ech nie stuk van.

de rokende MZ groeten van voodoo
Stop making sense

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » za feb 10, 2007 12:28 pm

Succes met je bromtoer.Ik ben benieuwd naar je verhalen bij terugkomst.
Check wel welke onderdelen er wat sneller stuk gaan en neem daarvan een voorraadje mee.Je weet nooit hoe de onderdelenvoorziening is in al die landen en het is lullig als je strand vanwege een of ander klein dingetje wat wel essentieel is maar moeilijk aan te komen.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Re: Info nodig voor 10.000 km brommertour

Bericht door rADt » za feb 10, 2007 3:07 pm

Goos schreef:
Batman schreef:om te leren van en aan andere mensen en 'iedereen te helpen waar ik kan'. En jawel, op de brommert!
Ambitieus plan!

Maar hoe wil je mensen helpen met zo'n lange reis?
Respect.
Radt, Ratter, Ratst.

Batman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 23
Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Batman » ma feb 12, 2007 12:28 pm

hij rijdt gelukkig op euro 95 en tweetakt olie; olie ca 1 liter op 1500 km. Grootste problemen nu zijn het visum voor Moldavie (ik kon volgens de ambassade "niet genoeg commercieel-econiomische meerwaarde aantonen" :? ) en dat je in de meeste landen geen reserve benzine meemag. Ik haal ca 150 km op een tank inc reserve maar als je elke 200 km een tankstation tegenkomt heb je mazzel. Wordt dus n beetje valsspelen, zal wel moeten. En dat je daar nergens geld kan wisselen of pinnen en ik dus best wel een bedrag in div valuta mee moet nemen. Daar wil ik nog iets op verziennen. Maar we komen er wel...
Dinges

cooperboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 50
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 8:24 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door cooperboy » ma feb 12, 2007 3:37 pm

He leuke plannen.
Kijk ook even of je in een van die landen een internationaal rijbewijs nodig hebt voor het besturen van een brommert.

En hou ons als het kan op de hoogte.

grtzz Cooperboy

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma feb 12, 2007 7:01 pm

Batman schreef:hij rijdt gelukkig op euro 95 en tweetakt olie; olie ca 1 liter op 1500 km. Grootste problemen nu zijn het visum voor Moldavie (ik kon volgens de ambassade "niet genoeg commercieel-econiomische meerwaarde aantonen" :? ) en dat je in de meeste landen geen reserve benzine meemag. Ik haal ca 150 km op een tank inc reserve maar als je elke 200 km een tankstation tegenkomt heb je mazzel. Wordt dus n beetje valsspelen, zal wel moeten. En dat je daar nergens geld kan wisselen of pinnen en ik dus best wel een bedrag in div valuta mee moet nemen. Daar wil ik nog iets op verziennen. Maar we komen er wel...
In de meeste van die landen zijn harde Euros ERG gewilde valuta voor de bewoners om tegen plaatselijke cash te wisselen. Waar je dan het meeste voor op moet letten is dat je
a) niet gesnapt wordt door de pliesie, vaak is het verboden.
b) niet opgelicht wordt door te weinig "wisselgeld" of vals/oud/ongeldig geld terug te krijgen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Batman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 23
Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Batman » wo feb 28, 2007 11:23 am

Verzekeringen, paspoort, int rijbewijs en medisch paspoort zijn geregeld. 5 mrt wordt mn tuffer rijklaar gemaakt inc reserve-onderdelen. Survivalkit is inmiddels compleet. Helaas heeft sbs6 af laten weten en werkt mn brommer verzekering niet mee dus kleine wijziging; 2 april tot ca 2/3 mei rondje noord-europa, dan even terug voor de ratbikeday BoZ, een trouwerij en nieuwe verzekeringspapieren en dan 20 mei tot eind juni zuid-europa. In mei komt een medelabratter van de boot af dus die rijdt misschien het tweede gedeelte mee.
Dinges

Plaats reactie