Pagina 1 van 1

accu laad niet meer bij

Geplaatst: wo okt 28, 2009 7:18 pm
door jboy
hey beste mensen :) , ik heb een xs 400 uit 1984, de 12E

en hij wil niet meer bijladen, ik heb de kabels en stekkertjes en alles nagelopen, stekkertjes ff opgelapt met een schuurpapiertje voor t geval er oxidatie tussen zat. en ik had een draadbreuk gevonden in 1 van de kabels die van de spoel van de dynamo zitten naar de kabelboom. dat heb ik verholpen. maar hij laad nog steeds niet bij. :(

toen heb ik met een goed oud gereedschapje me spoel doorgemeten en die was ook nog goed dus die is het ook niet.

toen heb ik alles inmekaar gezet weer en heb ik het kabeltje die naar mijn koolborstels gaat even een voltmeter tussen gezet.

hij gaf aan dat hij niks opwekt, toen dacht ik dat daar misschien een draadbreuk inzat maar heb ik doorgemeten maar die is ook gewoon goed.

kan het dan zijn dat de kern kapot is van mijn dynamo? :x :)

of iets anders wat niet goed meer geregelt word, is dit jullie ook wel eens overkomen? :roll:

ik ben gewoon niet zo een electriecien dus :P meer van de mechanica

Geplaatst: wo okt 28, 2009 7:31 pm
door Redpigeon
even met een ohm meter wat de weerstand is tussen de 2 koperen ringen op je rotor
en ook even meten tussen de ringen en de as

Geplaatst: wo okt 28, 2009 7:46 pm
door redman
Misschien is de gevonden draadbreuk de oorzaak van een gedeeltelijk doorgebrande spoel,waardoor hij niet genoeg stroom meer levert om de accu op peil te houden.Ook kan dit schade aan de spanningsregelaar opleveren waardoor deze ook stuk gaat.
Dat probleem heb ik bij mijn Suzuki(gsx 400 ) ook gehad.
Mijn oplossing was een andere(tweedehands) spanningsregelaar en dynamo monteren.
Gr Redman

Geplaatst: wo okt 28, 2009 8:00 pm
door jboy
trouwens van die spanningsregelaar dat zou best wel eens goed kunnen, in het wph stond de waardes die hij moet aangeven en die klopten echt voor geen meter meer.

enneh pigeon moet ik dat de motor laten lopen en dan zegmaar tussen de contacten in het stekkertje van de stator een ohm meter zetten?,

thanks voor de reacties btw 8)

greats, john

Geplaatst: do okt 29, 2009 7:45 am
door Dyrck
'k heb ooit een een GS450 gehad, die 19 V. boordspanning genereeerde.
Daar heb ik toen een spaningsbegrenzer van een andere Suzuki tussengezet.
In het wphb stond dat mijn GS'je standaard geen spanningsbegrenzer had, maar het gekke was dat aan de draadboom van die GS450 al een stekker zat waar de spanningsbegrenzer zo opgeklikt kon worden.
Iemand dat al eens eerder gehoord?

Geplaatst: do okt 29, 2009 4:40 pm
door Redpigeon
op je rotor moet je meten
daarvoor moet je wel even je stator demonteren en dan kun je zo bij je rotor
de weerstand moet tussen de 4 en de 7 ohm wezen

Geplaatst: do okt 29, 2009 9:27 pm
door jboy
nou ik heb de rotor gemeten zoals in het werkplaatshandboek staat en dan zou hij 4,5 ohm aanmoeten geven, dit doe je door de koolborstels die op de rotor drukken te meten, de koolborstels zijn goed en de bedrading ook.

alleen de koolborstels maken helemaal geen contact met elkaar, toen heb ik op de rotor (kern) zelf gemeten maar dan geeft hij ook helemaal niks aan, dus hij lijkt mij dat die kern doorgevikt/kapot is. :roll:

alleen hoe krijg je die er makkelijk af?, is daar een maniertje voor? kheb t al geprobeert maar t wil niet echt lukken :( :)
kheb roukema al geemailed of hij een 2dehands voor me heeft.

greats, john

Geplaatst: za okt 31, 2009 8:49 pm
door jboy
zo hijs weer helemaal gefixed 8)

2dehands kern van roukema erin en hij laad weer netjes bij :P
ging makkelijker als ik dacht, gelukkig 8)

thx for the help :-/ :-z

Geplaatst: zo nov 01, 2009 5:25 pm
door Redpigeon
jboy schreef:zo hijs weer helemaal gefixed 8)

2dehands kern van roukema erin en hij laad weer netjes bij :P
ging makkelijker als ik dacht, gelukkig 8)

thx for the help :-/ :-z
Tuurlijk jochie :wink:

Geplaatst: di nov 03, 2009 1:51 pm
door jboy
:wink:

Geplaatst: ma dec 14, 2009 12:05 am
door stormkraai
Hoi,

Ik heb een xs400 uit 86 op de kop getikt, de accu laad niet goed bij.

Ik hoop dat de accu kapot is na 2 maanden stilstaan, anders ga ik jou verhaal eens checken bij mijn motor..

grtz

ps; heb je het werkplaatshandboek digitaal?