Pagina 1 van 2

Uitlaat aansluiten.

Geplaatst: wo jan 20, 2010 11:00 pm
door CruiseControl
Als ik het forum hier zo wat volg ben ik aardig onder de indruk van de technische kennis (of improvisatievermogen) hier aanwezig. Dit is dus vast een eitje voor jullie:
Daar waar m'n uitlaat aansluit op het blok, sluit hij niet meer aan. het randje van de uitlaat is weggeroest, die rubberen ring die daar ergens moet zitten is verteerd door eht strooizout en al de rest zit muurvast.
Hoe krijg ik dit nu weer enigzins dicht? Aan elkaar lassen was m'n eerste idee maar werd me al afgeraden omdat de lasnaad meteen zou breken. Iets met verschillende uitzetting bij warmte.
Enfin, suggesties welkom dus.

Geplaatst: wo jan 20, 2010 11:22 pm
door Teevee
Eerst even een paar vragen.
Welk merk/type motor?
Heb je een foto?
Dat maakt het nadenken wat makkelijker.

Om te beginnen denk ik dat de boel eerst uit elkaar zal moeten. Zit de uitlaat vast met draadeinden met moeren? Eerst een week lang elke dag inspuiten met WD40 of IMAL.
Dan zullen de moeren er op één of andere manier af moeten. Desnoods met de slijptol maar liever beginnen met een ratelsleutel met zeskantdop (geen 12!)

Dan met een snijijzer de draadeinden opknappen of eventueel vervangen.
Randje op de uitlaat lassen.
Spul weer monteren.

Zo klinkt het eigenlijk best eenvoudig. :roll:

Geplaatst: wo jan 20, 2010 11:46 pm
door CruiseControl
't is een Yamaha Virago 535, recente foto heb k niet. maar ik kan morgen wel even wat gaan maken.
Het probleem stelt zich aan beide cilinders.
Losmaken met WD40 heb ik al uitvoerig geprobeerd, deed m enkel wat harder blinken.

Ideaal zou zijn als er eenofander iets bestaat waar een papje mee te maken valt dat ik vervolgens in alle hoeken en kieren kan smeren, wat dan ook nog eens temperatuursbestendig is na uitharden..

Geplaatst: do jan 21, 2010 12:02 am
door Teevee
CruiseControl schreef:
Ideaal zou zijn als er eenofander iets bestaat waar een papje mee te maken valt dat ik vervolgens in alle hoeken en kieren kan smeren, wat dan ook nog eens temperatuursbestendig is na uitharden..
Dát noemen ze Gun Gum.

Afbeelding

Maar dat blijft toch lapwerk wat er na een paar weken meestal weer uit valt.

Geplaatst: do jan 21, 2010 12:45 am
door der obergefreiter
kneedbaar metaal een optie , wel goed schoonmaken en ontvetten

Geplaatst: do jan 21, 2010 7:33 am
door Dyrck
Na montage kun je Gungum omwikkelen met glasvezelband.
Hierdoor wapen de Gungum en valt het er helemaal nooit meer af.
Te koop bij Kwantum voor een paar euri/ mtr. als afplakband voor gipsplaten.
De lijm van het spul stinkt en rookt wel verschrikkelijk de 1e keer dat het warm wordt, maar brand er mooi goudbruin-zwart af en dan houd je de glasvezel over.

Geplaatst: do jan 21, 2010 8:55 am
door voodoo
Beton is ook hittebestendig na uitharden :roll:

Geplaatst: do jan 21, 2010 9:29 am
door kaiman
voodoo schreef:Beton is ook hittebestendig na uitharden :roll:
HUGH: Der Herr Ingeunoooeer hat gesprochen mmh geschrieben :?:

Egal nur scheisse in der BIRNE der Vogel :roll:

Geplaatst: do jan 21, 2010 9:35 am
door kaiman
OK ma seriioes,
Ik he ooit Karter gefixt met GUM GUM,mijn ervaring is dat je na het uitharden watervast moet maken anders lost het bij regen weer op.het beste ging het met hittevate verfspray,niet met de quast wnt die lost dat spul ook op,

duzz eerst Gum Gum,dan Glasvezel,dan verf en klaar is kaas.

Tip GUM GUM NIET op Tapeind 8)

Geplaatst: do jan 21, 2010 10:49 am
door stitch
CruiseControl schreef:'t is een Yamaha Virago 535, n.
Het probleem stelt zich aan beide cilinders.
.
Voor zover ik mij nog kan herinneren , heeft de Virago 535 uitlaatbochten die dubbel zijn. precies op de plek waar de buitenste pijp op de binnenste is gelast gaat de boel verrot.

Als het toch een rat is/wordt (ga ik van uit) dan een kwestie van weken, kloppen, heetstoken, kloppen weken, olien , imal, kruipolie, remvloeistof etc en ................geduld.

Gewoon 2 weken lang elke dag even een half uurtje kloppen, weken etc .

Dan draadeinden vervangen en de oude flensen gebruiken om lekker bocht/pijp aan te lassen, al dan niet met dempers.

Greets stitch

Geplaatst: do jan 21, 2010 2:01 pm
door CruiseControl
Bedankt voor de reacties jongens!

Ik ga eerst maar eens de eenvoudigste oplossing proberen, die GunGum dus met glavezelband. Als dit niet houd kan ik nog steeds in de weer gaan zoals Stitch beschreef.
Stitch schreef:Als het toch een rat is/wordt
't is een beginnend ratje he. Hem m zelf herkleurd en is anderhalf jaar ongewassen.

Geplaatst: do jan 21, 2010 7:25 pm
door voodoo
kaiman schreef:
Egal nur scheisse in der BIRNE der Vogel :roll:
"om het even alleen poep in de peer van de vogel"

Kai, dit behoeft enig uitleg! :?

Geplaatst: zo feb 21, 2010 10:09 am
door CruiseControl
Gister (eindelijk) bij de Auto5 geraakt en gungum gevonden. Even aan het smodderen geweest en uiteindelijk enkel de voorste aansluiting onder handen genomen.
Kijken of die het houd, indien ja kan ik wat tijd gaan steken in de achterste aansluiting die een pak moeilijker te bereiken valt.
Ziet er alvast veelbelovend uit,
bedankt jongens!

Geplaatst: zo feb 21, 2010 5:40 pm
door fasteddie
voodoo schreef:Beton is ook hittebestendig na uitharden :roll:


jaja, maar beton is ook bros he
(om ook maar eens een beetje technisch te brabbelen, zonder te weten 'waar de klepel hangt', zeg maar) :lol: :lol:

Geplaatst: zo feb 21, 2010 10:48 pm
door CruiseControl
K zal het toch ietwat grondiger moeten aanpakken, prutje heeft t maar een goeie 100km volgehouden.
De tube zit wel nog goed vol, dus niets houd mij tegen het proces te herhalen ;)