Pagina 1 van 2

Ik kom er niet uit

Geplaatst: zo apr 04, 2010 2:01 pm
door Rat
Mijn GS 850 krijg ik niet goed ,

Wat doet hij wel, hij start goed maar als ik gas geeft houdt hij in en als ik wil rijden smoort hij en slaat af ,start dan wel weer gewoon ,wat heb ik al gedaan ,ik heb de carbs synchroon afgesteld,carbs schoon gemaakt andere bougies en doppen erop gezet, er is een vonk,en de cylinders worden ook allemaal snel warm ,bij 4000 toeren begint hij in te houden/smoren .Het zijn vacuĆ¼m carbs.ook die zijn allemaal dicht zonder scheurtjes.

wat zou dit kunnen zijn???

Rat

Geplaatst: zo apr 04, 2010 2:21 pm
door JPi
kijk eens of de benzineleiding geen knik maakt of dat de vacuumkraan goed werkt/rubber niet 'verfrommeld' is.
Zijn de rubbermembranen van de carbs niet gescheurd of scheef gemonteerd??
Luchtfilter?

Geplaatst: zo apr 04, 2010 3:28 pm
door stitch
JPi schreef:kijk eens of de benzineleiding geen knik maakt of dat de vacuumkraan goed werkt/rubber niet 'verfrommeld' is.
Zijn de rubbermembranen van de carbs niet gescheurd of scheef gemonteerd??
Luchtfilter?
heeft deze centrifugaal vervroeger op ontsteking, kan evt vast zitten
choke die vast/open staat
greets stitch

Geplaatst: zo apr 04, 2010 7:39 pm
door sjoemie
heeft de motor lang stil gestaan, en reed hij daarvoor wel normaal?

heeft hij een sterke vonk? anders misschien de bougiekabels een klein stukje afknippen aan de bobines. (die kun je er volgens mij uitdraaien net zoals bij de bougiedoppen)

kijk ook even naar de kleur van de bougies als ie een poosje gelopen heeft, deze moet koffiebruin zijn.
is dit het geval dan kun je volgens mij uitsluiten dat de shoke blijft hangen.

contactpunten schoon?

gaskabel en shokekabel omgewisseld? (ik bedenk maar wat?!! :wink: )

succes!

Geplaatst: ma apr 05, 2010 10:36 am
door Rat
ik heb de centrifugaal vervroeger los gehad de veertjes etc is allemaal goed ,moet dat ding er op zoals hij er is af gekomen? of maakt dat niet uit want hij start nou helemaal net meer :cry:

Geplaatst: ma apr 05, 2010 11:20 am
door JPi
Dat is meestal wel handig om te doen ja.. monteren zoals het eraf gekomen is... :roll:

Geplaatst: ma apr 05, 2010 11:24 am
door Rat
Hahaha ja sorry ik denk dat ik al weet wat ik verkeerd heb gedaan wat betreft de vervroeger dat ronde schijfje met dat gaatje zit denk ik net verkeerd dus die zal ik zo even anders zetten.

even later........zo die doet het weer ,foutje!!! en nou verder met de andere tips van jullie .....

Geplaatst: ma apr 05, 2010 3:21 pm
door Rat
Rubbermembramen ..............oke
benzineslang.........................oke
rubber van benzinekraan...... oke
veertjes vervroeger...............oke
inlaatrubbers.........................oke
chooke ................................oke
vonk....................................oke
luchtfilter(nieuwe besteld).....??
tankdop...............................oke

maar weinig resultaat geboekt vandaag
:?

Geplaatst: ma apr 05, 2010 3:33 pm
door sjoemie
kleur van je bougies al bekeken?
zwart is te rijk
grijs is te arm
bruin is goed

Geplaatst: ma apr 05, 2010 5:31 pm
door Rat
net gekeken ,"zwart"!!! en nou??

Geplaatst: ma apr 05, 2010 6:06 pm
door sjoemie
Rat schreef:net gekeken ,"zwart"!!! en nou??
motor loopt te rijk, krijgt teveel benzine of te weinig lucht.

probeer eens zonder filter?

loopt hij vast niet perfect maar zou maar zo al veel beter kunnen zijn.
in dat geval is het goed dat je al een nieuw filter hebt besteld!

trouwens waar haalt hij de lucht van buiten weg?
zijn daar de ingangen wel vrij naar het luchtfilter toe?

Geplaatst: ma apr 05, 2010 9:33 pm
door Rat
zonder filter weinig verandering.

lucht haalt hij ergens beneden weg maar dat is ook allemaal open

Geplaatst: di apr 06, 2010 6:45 am
door Dyrck
Je zegt dat je de carbs schoongemaakt hebt.
Had ie dit probleem ook al voordqat je de carbs er af gehad hebt?

Misschien nog wat dingen om na te kijken:
Stromen de vlotterbakken niet over?
Gasnaalden op de juiste stand?
Als het luchtfilter er af is, kun je dan kijken (spiegeltje) of de gasschuiven wel gelijk open- en dicht gaan?

Succes!

Geplaatst: di apr 06, 2010 4:20 pm
door sjoemie
kan het niet zijn dat je vlotters te snel afsluiten en daardoor de sproeiers niet onder staan?
lijkt me wel stug omdat je bougies zwart zijn? :?

Geplaatst: di apr 06, 2010 5:14 pm
door Rat
Dyrck schreef:Je zegt dat je de carbs schoongemaakt hebt.
Had ie dit probleem ook al voordqat je de carbs er af gehad hebt?

Misschien nog wat dingen om na te kijken:
Stromen de vlotterbakken niet over?
Gasnaalden op de juiste stand?
Als het luchtfilter er af is, kun je dan kijken (spiegeltje) of de gasschuiven wel gelijk open- en dicht gaan?

Succes!
Ja man ,dat was ook de reden dat ik hem schoon heb gemaakt ,hij deed het niet zo erg als nu ,en ik heb hem er al weer een paar keer weer achterweg gehaald om te kijken of ik misschien iets vergeten ben maar dat is ook niet het geval ,

ik ga nog weer even aan de knutsel

Dank