Wat hebben jullie hiervoor bereden?
Moderators: Goos, Woody, Teevee
• Honda CB 350 F, lekte en liep niet goed, onderweg moest ik vaak aan de stationairknop draaien, toch maar snel de XS gekocht
• Yamaha XS 650 de paarse choppert, een tijd voor woon-werk-verkeer gebruikt totdat het me te koud werd, daarna verchopt, hebben we nog steeds
• Suzuki GS 750, last met de carbs, liep niet goed, gauw ingeruild voor de XJ
• Yamaha XJ 600, rustige toerfiets, 2x mee naar france op vakantie geweest
• Suzuki GSX 750 EF huidige motort, eerst van Redp. geweest, is ook al in france geweest
• Yamaha XS 650 de paarse choppert, een tijd voor woon-werk-verkeer gebruikt totdat het me te koud werd, daarna verchopt, hebben we nog steeds
• Suzuki GS 750, last met de carbs, liep niet goed, gauw ingeruild voor de XJ
• Yamaha XJ 600, rustige toerfiets, 2x mee naar france op vakantie geweest
• Suzuki GSX 750 EF huidige motort, eerst van Redp. geweest, is ook al in france geweest
Groeten Eline-fasteddie.
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
- Ik ben zelf begonnen op een Honda XL 250 S. Deze was eerlijk gezegd in iets minder goede staat, maar ja, het is je eerte.
- Daarna ben ik over gestapt op een Honda CD360 hardtail. Grappig, maar ontzettend slecht voor je rug.
- Honda CB1. Een echt fijne gooi en smijt fiets.
- Moto Guzzi Targa 750. En toen is mijn liefde pas echt begonnen.
- Wilde toch weer verstandig Japans gaan rijden, dus Guzzi weer weg. Nu werd het een Suzuki GSX600F. Eigenlijk totaal niet mijn smaak.
- Daarom als tweede gelijk een Suzuki DR600 erbij gekocht.
- Ik miste toch iets. Moest dus weer een Guzzi worden. Dit werd mijn Moto Guzzi Le Mans 1000. Deze werd een caferacer, waar later voor mijn zoonje een klassiek zijspan aan is gekomen. Deze motor heb ik nog steeds en is een blijvertje.
- Ducati Monster. Gekocht voor mijn vriendin.
- Suzuki Bandit 600. Ik moest er weer een verstandige motor bij.
- Cagiva W-16. Was een onbekende off the road van Cagiva. Hopeloos met onderdelen.
- Moto Guzzi 850T3, caferacer. Gekocht omdat ik mijn vriendin van een Ducati op een Guzzi wilde hebben. Zij vond het niks, dus weer verkocht.
- Moto Guzzi California. Deze heb ik ook nog steeds. Dit is mijn ratbike. Weinig vermogen, maar een zalige motor.
- Honda SLR650.
- De Kawazuki. Snel en onverantwoord. Was ook een ratbike.
- Moto Guzzi Centauro. Hiervoor heeft mijn vriendin wel de Ducati weggedaan. Deze Guzzi beviel haar wel. Klein bijkomend feit dat deze te zwaar is en dat ze er eigenlijk liever niet op rijdt. Bang dat er iets mee gebeurd. Is namelijk de enige fabrieks blauwe in Nederland. En ik bne er nogal zuinig op. Deze blijft ook.
- Moto Guzzi Monza. Ook weer een caferacer. Heb ik ook nog, maar mag ook weg. Maar de ruimte is er, dus vermoedelijk staat hij er nog wel een paar jaar.
- Triumph Tiger, met een iets sneller blok er in. Ook een ratbike.
- Daarna ben ik over gestapt op een Honda CD360 hardtail. Grappig, maar ontzettend slecht voor je rug.
- Honda CB1. Een echt fijne gooi en smijt fiets.
- Moto Guzzi Targa 750. En toen is mijn liefde pas echt begonnen.
- Wilde toch weer verstandig Japans gaan rijden, dus Guzzi weer weg. Nu werd het een Suzuki GSX600F. Eigenlijk totaal niet mijn smaak.
- Daarom als tweede gelijk een Suzuki DR600 erbij gekocht.
- Ik miste toch iets. Moest dus weer een Guzzi worden. Dit werd mijn Moto Guzzi Le Mans 1000. Deze werd een caferacer, waar later voor mijn zoonje een klassiek zijspan aan is gekomen. Deze motor heb ik nog steeds en is een blijvertje.
- Ducati Monster. Gekocht voor mijn vriendin.
- Suzuki Bandit 600. Ik moest er weer een verstandige motor bij.
- Cagiva W-16. Was een onbekende off the road van Cagiva. Hopeloos met onderdelen.
- Moto Guzzi 850T3, caferacer. Gekocht omdat ik mijn vriendin van een Ducati op een Guzzi wilde hebben. Zij vond het niks, dus weer verkocht.
- Moto Guzzi California. Deze heb ik ook nog steeds. Dit is mijn ratbike. Weinig vermogen, maar een zalige motor.
- Honda SLR650.
- De Kawazuki. Snel en onverantwoord. Was ook een ratbike.
- Moto Guzzi Centauro. Hiervoor heeft mijn vriendin wel de Ducati weggedaan. Deze Guzzi beviel haar wel. Klein bijkomend feit dat deze te zwaar is en dat ze er eigenlijk liever niet op rijdt. Bang dat er iets mee gebeurd. Is namelijk de enige fabrieks blauwe in Nederland. En ik bne er nogal zuinig op. Deze blijft ook.
- Moto Guzzi Monza. Ook weer een caferacer. Heb ik ook nog, maar mag ook weg. Maar de ruimte is er, dus vermoedelijk staat hij er nog wel een paar jaar.
- Triumph Tiger, met een iets sneller blok er in. Ook een ratbike.
Radt, Ratter, Ratst.
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Hij rijtje lijkt best lang, maar ik ben nog steeds maar 34 jaar.rADt schreef:- Ik ben zelf begonnen op een Honda XL 250 S. Deze was eerlijk gezegd in iets minder goede staat, maar ja, het is je eerte.
- Daarna ben ik over gestapt op een Honda CD360 hardtail. Grappig, maar ontzettend slecht voor je rug.
- Honda CB1. Een echt fijne gooi en smijt fiets.
- Moto Guzzi Targa 750. En toen is mijn liefde pas echt begonnen.
- Wilde toch weer verstandig Japans gaan rijden, dus Guzzi weer weg. Nu werd het een Suzuki GSX600F. Eigenlijk totaal niet mijn smaak.
- Daarom als tweede gelijk een Suzuki DR600 erbij gekocht.
- Ik miste toch iets. Moest dus weer een Guzzi worden. Dit werd mijn Moto Guzzi Le Mans 1000. Deze werd een caferacer, waar later voor mijn zoonje een klassiek zijspan aan is gekomen. Deze motor heb ik nog steeds en is een blijvertje.
- Ducati Monster. Gekocht voor mijn vriendin.
- Suzuki Bandit 600. Ik moest er weer een verstandige motor bij.
- Cagiva W-16. Was een onbekende off the road van Cagiva. Hopeloos met onderdelen.
- Moto Guzzi 850T3, caferacer. Gekocht omdat ik mijn vriendin van een Ducati op een Guzzi wilde hebben. Zij vond het niks, dus weer verkocht.
- Moto Guzzi California. Deze heb ik ook nog steeds. Dit is mijn ratbike. Weinig vermogen, maar een zalige motor.
- Honda SLR650.
- De Kawazuki. Snel en onverantwoord. Was ook een ratbike.
- Moto Guzzi Centauro. Hiervoor heeft mijn vriendin wel de Ducati weggedaan. Deze Guzzi beviel haar wel. Klein bijkomend feit dat deze te zwaar is en dat ze er eigenlijk liever niet op rijdt. Bang dat er iets mee gebeurd. Is namelijk de enige fabrieks blauwe in Nederland. En ik bne er nogal zuinig op. Deze blijft ook.
- Moto Guzzi Monza. Ook weer een caferacer. Heb ik ook nog, maar mag ook weg. Maar de ruimte is er, dus vermoedelijk staat hij er nog wel een paar jaar.
- Triumph Tiger, met een iets sneller blok er in. Ook een ratbike.
Als ik de serie lees, voel ik me opeens iets ouder.
Radt, Ratter, Ratst.
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Ik heb mijn rijtje ook versleten in 10 jaar tijd. Sommige fietsen zijn nu veel geld waard ..maar ik heb alleen echt spijt dat ik mijn MZ ETZ250 met 300 cilinder en de CB250RS weggedaan heb. En die RD125 luchtkoeler was ook bijzonder..gekocht van een man in een bejaardentehuis ,ik was de eerste die eraan sleutelde.Maar ik heb nog veeeel meer auto's versleten:in 15 jaar tijd heb ik meer dan 40 C Kadetts gehad.
Maar sommige fietsen heb ik ook al lang zoals opa RT125 en de bovenstaande MZ ook dik 6 jaar gehad..is erg lang voor mij ,mzzzls,Rob.
Maar sommige fietsen heb ik ook al lang zoals opa RT125 en de bovenstaande MZ ook dik 6 jaar gehad..is erg lang voor mij ,mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!
- RoadWarrior
- Bezoek Rat
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ben begonnen op de Honda CX500e van mijn vader.
Daarna af en toe op de Kawa zzr1100, ook van mijn vader.
Mijn eerste eigen motor was een Honda CB750c uit 1982, mooie fiets. Begon op een gegeven moment veel problemen te geven; dus van de hand gedaan.
Daarna kwam er een spliksplinternieuwe Yamaha XVS1100a Dragstar Classic (veel bling bling !) Mooi fiets, maar niet geschikt om het hele jaar door mee te rijden; dan gaat de afschrijving wel erg hard; dus maar weer verkocht.
Vervolgens een Suzuki Sv650n van 1999. Deze vorig jaar verkocht omdat ik er een leuke prijs voor kon krijgen.
En daarna mijn eerste Ratbike: de BMW K100rs uit '85 ! Heerlijk, niet meer wassen en poetsen !
Daarna af en toe op de Kawa zzr1100, ook van mijn vader.
Mijn eerste eigen motor was een Honda CB750c uit 1982, mooie fiets. Begon op een gegeven moment veel problemen te geven; dus van de hand gedaan.
Daarna kwam er een spliksplinternieuwe Yamaha XVS1100a Dragstar Classic (veel bling bling !) Mooi fiets, maar niet geschikt om het hele jaar door mee te rijden; dan gaat de afschrijving wel erg hard; dus maar weer verkocht.
Vervolgens een Suzuki Sv650n van 1999. Deze vorig jaar verkocht omdat ik er een leuke prijs voor kon krijgen.
En daarna mijn eerste Ratbike: de BMW K100rs uit '85 ! Heerlijk, niet meer wassen en poetsen !
CHROME won't get you home.
Telt je lesmotor ook mee? Dan lijkt het rijtje nog wat......
ER-5 (zou dat de lesmotor zijn?)
CB350, CB400F, 2x CX500, VFR750F, VF750 en nu de GL1100
Behoorlijk merkentrouw dus.
Vergeet ik bijna de Ural zijspancombi! (maar die staat ook meer stil dan dat ik er op rij )
ER-5 (zou dat de lesmotor zijn?)
CB350, CB400F, 2x CX500, VFR750F, VF750 en nu de GL1100
Behoorlijk merkentrouw dus.
Vergeet ik bijna de Ural zijspancombi! (maar die staat ook meer stil dan dat ik er op rij )
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
oehoeh.. dan moet er bij mij nog een cb400f bij.. waarmee ik op het examen nog bijna gecrashed ben: zijstandaard klapte niet ver genoeg in want verroest..Vleer schreef:Telt je lesmotor ook mee? Dan lijkt het rijtje nog wat......
Leverde in de li. bocht gekneusde uhh testikels op en een strakke sluitspier.. Wel geslaagd overigens..
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo jan 03, 2007 8:57 pm
- Locatie: heerlen (limburg)
eerst m'n motorrijbewijs gehaald (om het klein rijbewijs voor te blijven) opzoek naar een motor met looks en genoeg vermogen om ook af en toe de grens over te wippen naar de oosterburen viel mijn keus al snel op een rc43 magna. na een weekje zoeken een gevonden binnen mijn prijsklasse en maar meteen gekocht en deze stukje bij beetje laten verbouwen (zadel was even duur als de motor die ik nu heb.. om over de uitlaten nug maar te zwijgen.. tja je bent jong en je wilt wat.. of zoiets )
daarna kwam het huisje boompje beestje gevoel en dus maakte de motor plaats voor 2 dochters na een tijdje kon ik de kriebels toch niet meer onderdrukken en had ik geen beurs en tijd voor een glimmende magna en toen ben ik op zoek gegaan naar een goedkoop v4 alternatief. het eerrste voorhande was een vf750s sabre. en rijden we (als hij wil starten) nog steeds.
daarna kwam het huisje boompje beestje gevoel en dus maakte de motor plaats voor 2 dochters na een tijdje kon ik de kriebels toch niet meer onderdrukken en had ik geen beurs en tijd voor een glimmende magna en toen ben ik op zoek gegaan naar een goedkoop v4 alternatief. het eerrste voorhande was een vf750s sabre. en rijden we (als hij wil starten) nog steeds.
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo feb 18, 2007 12:53 pm
- Locatie: Terborg
- Contacteer:
Het lessen was op een Honda CB750 en de favoriete Kawa ER-5...
De Kawa GT550 is mijn 2e motor, maar de 1e die het ook echt doet en ik op kon rijden...
De GPZ is m'n 1e.. maar daar heb ik nog nooit op gereden...
Verder hier en daar wat motoren geleend en een tijdje geprobeerd, BMW K100, Honda CB750, Suzuki Bandit, een ouwe Yamaha en een paar crossers natuurlijk...
De Kawa GT550 is mijn 2e motor, maar de 1e die het ook echt doet en ik op kon rijden...
De GPZ is m'n 1e.. maar daar heb ik nog nooit op gereden...
Verder hier en daar wat motoren geleend en een tijdje geprobeerd, BMW K100, Honda CB750, Suzuki Bandit, een ouwe Yamaha en een paar crossers natuurlijk...
Kawasaki GT 550 & GPZ 600 R
Liever slopen dan lopen...
Liever slopen dan lopen...
- RoadWarrior
- Bezoek Rat
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- Joske Yeah-Yeah
- Bezoek Rat
- Berichten: 43
- Lid geworden op: vr jan 05, 2007 5:08 pm
- Locatie: Belgium