bougie kleur
Geplaatst: wo mei 05, 2010 1:11 am
hey beste mensen, het probleem met me xs 400 is opgelost, het inigition doosje deed het niet helemaal lekker meer, kheb alle soldeerpuntjes opnieuw opgewarmt en er wat extra tin toegevoegd, en hij werkt helemaal perfect
tweedehands kost zoiets 60 euro bij roukema dus dat heb ik mezelf weer fftjes bespaart
marehm, kheb nu eindelijk eens en vlink stuk kunnen rijden met me nieuwe dempers dus ik ben aan het afstellen begonnen, kheb op verschillende sites verschillende kleuren enz gevonden die goed zijn en hoe je een bougie moet aflezen, ook zijn er plaatjes die dateren uit 1977 van ngk, maar dat was nog met gelode benzine, nu rijden we met ongelode
toen ben ik verder gaan zoeken en was er een test met een fj1200 met verschillende afstellingen en hierbij dit plaatje:
http://www.motorrad-schultz.de/bilder/zuendkerzen1.jpg
het blijkt dus dat de bruine kleur niet goed is met ongelode benzine
er was ook iemand die dat getest heeft op een amerikaans forum en die had inderdaad van bruin naar de rechter bougie nadat hij er een grotere sproeiers in gedaan heeft.
mijn motor heeft namelijk ook zoeen kleur als de rechter, en ik zat me steeds druk te maken van ja maar hij moet toch koffiebruin zijn
alleen hoe kijken jullie tegen de kleur van je bougie op als je je motor aan het afstellen bent?
tweedehands kost zoiets 60 euro bij roukema dus dat heb ik mezelf weer fftjes bespaart
marehm, kheb nu eindelijk eens en vlink stuk kunnen rijden met me nieuwe dempers dus ik ben aan het afstellen begonnen, kheb op verschillende sites verschillende kleuren enz gevonden die goed zijn en hoe je een bougie moet aflezen, ook zijn er plaatjes die dateren uit 1977 van ngk, maar dat was nog met gelode benzine, nu rijden we met ongelode
toen ben ik verder gaan zoeken en was er een test met een fj1200 met verschillende afstellingen en hierbij dit plaatje:
http://www.motorrad-schultz.de/bilder/zuendkerzen1.jpg
het blijkt dus dat de bruine kleur niet goed is met ongelode benzine
er was ook iemand die dat getest heeft op een amerikaans forum en die had inderdaad van bruin naar de rechter bougie nadat hij er een grotere sproeiers in gedaan heeft.
mijn motor heeft namelijk ook zoeen kleur als de rechter, en ik zat me steeds druk te maken van ja maar hij moet toch koffiebruin zijn
alleen hoe kijken jullie tegen de kleur van je bougie op als je je motor aan het afstellen bent?