Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo sep 19, 2012 7:54 pm
door Woody
Met wat kaboutertjes erbij wel ja...... :wink:

Geplaatst: wo sep 19, 2012 7:56 pm
door voodoo
Wat heeft Dirk er nou weer mee te maken :?

Geplaatst: wo sep 19, 2012 7:57 pm
door Woody
Oh, gaat-ie dan aan mijn motor knutselen als ik aanstaand weekeinde in Sauerland zit? Top man! :P

Geplaatst: do sep 20, 2012 7:25 am
door Dyrck
De groeten !

Dirkie gaat zaterdag op-en-neer naar Brussel om aan te geven dat ook ratbikers tegen de motor-APK zijn !
http://www.mag-nl.org/cms/index.php?pag ... or-motoren

Geplaatst: wo okt 24, 2012 8:01 am
door Woody
Gisteren behoorlijk teleurstellende dag....door eigen schuld zit er een scheurtje in het het dynamo-deksel. Dus deksel eraf. Dat lukte.
Dan de stator eruit....van de vier kruiskop-moeren wil er één niet meewerken...goede raad is duur, dus op naar de motorzaak met dat ding. Daar is-tie door een andere vaste klant er met wat geboor en meppen met bitjes er na een klein halfuurje uit gekomen....
Vandaag de stator en spoel eruit en naar Roukama rijden, hopelijk hebben die nog een deksel op voorraad.
Oja, omdat ik de een bout die het blok moet vasthouden niet meer kan vinden, bij de Gamma een draadeind gekocht. Tot zover zitten vast:
blok, olietank, aansluitingen olietank, stepjes.

Geplaatst: di aug 13, 2013 12:16 pm
door Woody
Nu de CX met ziekteverlof is, en er werkelijk niets meer rijdt behalve de motoren van 'she', (ik weet het, niet goed, helemaal niet goed) gisteravond de carbjes van de rode CB750 eraf gepeuterd en opengemaakt.
Dat het ding nog heeft gestart vrijdagavond! Ik dacht dat ik de vlotterbakken leeg had laten lopen maar dat is een hele rare gedachte geweest. :roll:
Bij het openmaken van nr 1 komt er meuk uit, wil je niet weten. Of toch wel; witte zooi in de benzine. Wat ook nog eens aan alles kleeft in de vlotterbak, met name de vlotters zelf. Nummer 2: hetzelfde! :evil:
Dat verklaarde dat de benzine eruit zeek: de vlotters dreven niet meer op de benzine.
Nummer 3 en 4 zagen en redelijk tot schoon uit, geen vlokken of ander wit spul.
De sproeiers zo goed mogelijk schoongemaakt (setje kleine ragers is een uitkomst), morgen even ijzerdraadje de gaatjes doorprikken.
Ondertussen het spul met WD40 ingespoten om te laten weken, kan ik morgen de zooi eraf borstelen.
Dan nieuwe benzine in de tank en hopelijk doet ze het dan weer.
Mag ze weer in actieve dienst. :wink:

Geplaatst: di aug 13, 2013 1:42 pm
door 2strokerob
Yep in de huidige benzine zit een hoop troep zodat het niet lang houdbaar is..mocht je ze nog ultrasoon willen reinigen dan kan je ook langskomen .
Mzzlllss,Rob.

Geplaatst: wo aug 14, 2013 12:06 pm
door Woody
Dank voor het aanbod! Gelukkig zijn die valstroomcarbjes redelijk simpel. Ik ga eerst even zelf prutsen.

Geplaatst: do aug 15, 2013 10:34 pm
door Woody
Vanavond de carbjes weer gemonteerd, altijd leuk want de rubbers zijn een beetje hard geworden. Luchtfilter eraan, kabeltjes en toen de tank.
Dus ik til die tank op en gaat-ie klotsen...terwijl er gisteren toch geen benzine meer uit kwam. Nog even klotsen en weer leeg laten lopen in de jerrcan.
Dan stopt de stroom benzine en hoewel er nog in zit, het wil er niet meer uit via de kraan. Tank op de zijkant, kraan eraf, filter eruit en, tank horizontaal en...wel geklots maar geen benzine.
Dus tankdop eraf en omkeren boven teiltje...komt er bruine vloeistof uit en een vel. Een vel? Ja een vel.
Een velletje kunsthars om precies te zijn. Jaaaaren geleden, toen de tank lekkage begon te krijgen, heb ik opgelost door wat epoxy-kunsthars in de tank te gieten. En dat werkte.
Helaas is er in de loop van de jaren een flinterdun stuk los gaan laten, mede geholpen door wat jaren stilstand en moderne benzine.
Waar wat alcohol in zit en dat trekt water aan en water en ijzer = roest en dus...
Enfin, tank leeg gekregen, nog een half liter verse benzine om het ergste eruit te spoelen, filter + kraan weer gemonteerd, tank gemonteerd, verse benzine erin...starten....en ze doet het!
Morgen nieuwe ketting + tandwielen bestellen een een passende bout + moer opzoeken om de valbeugel links vast te zetten (die ook door het frame en een blok heen gaat).
Maandag naar het werk ermee!

Geplaatst: vr aug 16, 2013 5:54 am
door redman
inlaatrubbers kun je zachter maken door ze in glycerine te laten weken ( is bij drogist verkrijgbaar ) en luchtdicht maken kan heel goed met vulcanisatie tape van de doehetzelfzaak.
Succes.
Gr Redman

Geplaatst: vr aug 16, 2013 7:47 am
door Woody
Bedankt voor de tip! Gelukkig zit alles er weer op en het werkt ook nog. Rubbers zijn weliswaar hard maar zonder scheuren.
Zojuist nieuwe ketting + tandwielen besteld (reden waarom er zo lang niet meer mee is gereden: ketting is ongeljk opgerekt) die gaan er volgend weekeinde op.
Morgen proefritje maken.

Geplaatst: vr aug 16, 2013 8:23 pm
door Woody
Even wat horror-foto's van carbjes voor het schoonmaken:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: vr aug 16, 2013 9:10 pm
door Teevee
:shock: Hoe diep in de zee heb je die gevonden?

Geplaatst: vr aug 16, 2013 9:17 pm
door Woody
Teevee schreef::shock: Hoe diep in de zee heb je die gevonden?
Gewoon, een meter of 3 onder NAP en in een volle vlotterbak met moderne benzine, octaangetal 95.
Lesje geleerd: altijd lege vlotterbakken als je je motor een tijd niet gaat gebruiken.

Geplaatst: vr aug 16, 2013 9:34 pm
door magna
Daar heeft niet alleen benzine in gezeten zo te zien, maar ook water. :shock: