Pagina 17 van 19
Geplaatst: ma apr 16, 2012 11:24 am
door magna
carbon "slang"
Geplaatst: ma apr 16, 2012 11:52 am
door Dyrck
Hard dat dan ook uit, als je uitlaat heet wordt?
Da's dan mooi spul !
Geplaatst: ma apr 16, 2012 12:08 pm
door magna
nee, dit is gewoon "droge koolstof" in een slang geweven. Als het goed is is dit compleet inert.
Geplaatst: ma apr 16, 2012 3:57 pm
door Woody
Fraai hoor, bling-bling uitlaatwrap!!!
Geplaatst: ma apr 16, 2012 6:40 pm
door magna
Woody schreef:Fraai hoor, bling-bling uitlaatwrap!!!
da's de flits van de camera, da's echt niet (lang) blingzwart, maar snel matzwart
Geplaatst: wo mei 02, 2012 6:21 pm
door JPi
ook stevig bezig geweest zo te zien
Mooi resultaat!
Geplaatst: za jul 14, 2012 7:04 pm
door magna
reïncarnatie van de oude tank van muis
Geplaatst: zo jul 15, 2012 1:27 pm
door de vlieger
Geplaatst: ma sep 16, 2013 9:00 pm
door magna
Zo, weer een aantal maanden verder. De dame had al een behoorlijk olieverbruik, maar met ca. 1:200 begon het me toch de spuigaten uit te lopen :+
Tijd voor wat revisiewerk dus, ik kon van een mede MFer (Bedankt nsr-racer) goedkoop een set overmaat zuigers met cilinderbank overnemen. Vorige week begonnen en vanavond ook weer wat demontagewerk gedaan.
Vrijwel alles ging voorspoedig los, alleen brak er helaas een kleppendekselbout af
En is er van een andere de draad dol in de cilinderkop, dat wordt (minstens) 1 helicoil dus, er is niet voldoende vlees voor een draadbus.
Bovenop de zuigers zit behoorlijk wat aanslag, op de klepjes vind ik het eigenlijk nog best meevallen in verhouding.
Binnenkort allemaal verwijderen, reinigen en opnieuw inslijpen en alle pakkingen, ringen e.d. van het top-end vervangen.
De kop en cilinderbank kwamen (gelukkig) erg makkelijk los, ik heb niet hoeven wrikken, slaan, vloeken o.i.d.
De tapeindenden kwamen op 1 na er ook allemaal goed uit, de laatste staat nu te weken in de kruipolie en krijgt nog wat pogingen. Werkt ie dan niet mee, dan blijft ie maar zitten, ik ga niets forceren.
Nog wat plaatjes:
Geplaatst: di sep 17, 2013 4:30 pm
door Dyrck
Ga je ook de klepseals vervangen?
Gezien de aanslag op de zuigers, zou daar het hoge olieverbruik wel eens vandaan kunnen komen.
Geplaatst: di sep 17, 2013 4:57 pm
door JPi
bizar hoe dat kan verschillen per motor: Swamp verbruikte ook zoiets en bij demontage nauwelijks aanslag op zuigers en kleppen te zien. Had ook gewoon nog de volle compressie op alle 4.
Geplaatst: di sep 17, 2013 5:33 pm
door magna
Dyrck schreef:Ga je ook de klepseals vervangen?
Gezien de aanslag op de zuigers, zou daar het hoge olieverbruik wel eens vandaan kunnen komen.
Yup, top-end revisie zonder nieuwe seals heeft weinig zin
Geplaatst: wo sep 18, 2013 5:40 pm
door magna
voor:
na:
Geplaatst: za dec 21, 2013 7:32 pm
door magna
Geplaatst: za dec 21, 2013 8:52 pm
door Dyrck
Balen