Pagina 3 van 7

Geplaatst: ma apr 23, 2007 2:20 pm
door Sardaukar
Ben benieuwd!

Geplaatst: di apr 24, 2007 8:45 pm
door Woody
Zoals beloofd de piccies van het uitlaat-bak-en-braadwerk:

Er zat iets vast en dat moest even anders:
Afbeelding

en even een naatje wegwerken:
Afbeelding

Demperplaatjes maken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De ingang- en uitgangplaatjes:
Afbeelding
tussenstukkies van de dempers: stalen verwarmingsbuis.
Afbeelding
de plaatsjes in de bankschroef, tis even prutsen:
Afbeelding
Plaatje eraan met M6 schroefdraad zodat ik die dingen er ook weer uit kan halen voor eventuele aanpassingen:
Afbeelding
Het eindresultaat:
Afbeelding

Testen is er vanavond niet van gekomen...het wordt nog spannend, want ik kan pas donderavond testen, eventueel daarna en vrijdagavond de laatste aanpassingen doen voordat we zaterdagochtend op pad gaan....

Geplaatst: di apr 24, 2007 9:30 pm
door JPi
heb je wel croma gebruikt?? Dan bakt en braad alles veel beter.. :twisted: :wink:

Geplaatst: di apr 24, 2007 9:57 pm
door Goos
Mooi werk Woody! Ben benieuwd hoe e.e.a. nu weer in die pijp terrecht gaat komen. :D

Geplaatst: wo mei 02, 2007 12:34 pm
door Woody
Testritje is gemaakt (bluesweekend D'n Toerstop in Melderslo, totaal 450 km) en ik ben zwaar teleurgesteld in m'n geknutsel...
GEEN HERRIE MEER !!!
MAAR DAN OOK HELEMAAL GEEN HERRIE MEER !!!!
Ik heb de dempers te goed gemaakt, of iets teveel glaswol erin gepropt... rijden we op de snelweg met iets van 90/100 (aanhangertje mee) en dan heb je alleen maar windgeruis.
Oja als tegenprestatie heeft de snelheidsmeter gestaakt met meewerken tot gistermiddag.
Gisteravond de bochten eraf gehaald om a) matzwart te spuiten en b)nieuwe afdichtringen te kunnen monteren zodat er geen uitlaatgassen meer lekken.
Uit ervaring met Ouwe Blauwe weet ik dat glaswol een zeer beperkte levensduur als dempingmateriaal heeft, maar dat zou ook kunnen komen omdat Ouwe Blauwe een ietsiepietsie meer olie verbruikt.
Dus we wachten af, ik kan het altijd nog weer verminderen/verwijderen.

Geplaatst: wo mei 02, 2007 2:42 pm
door Sardaukar
Hm, dat is een beetje jammer. Ben benieuwd hoe hij dan uiteindelijk gaat klinken. Beetje herrie zou geen kwaad kunnen lijkt me.

Geplaatst: wo mei 02, 2007 10:37 pm
door 2strokerob
Herrie is wel gaaf maar een beetje rust tijdens het rijden is niet verkeerd 8) ...gister nog op een Savage gereden met een dempertje wat echt een waanzinnige roffel maakt...op de snelweg is dat echt niks lijkt me...daarom ook een normale uitlaat op de Ratscot,mzzzzls,Rob.

Geplaatst: di jun 12, 2007 10:36 pm
door Woody
Effe korte update, ben bezig om het ding 'vakantieklaar' te krijgen.
Aangezien na DHR 2006 op de terugweg alle lampjes waren doorgebrand door een zgn 'stroompuls' ivm droogkokende accu want kapotte gelijkrichter, even het klokkenhuis uit elkaar gehaald om de lampjes te kontroleren....zes stuks overleden...ik dacht al, wat zijn die tellers toch slecht verlicht in het donker...
Affijn, om dat helemaal los te halen moet je ook de lamp demonteren, en wat stekkers lostrekken, en dan is er het één en ander groen ipv geel....ojee dat wordt weer schuren en contactspray spuiten.....
Dat krijg je van in de winter rijden....nog anderhalve week en dan moet ze het helemaal goed doen, gaat lukken!

Geplaatst: wo jun 13, 2007 3:15 pm
door Vleer
Ach, je kan toch wel een beetje op 't gehoor rijden? Hebbie die klokkies helemaal niet nodig!

Geplaatst: wo jun 13, 2007 5:04 pm
door Mars
Ziet er toppie uit Woody.
Is misschien wat voor de uitlaat van Bone z,n kawa.
Ding maakt klappen van 115DB op 2 meter afstand.

Gr Mars

Geplaatst: wo jun 13, 2007 6:00 pm
door rADt
Mars schreef:Ding maakt klappen van 115DB op 2 meter afstand.

Gr Mars
Moet je dan gehoorbescherming indoen om motor te kunnen rijden?

Geplaatst: wo jun 13, 2007 6:24 pm
door Mars
Hoef niet...als je wat langer met die kawa rijdt krijg je van zelf zo'n dingutjuh van philips achter je oor en kun je ut geluid zeluf uitzetten :lol: :wink:
Alleen denkt de kit er anders over...dan heb je niet alleen open uitlaten maar ook een open portomonee

Gr Mars

Geplaatst: wo jun 13, 2007 6:44 pm
door redman
Ik heb op mijn "nieuwe"4 in 1 ook maar iets van een conservenblik als demper gepopnagelt zodat de herrie wat minder werd,want er werd van alle kanten met een duistere blik opzij gekeken als ik langsreed.
Nu is het ietsje minder.
Er zat nl geen demper meer in :D
Bekeuringen zijn gemiste biertjes toch ?
Gr Redman

Geplaatst: do jun 14, 2007 12:32 pm
door Woody
Vleer schreef:Ach, je kan toch wel een beetje op 't gehoor rijden? Hebbie die klokkies helemaal niet nodig!
Nou Vleer, dat zou je denken maar ik heb de demping veels te goed gemaakt, dus dat werkt niet.
De toerenteller is ongesteld, en als die niet verlicht is, kan ik ook niet inschatten hoe hard ik ga. Effe onder de 1.000 tpm is ongeveer 100, effe erboven 120 p/u. Ja ik weet, dan moet dat ding iets van 6.000 tpm aangeven, en dat draait het blok ook wel, maar de teller geeft dat gewoon niet goed aan. Gelukkig doet het verlichting van de benzinemeter het wel, heeft de stroomstoot vreemd genoeg overleeft, dus ik kon altijd nog op tijd gaan tanken. Dagteller doet het ook gewoon, maar in het donker onleesbaar, want kapotte lampjes.
Vanavond weer verder, en dan maak ik ook effe wat piccies.

Re: Houten Xjeetje geklooi

Geplaatst: ma jun 18, 2007 12:41 am
door ash
Woody schreef:Hoi!
Vanavond weer met goede moed verder gegaan om de uitlaten te verwijderen...pijpje nr 4 was er zonder al teveel moeite vanaf.
Vanavond eerst het onderkuipje losgemaakt, één bout moest met de slagschroevedraaier los, boutje dus bijna overleden...
Affijn, kuipie weg, pijpjes verder loswerken, alles gaat oke tot ik bij pijpje nr 2 kom, en daar breekt de één van de twee boutjes af....KUT KUT KUT KUT oftewel Kwalitief Uitermate Teleurstellend!
Boutje steekt niet uit (wel uitsteken, dat heb ik al eerder gehad, geen probleem) maar is gelijk met motorblok....
Helaas geen boormachine bij de hand dus eerst maar prutsen met ouwe schroevedraaier om het restant bout eruit te krijgen, maar dat is tot nu nog niet gelukt....
Heeft iemand nog goede raad / advies / handige tips / of een andere bijdrage?
iets aan de bout lassen en dat draaien? Is waarschijnlijk al opgelost, maar volgende keer es proberen.