Butsmuts!de vlieger schreef:helmpje????
Reanimatie Intruder: It's breathing allready!
Moderators: Goos, Woody, Teevee
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4422
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Het ding loopt/liep welliswaar op twee cilinders, maar wel erg onregelmatig.2strokerob schreef:Maarre al wat verder opgeschoten?
MZlllsss,Rob.
Had al een dealtje i.v.m. bandenwissel gesloten met de locale motorboer en nu ook maar even gevraagt of dat ie ook even naar het lopen van het blokje wilde kijken. Vanochtend dus motor op een aanhanger zijn kant op gebracht.
Verder is er momenteel een nieuwe kentekenplaat in de maak.
(Er zat nog een oud model zonder dat blauwe eu-vlakje op.)
Morgen verzekering vast in werking stellen en schorsing opheffen.
Nog te doen voordattie de weg op kan;
- remlichtschakelaar voorrem nakijken en reinigen/repareren
- lichtschakelaar koplamp fixen (onderdeel ontbreekt waardoor er geen contact gemaakt kan worden) desnoods d.m.v. bypass
- klaxon repareren/vervangen en aansluiting bij schakelaar solderen
- Kentekenplaat monteren
- Radiatorcover monteren
- Highwaysteps monteren ... steps vind ik overbodig maar die beugel fungeert wel als een mooie valbeugel dus die komt sowieso terug.
Nog te doen voordattie naar wens is;
- Uitlaatdempers vervangen
- Knipperbollen monteren
- Achterspatbord verlengen
- Minutiekist er aan hangen
- Handvaten vervangen door rubberenexemplaren
@Teevee; Zoals je ziet zit de spiegel weer op z'n plek!
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4422
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Bol d'or is een tijdje geleden overleden door ouderdom (onstopbare algehele slijtage) en staat deels gestript in de voortuin.JPi schreef:is de bol d' or weg? 2e fiets? zijn mooie verbouwbakken die (1400) intruders
Ondertussen nog even een Yamaha Maxim gehad, maar die heeft me in de steek gelaten doordat de versnellingsbak in de poeier is gedraaid.
Intruder, 't is overigens een 700, was eigenlijk bedoelt als meerjarenplan maak wel de enige motor in m'n bezit met de potentie om de weg op te kunnen. En door de aanmoedigende woorden en natuurlijk de sleutel-hulp van wat Rataplan-vrienden lijkt dit te lukken!
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4422
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
YIHAAA ... ik ben weer mobiel!
Wat klinkt dat toch fijn ... een goed afgestelde tweecilinder!
Gisteren m'n Intruder opgehaald bij de doktor.
"Heel bijzonder dat ie uberhaubt soms op twee cilinders liep" was de opmerking die ik kreeg van de specialist (die blijkbaar zelf ook een Intruder-rijder is).
De achterste carburateur zat dermate vol met geoxideerde prut dat er totaal geen beweging in de choke zat. Hij heeft de carburateur zo'n beetje moeten openbreken na 10 jaar weersinvloeden. Er sijpelde zo nu en dan een drupje naft door de corburateur maar verder zat alles volledig dicht en vast! Daarnaast was de afstelling ongelooflijk slecht. De carbs waren absoluut niet op elkaar afgestemd. (Ik ben blij dat ik 'm hiervoor toch even heb weggebracht want ook met hulp was het afstellen een probleem geworden.)
Andere bandjes er onder, koplamp gefixt (bypass), remlichtschakelaars gefixt, er zit inmiddels ook een nieuwe remschoenset in het achterwiel , volle tank ... ik kan de straat op!
Nieuw probleem:
Studeren of rijden? Rijden of studeren? ...
Ik moet een geldig excuus kunnen bedenken ... ohw ja ... kentekenplaat zometeen even ophalen ... dat moet hé!
En volgens mij moest ik ook nog wat ophalen bij m'n zus ...
Wat klinkt dat toch fijn ... een goed afgestelde tweecilinder!
Gisteren m'n Intruder opgehaald bij de doktor.
"Heel bijzonder dat ie uberhaubt soms op twee cilinders liep" was de opmerking die ik kreeg van de specialist (die blijkbaar zelf ook een Intruder-rijder is).
De achterste carburateur zat dermate vol met geoxideerde prut dat er totaal geen beweging in de choke zat. Hij heeft de carburateur zo'n beetje moeten openbreken na 10 jaar weersinvloeden. Er sijpelde zo nu en dan een drupje naft door de corburateur maar verder zat alles volledig dicht en vast! Daarnaast was de afstelling ongelooflijk slecht. De carbs waren absoluut niet op elkaar afgestemd. (Ik ben blij dat ik 'm hiervoor toch even heb weggebracht want ook met hulp was het afstellen een probleem geworden.)
Andere bandjes er onder, koplamp gefixt (bypass), remlichtschakelaars gefixt, er zit inmiddels ook een nieuwe remschoenset in het achterwiel , volle tank ... ik kan de straat op!
Nieuw probleem:
Studeren of rijden? Rijden of studeren? ...
Ik moet een geldig excuus kunnen bedenken ... ohw ja ... kentekenplaat zometeen even ophalen ... dat moet hé!
En volgens mij moest ik ook nog wat ophalen bij m'n zus ...
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3363
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7192
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Zondag rijden. Ik ga ook m'n uiterste best doen er toch bij te zijn in BoZGoos schreef:YIHAAA ... ik ben weer mobiel!
Wat klinkt dat toch fijn ... een goed afgestelde tweecilinder!
Gisteren m'n Intruder opgehaald bij de doktor.
"Heel bijzonder dat ie uberhaubt soms op twee cilinders liep" was de opmerking die ik kreeg van de specialist (die blijkbaar zelf ook een Intruder-rijder is).
De achterste carburateur zat dermate vol met geoxideerde prut dat er totaal geen beweging in de choke zat. Hij heeft de carburateur zo'n beetje moeten openbreken na 10 jaar weersinvloeden. Er sijpelde zo nu en dan een drupje naft door de corburateur maar verder zat alles volledig dicht en vast! Daarnaast was de afstelling ongelooflijk slecht. De carbs waren absoluut niet op elkaar afgestemd. (Ik ben blij dat ik 'm hiervoor toch even heb weggebracht want ook met hulp was het afstellen een probleem geworden.)
Andere bandjes er onder, koplamp gefixt (bypass), remlichtschakelaars gefixt, er zit inmiddels ook een nieuwe remschoenset in het achterwiel , volle tank ... ik kan de straat op!
Nieuw probleem:
Studeren of rijden? Rijden of studeren? ...
Ik moet een geldig excuus kunnen bedenken ... ohw ja ... kentekenplaat zometeen even ophalen ... dat moet hé!
En volgens mij moest ik ook nog wat ophalen bij m'n zus ...
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4422
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Ga ik zeker doen!redman schreef:Gefeliciteerd en nu kilometers maken.
Gr Redman
PS.
Jouw voorband met binenband werd me ten zeerste afgeraden.
Het gat in de velg waar het ventiel doorheen moet is daar niet geschikt voor. Randen zijn te scherp voor een binnenbandventiel waardoor een stevige rempartij een gescheurd/beschadigd ventiel kan veroorzaken. Leek me achteraf toch niet zo'n verstandig plan ivm veiligheid.
Ik betwijffel het omdat je je motor de deur hebt uitgedaan, maar kun je zelf nog iets met die band?
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4422
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Al enkele dagen op de Intruder aan het rijden.
Zo'n tweecilinder wil wel! Ding gaat als een speer!
Claxon en verlichting is inmiddels in orde.
Alleen die knippelichten mis ik toch wel erg ... linksaf ... hand uitsteken ... geen probleem, maar rechtsaf ... hand uitsteken dus gas los! Da's niks!
Dus die knippers moet ik er zeer binnenkort maar eena op gaan prutsen.
Ventilator is in orde. Stekkertjes wisselen doet het ding netsjes ronddraaien. Maar 't ding is nog niet vanzelf aangeslagen ... toch de thermostaat defect? Misschien het koelsystheem een keer flushen en volledig nieuwe koelvloeistof er in.
Koppeling slipt een beetje als ik 't gas flink open draai. Ik heb me laten vertellen dat die Intruders nogal gevoleig zijn voor de 'juiste' olie. Nu zit er van die goedkope olie van de Action in.
Rechter vorkpootkerring is echt zo lek als een zeef. Na enkele ritjes sijpelt nu de olie er gewoon uit.
Uitlaatdempers wil ik ook nog steeds vervangen. "Hij maakt wel veel herrie hé?!" heb ik al uit de buurt te horen gekregen, maar daar komt bij dat ik het zelf als bestuurder ook wel erg luid vindt.
@Rob: Ik zal de diameter eens opmeten!
Maar verder...
Teevee, Kai, Rob en Redman ... bedankt heren!!!
Zo'n tweecilinder wil wel! Ding gaat als een speer!
Claxon en verlichting is inmiddels in orde.
Alleen die knippelichten mis ik toch wel erg ... linksaf ... hand uitsteken ... geen probleem, maar rechtsaf ... hand uitsteken dus gas los! Da's niks!
Dus die knippers moet ik er zeer binnenkort maar eena op gaan prutsen.
Ventilator is in orde. Stekkertjes wisselen doet het ding netsjes ronddraaien. Maar 't ding is nog niet vanzelf aangeslagen ... toch de thermostaat defect? Misschien het koelsystheem een keer flushen en volledig nieuwe koelvloeistof er in.
Koppeling slipt een beetje als ik 't gas flink open draai. Ik heb me laten vertellen dat die Intruders nogal gevoleig zijn voor de 'juiste' olie. Nu zit er van die goedkope olie van de Action in.
Rechter vorkpootkerring is echt zo lek als een zeef. Na enkele ritjes sijpelt nu de olie er gewoon uit.
Uitlaatdempers wil ik ook nog steeds vervangen. "Hij maakt wel veel herrie hé?!" heb ik al uit de buurt te horen gekregen, maar daar komt bij dat ik het zelf als bestuurder ook wel erg luid vindt.
@Rob: Ik zal de diameter eens opmeten!
Maar verder...
Teevee, Kai, Rob en Redman ... bedankt heren!!!
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3363
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam