gezonde ratters?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

gezonde ratters?

Bericht door JPi » di mar 20, 2007 1:03 pm

Ik kan me voorstellen dat, hoewel Ratters daar natuurlijk niet aan willen toegeven, iedereen liever zijn (m/v) ratbike berijd dan boven de pot hangt. Is wel cool natuurlijk als je in een zeiknat bezweet ratshirt de zelfde kleurstelling weet te produceren als de bike waar ie (m/v) op rijdt. Om daarna met een woeste armbeweging de resten rondom de bestoppelde kin/mond (niet-V, toch?) richting kruin of achter de oren verplaatst en weer neerzijgt in het eveneeens klamme bed/bank/vloerkleedje/badmatje en de partner (evt..) omfloerst aankijkt van: "WATNOU..ik ben Ratbiker en this goes with the turf.." nietwaar?
Maar toch ook wel jammer dat die niet-glanzende matzwarte/groene/...bike een tijdlang niet kan genieten van die oververhitte billen die ook al vreemde doch herkenbare kleuren, geuren en andersoortige substanties produceren. Gepaard gaande met een diep gerommel in het vooronder die doet vermoeden dat een tsunami lijkt huis te houden.. Vaak ook wel waar gezien de snelheid waarmee je van punt A naar B wil..(én kan). De Die-Hards onder ons trekken zich daar uiteraard niets van aan.. en ongehinderd door het vrijkomen van allerlei bodyfluids vervolgen zij hun glibberige pad.

Het kan ook iets anders.. vandaar dit topic.
Ben bezig met orthomoleculaire geneeskunde/advizeurschap en de effekten/resultaten liegen er niet om..
Geen abracadabra of konijnenvoer en ja.. de McAttackburger mag ook nog steeds..lol Net als bier enzoo.

Merk dat veel mensen met 'iets' rondlopen waar ze niet echt vanaf lijken te komen en knap hinderlijk is/kan worden.
Pillen erin is dan misschien het makkelijkst maar zeker niet altijd de beste aanpak. Zeker niet als je graag wat langer wilt doorrijden enzo zonder een apotheek bij je te hebben.
Als je nou denkt van "jamaar..ik eet gezond enzo dus..enz." moet ik je toch teleurstellen. Zelfs het alomgeprezen voedingscentrum slaat de plank goed (bewezen!) mis.

Enniweej.. doel voor mij is het voorkomen ipv 'genezen'. Niet alleen voor jou/jullie..maar ook voor partners/gezinsleden.
Je bent niet de enige die er onder te lijden heeft. Verzorging 'kost' ook het nodige..

Merk het wel.. anders gewoon dit topicje deleten.. :roll:

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Re: gezonde ratters?

Bericht door floris » di mar 20, 2007 1:17 pm

JPi schreef:Ik kan me voorstellen dat, hoewel Ratters daar natuurlijk niet aan willen toegeven, iedereen liever zijn (m/v) ratbike berijd dan boven de pot hangt. Is wel cool natuurlijk als je in een zeiknat bezweet ratshirt de zelfde kleurstelling weet te produceren als de bike waar ie (m/v) op rijdt. Om daarna met een woeste armbeweging de resten rondom de bestoppelde kin/mond (niet-V, toch?) richting kruin of achter de oren verplaatst en weer neerzijgt in het eveneeens klamme bed/bank/vloerkleedje/badmatje en de partner (evt..) omfloerst aankijkt van: "WATNOU..ik ben Ratbiker en this goes with the turf.." nietwaar?
Maar toch ook wel jammer dat die niet-glanzende matzwarte/groene/...bike een tijdlang niet kan genieten van die oververhitte billen die ook al vreemde doch herkenbare kleuren, geuren en andersoortige substanties produceren. Gepaard gaande met een diep gerommel in het vooronder die doet vermoeden dat een tsunami lijkt huis te houden.. Vaak ook wel waar gezien de snelheid waarmee je van punt A naar B wil..(én kan). De Die-Hards onder ons trekken zich daar uiteraard niets van aan.. en ongehinderd door het vrijkomen van allerlei bodyfluids vervolgen zij hun glibberige pad.

Het kan ook iets anders.. vandaar dit topic.
Ben bezig met orthomoleculaire geneeskunde/advizeurschap en de effekten/resultaten liegen er niet om..
Geen abracadabra of konijnenvoer en ja.. de McAttackburger mag ook nog steeds..lol Net als bier enzoo.

Merk dat veel mensen met 'iets' rondlopen waar ze niet echt vanaf lijken te komen en knap hinderlijk is/kan worden.
Pillen erin is dan misschien het makkelijkst maar zeker niet altijd de beste aanpak. Zeker niet als je graag wat langer wilt doorrijden enzo zonder een apotheek bij je te hebben.
Als je nou denkt van "jamaar..ik eet gezond enzo dus..enz." moet ik je toch teleurstellen. Zelfs het alomgeprezen voedingscentrum slaat de plank goed (bewezen!) mis.

Enniweej.. doel voor mij is het voorkomen ipv 'genezen'. Niet alleen voor jou/jullie..maar ook voor partners/gezinsleden.
Je bent niet de enige die er onder te lijden heeft. Verzorging 'kost' ook het nodige..

Merk het wel.. anders gewoon dit topicje deleten.. :roll:
JPI ik vindt het een interessant onderwerp (en prachtig omschreven! een ware poeet staat op!!!) en we hebben dit onder het genot van een MCboot al eens besproken haha! Ben altijd nuchter opgevoed onder het mom van dat het met een dagelijkse boerenkool-met-worst perfect moet gaan met de gezondheid. Achja, zo is het altijd geweest natuurlijk, maar door de hele massa-geproduceerde voedselindustrie kan je er wel ’s gelijk in hebben dat er nogal wat aan elementen ontbreekt aan de blik-met-wortelen-en-een-hamburger-er-bij maaltijden.
Ben eigenlijk bijna nooit ziek, maar slaat de verkoudheid onverhoopt toch toe dan kan dit maanden duren (rochel rochel, weken achter elkaar en ik rook en zuip niet eens!). Vertel maar ’s meer over je heilige graal der gezondheid, misschien kunnen we er wat van opsteken.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di mar 20, 2007 1:30 pm

ach.. ook ik heb m'n zwakke momenten.. doe ik m'n tuutuut aan.. :-** en dan krijg je dit he.. :mrgreen:

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » di mar 20, 2007 4:47 pm

Tja, sinds ons onderonsje over het fenomeen ascorbinezuur, ben ik dat toch blijven gebruiken. Sindsdien niet meer ziek geweest (toch maar ff afkloppen), misschien tussen de oren? Denk 't niet. Beter teveel dan te weinig anti-oxidanten. :twisted:
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » di mar 20, 2007 5:01 pm

Haha WTF JPI? Moest het ff goed lezen hoor 8) . Denk gewoon dat teveel van alles niet goed is. En ook ik ben liefhebber van vooral rood vlees en junkfood . Maar toch zo nu en dan verse groente( hoewel ik ook veel soorten konijnevoer vind), zuivel en beetje gezonde beweging en nachtrust helpt bij mij redelijk. En leeftijd gaat ook in je nadeel werken he?
Moest Ester ff vragen wat dat ace.....zuur nou was ,vitamine C dus :? :wink: . Maar toch grappig wat dit onderwerp hier gaat doen,mzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4422
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » di mar 20, 2007 5:06 pm

Ook al ben ik de afgelopen anderhalfjaar de dans ontsprongen...die koters van mij hebben het nu dus eindelijk voor elkaar om papa ook eens flink aan te steken.

Kom maar op met je advies!
Is het niet voor mijzelf, dan wel voor m'n achterban thuis.



:D
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di mar 20, 2007 5:11 pm

aanvulling op eerste stukje proza: IK rij/sleutel/hobby dus liever dan daar tijd aan te moeten spenderen... Van mezelf of van/voor anderen. Zonde van m'n tijd als het niet hoeft.. :!:
En goed te horen Vleer! :-/

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » di mar 20, 2007 6:44 pm

JPi schreef:aanvulling op eerste stukje proza: IK rij/sleutel/hobby dus liever dan daar tijd aan te moeten spenderen... Van mezelf of van/voor anderen. Zonde van m'n tijd als het niet hoeft.. :!:
En goed te horen Vleer! :-/
Zonde van de tijd is het zeker niet JPI.
Diegene die niks met de info doen kijken gewoon op een ander topic, maar er zijn er vast wel een paar die het wel interessant vinden. Dus kom maar op! :wink:

Als je ook iets hebt voor geestelijk welzijn, dat zou ook tof zijn! Momenteel doen de verfdampen en tweecomponenten plamuur zijn werk... pfff... :wink:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di mar 20, 2007 6:51 pm

zo zie je de beperkingen van tekst op het internet: wat ik bedoelde was dat ik liever rij of met ratbikes enzo bezig ben dan kots te moeten opruimen oid..lol. Is toch anders dan wat het leek. Mijn fout want had het zorgvuldiger moeten formuleren.. sorrie :oops:

Ben even nog aan het denken over de manier van aanpak mbt dit onderwerp: algemeen inleidend of direkt to the point :?

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » di mar 20, 2007 6:53 pm

JPi schreef:zo zie je de beperkingen van tekst op het internet: wat ik bedoelde was dat ik liever rij of met ratbikes enzo bezig ben dan kots te moeten opruimen oid..lol. Is toch anders dan wat het leek. Mijn fout want had het zorgvuldiger moeten formuleren.. sorrie :oops:

Ben even nog aan het denken over de manier van aanpak mbt dit onderwerp: algemeen inleidend of direkt to the point :?
Haha klopt!

Maarre... direct to the point? Ga je dan enge ziektes omschrijven ofzo?

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di mar 20, 2007 7:02 pm

Met algemeen bedoel ik ietwat lichte (bio-)chemische kost als achtergrondinfo of direkt to the point van flikker zoveel van dit daarin en enz. Kennis van achtergrond verhoogt het begrip én de werking (mentaal proces merk je nix van en doet ook geen pijn.. :lol:)

Geestelijk welzijn hoort hier zeker bij want het een sluit het ander niet uit: als je je slecht voelt gaan andere processen ook meespelen en dat heeft een oorzaak, mentaal of fysiek. Als je ziek bent ga je na verloop van langere tijd ook mentaal achteruit.

Nu zal het proces van achteruitgang bij ons Ratters niet zo'n vaart meer lopen gezien de creaties die e.e.a. opgelevert heeft de afgelopen tijd :twisted: :wink:

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » di mar 20, 2007 7:18 pm

JPi schreef:Met algemeen bedoel ik ietwat lichte (bio-)chemische kost als achtergrondinfo of direkt to the point van flikker zoveel van dit daarin en enz. Kennis van achtergrond verhoogt het begrip én de werking (mentaal proces merk je nix van en doet ook geen pijn.. :lol:)

Geestelijk welzijn hoort hier zeker bij want het een sluit het ander niet uit: als je je slecht voelt gaan andere processen ook meespelen en dat heeft een oorzaak, mentaal of fysiek. Als je ziek bent ga je na verloop van langere tijd ook mentaal achteruit.

Nu zal het proces van achteruitgang bij ons Ratters niet zo'n vaart meer lopen gezien de creaties die e.e.a. opgelevert heeft de afgelopen tijd :twisted: :wink:
Nou mentaaal ben ik nog steeds gestoord, kan dus lichamelijke oorzaken hebben. Doe maar het hele verhaal inclusief inleiding!

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » di mar 20, 2007 7:28 pm

floris schreef: Doe maar het hele verhaal inclusief inleiding!
O jee...
Nou zadel je 'm op met enorme verhalen.
'k Weet ondertussen vrij goed waar ie 't over heeft, ken de succesverhalen, heb ze zelf ondervonden en ik ben ook helemaal om.

Dus Jpi: Leef je uit !

hahaha
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » di mar 20, 2007 10:19 pm

Maar om advies te geven zul je toch de persoon zelf moeten kennen, lijkt me. Ik bedoel als ik naar een homeopaat ga geeft die je niet zomaar iets tegen allergie, maar echt iets wat alleen bij mij werkt. Dat zal hier toch ook zo gaan? Of wil je een soort inleiding geven van wat orthomoleculaire geneeskunde is?

En kan je van vitamines ook niet teveel krijgen?

Wel interresant hoor.
Groeten Eline-fasteddie.

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » di mar 20, 2007 10:37 pm

fasteddie schreef:Maar om advies te geven zul je toch de persoon zelf moeten kennen, lijkt me. Ik bedoel als ik naar een homeopaat ga geeft die je niet zomaar iets tegen allergie, maar echt iets wat alleen bij mij werkt. Dat zal hier toch ook zo gaan? Of wil je een soort inleiding geven van wat orthomoleculaire geneeskunde is?

En kan je van vitamines ook niet teveel krijgen?

Wel interresant hoor.
Nope, iedereen heeft vitamines nodig en een teveel aan vitamines wordt gewoon uitgepist- en gescheten.

Haha ja, ik heb al eens een praatje gemaakt met JPI :wink:

Plaats reactie