Tips, vragen, problemen etc.
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
Teevee
- Bestuur Rat
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
- Locatie: Tilburg
Bericht
door Teevee » vr jan 05, 2007 9:47 pm
Goos schreef:Is d'r een "kleurcode" voor die draadjes?
Ja, de meeste oude hondas zitten aardig op één lijn. De remmen is meestal zwart en groen/geel.
Maar even op internet zoeken naar een schema of werkplaatshandboek maakt het werk wel makkelijker.
Laatst gewijzigd door
Teevee op vr jan 05, 2007 9:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
-
Contacteer:
Bericht
door Goos » vr jan 05, 2007 9:49 pm
Teevee schreef:Goos schreef:Is d'r een "kleurcode" voor die draadjes?
Ja, de meeste oude hondas zitten aardig op één lijn. Maar even op internet zoeken naar een schema of werkplaatshandboek maakt het werk wel makkelijker.
Ast goe is heb ik nog ergens een digitaal exemplaar van zoon boekske.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
-
Woody
- Bestuur Rat
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
- Locatie: Purremereutel
Bericht
door Woody » vr jan 05, 2007 10:59 pm
Koop bij de drugsdealer (=gereedschappenwinkel) een zo'n spanningszoeker voor 12 volt met een scherpe punt, kan je mee in de draden prikken zonder de bloot te moeten leggen en zodoende de juiste draad blijven volgen.
Tis een k*tklus want alles zit onder het stof enzo, en hou er rekening mee dat je zeer waarschijnlijk een nieuwe draad moet trekken, maar daar kan je juist dus weer iets rattigs van maken!
Kortom Cruijff heeft weer gelijk: ellek nadeel hep z'n voordeel.
Succes!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
elvis
- Bezoek Rat
- Berichten: 859
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 7:35 pm
- Locatie: zwijndrecht
Bericht
door elvis » vr jan 05, 2007 11:05 pm
mmmmmmmmmm las ergens dat de zekeringen eruit klapte om de 5 km mmmmmmmm zitten er zekeringen op een motor o das ff een nieuwtje voor mij ik heb ze nooit gehad ik dacht dat alles door geschakeld zat
nou vandaar dat de mijne dus vorige keer vlam vatte
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.
-
Woody
- Bestuur Rat
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
- Locatie: Purremereutel
Bericht
door Woody » vr jan 05, 2007 11:10 pm
elvis schreef:mmmmmmmmmm las ergens dat de zekeringen eruit klapte om de 5 km mmmmmmmm zitten er zekeringen op een motor o das ff een nieuwtje voor mij ik heb ze nooit gehad ik dacht dat alles door geschakeld zat
nou vandaar dat de mijne dus vorige keer vlam vatte
Je zou ook gewoon je asbak een keertje kunnen legen en die aanmaakblokjes niet meer onder je tank bewaren?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7198
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
-
Contacteer:
Bericht
door magna » za jan 06, 2007 12:13 am
mental note: paperclips zijn NIET geschikt als zekering
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
-
Teevee
- Bestuur Rat
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
- Locatie: Tilburg
Bericht
door Teevee » za jan 06, 2007 12:35 am
magnamaniac schreef:mental note: paperclips zijn NIET geschikt als zekering
Om thuis te komen wel hoor.
Ik ben al eens thuis gekomen met een pincet als hoofdzekering.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
Vleer
- Bezoek Rat
- Berichten: 914
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am
Bericht
door Vleer » za jan 06, 2007 10:37 am
Teevee schreef:Goos schreef:Is d'r een "kleurcode" voor die draadjes?
Ja, de meeste oude hondas zitten aardig op één lijn. De remmen is meestal zwart en groen/geel.
Maar even op internet zoeken naar een schema of werkplaatshandboek maakt het werk wel makkelijker.
De knipperdraadjens zijn oranje en lichtblauw. Ik zou eerst eens de schakelaar van je achterrem checken of die niet massa maakt af en toe
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
-
de wiets
- Bezoek Rat
- Berichten: 599
- Lid geworden op: di dec 26, 2006 1:07 pm
Bericht
door de wiets » wo jan 10, 2007 9:24 pm
ik rij altijd zonder die knipper dingen , ik steek mijn klauwen uit
en als het donker is niet , zien ze het toch niet
en mijn rem licht van de voor rem is stuk en mijn pendaal trapper rem ding , gebruik ik nooit , alleen als er iemand stijf achter me zit
mijn meisie is hier niet zo blij mee
maar als mijn nummertje boven ligt is het zo , en het leven mag best wel wat spanning hebben
mazzel : de wiets
-
redman
- Bezoek Rat
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
- Locatie: achterhoek
Bericht
door redman » do jan 11, 2007 12:36 pm
Ik heb nog wel wat schema's van de CB 550 maar da's waarschijnlijk te oud ben ik bang.
Anders meld je het maar even,dan tracht deze digibeet ze door te mailen.
Gr Redman
-
de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
-
Contacteer:
Bericht
door de vlieger » do jan 11, 2007 9:56 pm
de wiets schreef:ik rij altijd zonder die knipper dingen , ik steek mijn klauwen uit
en als het donker is niet , zien ze het toch niet
en mijn rem licht van de voor rem is stuk en mijn pendaal trapper rem ding , gebruik ik nooit
maar als mijn nummertje boven ligt is het zo , en het leven mag best wel wat spanning hebben
mazzel : de wiets
das nu mijn idee ook
alles eraf da toch anders in kortsluiting ga of nutteloos blijft branden.
Een hoop Amigo's!!!
-
floris
- Bezoek Rat
- Berichten: 1368
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am
Bericht
door floris » vr jan 12, 2007 7:13 am
De electronicavan die Bolletjes is gewoon klote
Gewoon alles by-passen via de accu en een paar zweefzekeringen er tussen
-
Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
-
Contacteer:
Bericht
door Goos » vr jan 12, 2007 9:26 am
de vlieger schreef:de wiets schreef:ik rij altijd zonder die knipper dingen , ik steek mijn klauwen uit
en als het donker is niet , zien ze het toch niet
en mijn rem licht van de voor rem is stuk en mijn pendaal trapper rem ding , gebruik ik nooit
maar als mijn nummertje boven ligt is het zo , en het leven mag best wel wat spanning hebben
mazzel : de wiets
das nu mijn idee ook
alles eraf da toch anders in kortsluiting ga of nutteloos blijft branden.
Hmmm...snap wat jullie bedoellen, maar toch...ik rij veel in de spits en d'r zal er net ééntje zijn die m'n lampies wél ziet en me daardoor niet direct het graf in stuurt! Al die andere koekblikken moet ik dan zelf nog ff ontwijken, maar elk koekblik dat mij ziet is meegenomen!
Hopelijk krijg ik aankomende week weer wat tijd om eens in het stroomschema te duiken (Had ik nog op 'n cd-tje staan
)
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
-
Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
-
Contacteer:
Bericht
door Goos » zo feb 04, 2007 7:50 pm
Vandaag eindelijk weer eens tijd voor m'n fiets gehad!
I.p.v. het stroomschema te bestuderen ben ik eerst eens op m'n intuitie afgegaan...niet erg betrouwbaar, maar wel meteen lekker knutselen.
Koplamp open en eraf gedondert....en daar kwam me een bende onder vandaan!!! Door verwering aan elkaar geklonterde draden, ongebruikte draden, draden die d.m.v. losse stukjes veeeel te lang waren gemaakt (onverklaarbaar waarom), open verbindingen, weggesleten isolatie,...en laat daar nou net de draden van m'n knippergebeuren tussen zitten!
Vandaag dus alle 'rotte stukjes' weggeknipt en d'r netjes nieuwe draadjes tussen geklonken. Alles doet het weer...voor nu dan, want ik ben d'r nog niet mee aan het rijden geweest.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠